Τα νέα Setra ComfortClass 500 που θα παρουσιαστούν στην ΙΑΑ το φθινόπωρο του 2012, εμφανίζουν μια εντελώς νέα σχεδίαση.
Προκειμένου να καταστεί εφικτή η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή το οχήματος στο 0,33, τα νέα ComfortClass 500…
… με την μορφή μοντέλων υπό κλίμακα, πέρασαν εκατοντάδες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας.
Ένα τουριστικό λεωφορείο από το μέλλον
5.756 Επισκέψεις στο άρθρο (21/5/2012)
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία και εικόνες, το νέο Setra ComfortClass 500 καταφέρνει να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία του επιτυγχάνοντας αεροδυναμικό συντελεστή 0,33.
Εν αναμονή της πρώτης παγκόσμιας παρουσίασης του μέσα στο φθινόπωρο στην Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών οχημάτων στο Ανόβερο, η Setra έδωσε στην δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες και στοιχεία της νέας γενιάς των ComfortClass 500.
Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα των νέων τουριστικών λεωφορείων της γερμανικής εταιρείας είναι ο ιδιαίτερα βελτιωμένος αεροδυναμικός συντελεστής που χάρη σε αμέτρητες ώρες δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα, έχει μειωθεί στο 0,33, ένα νούμερο που πριν από λίγο καιρό έμοιαζε απλησίαστο από οχήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Πέραν όμως της μείωσης της αντίστασης που το όχημα δέχεται από τον αέρα κατά την κίνηση του, αρκετά είναι και τα νέα στοιχεία της σχεδίασης του αμαξώματος των νέων ComfortClass 500.
Το γνωστό καμπυλωτό σχήμα του κάτω μέρους των γυάλινων επιφανειών στο εμπρόσθιο πλευρικό τμήμα του οχήματος έχει μεταβληθεί ελαφρά ενώ εμφανίζεται και στο πίσω τμήμα του οχήματος πλέον.
Παράλληλα, το παρμπρίζ έχει μεγαλώσει και μέγεθος και εκτείνεται προς τα κάτω έως και στο λογότυπο της εταιρείας ενώ πλέον εμφανίζει και μεγαλύτερη καμπύλη. Νέος είναι επίσης τόσο ο προφυλακτήρας όσο και φωτιστικά σώματα ενώ αρκετές είναι και οι στυλιστικές και κατασκευαστικές επεμβάσεις στο εσωτερικό, για τις οποίες ωστόσο θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα μέχρι να ανακοινωθούν περισσότερα στοιχεία από την εταιρεία.
Πέραν όμως των σχεδιαστικών αναβαθμίσεων, η νέα γενιά ComfortClass 500 έχει να επιδείξει και μια κορυφαία εικόνα σε ότι αφορά τα επίπεδα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες της.
Πέραν της εκτεταμένης γκάμας προηγμένων ηλεκτρονικών συστήματος που αναλαμβάνουν τον έλεγχο της οδικής τους συμπεριφοράς, τα νέα ComfortClass 500 καλύπτουν απόλυτα τις προδιαγραφές της Οδηγίας ECE-R 66/01 που αφορά στην αναβάθμιση της δομής του αμαξώματος προκειμένου να προσφέρει καλύτερη προστασία στους επιβάτες σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος.
Η εν λόγω οδηγία μάλιστα αναμένεται να τεθεί σε ισχύ όχι νωρίτερα από το 2017.
Τα νέα ComfortClass 500 έχουν μέχρι στιγμής παρουσιαστεί στις εκδόσεις S 515 HD (δύο άξονες), S516 HD (δύο ή τρεις άξονες) και S 517 HD (τρεις άξονες).
Τέλος κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα εδράζεται ο νέος 6κύλινδος –σε σειρά- ΟΜ 470 της οικογένειας BlueEfficiency Power τηςMercedes-Benz που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6 αρκετά πριν αυτή τεθεί σε ισχύ (αρχές 2014).
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο των 10,7 λτ. αποδίδει ισχύ 428 ίππων στις 1.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 2.100 Nm στις 1.100 σ.α.λ.