ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Δυναμικές, κομψές γραμμές και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που παραπέμπει σε πολυτελή πολυμορφικά οχήματα διαθέτουν και οι επιβατικές εκδόσεις Tourneo Custom που μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 9 επιβάτες στο εσωτερικό τους.

Τα νέα φωτιστικά σώματα είναι σίγουρα όμορφα και βρίσκονται τοποθετημένα ψηλά για την αποφυγή φθορών και μικροζημιών.

Οι πλευρικοί καθρέπτες φέρουν δείκτες αλλαγής πορείας (φλας) τοποθετημένους στους βραχίονες και όχι στο σώμα. Μια έξυπνη λύση των σχεδιαστών για την αποφυγή ζημιάς στην περίπτωση που το σώμα του καθρέπτη ακουμπήσει κάπου.

Το εσωτερικό του νέου Ford Transit Custom είναι δυναμικό σχεδιαστικά, με πολύ καλή ποιότητα υλικών, μεγάλους χώρους και ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Στην κεντρική κονσόλα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και τα χειριστήρια για το σύστημα «SYNC» της Ford.

Στο πάνω μέρος του ταμπλό και μπροστά από τον οδηγό, έχει προβλεφθεί ένας ειδικός αποθηκευτικός χώρος με κάλυμμα και υποδοχές USB, AUX-in καθώς και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας του νέου Transit είναι πληρέστατος και αυτό καθίσταται σαφές και από την εικόνα των αερόσακων που σας παρουσιάζουμε.

Ο ωφέλιμος όγκος του νέου Transit Custom ανέρχεται έως στα 6,0 κ.μ. και μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρεις ευρωπαλέτες.

Όλες οι θύρες έχουν μεγάλο πλάτος (1.030 χλστ. για τις πλευρικές), ενώ τα φύλλα της πίσω ασφαλίζουν σε ανοιχτή θέση για την αποφυγή ατυχημάτων.

Το σύστημα Lane Keeping Alert ελέγχει συνεχώς τη θέση του οχήματος ως προς τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και σπεύδει να ειδοποιήσει τον οδηγό για τυχόν λάθος χειρισμούς.

Τα «έξυπνα» φωτιστικά σώματά περιλαμβάνουν και σύστημα «Cornering Lights» με περιστρεφόμενα κάτοπτρα.

Στο… πλευρό του οδηγού βρίσκονται επίσης αισθητήρες υποβοήθησης της στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας...

αλλά και το σύστημα «Driver Alert» που θα τον προτρέψει να… ξεκουραστεί, αν αντιληφθεί πως πραγματοποιεί συνεχόμενους λάθος χειρισμούς.

Το νέο Ford Transit θα προσφέρεται σε εκδόσεις ισχύος από 100- 155 ίππων και η εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012. Αργότερα, μέσα στο έτος θα κυκλοφορήσουν και οι εκδόσεις με ωφέλιμο φορτίο 2t., ενώ στο επόμενο τεύχος μας θα φιλοξενήσουμε τις εντυπώσεις μας από την πρώτη οδηγική επαφή μας μαζί του στο Μόναχο.

Τελειοποιώντας το ιδανικό

2.040 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2012)

Από το 1965, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Ford Transit έχει να επιδείξει περισσότερες από 6,8 εκ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν και το μοντέλο που εδώ και 47 συναπτά έτη αποτελεί την «ραχοκοκαλιά» της κατηγορίας των Van, αναβαθμίζεται πλήρως με στόχο τι άλλο, παρά την κορυφή…

Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινώσει οι υπεύθυνοι της Ford Motor Europe, ολόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της αναμένεται να έχει ανανεωθεί πλήρως μέχρι το 2014. Η αρχή έγινε με τη νέα γενιά του Ranger που ήδη έχουν παρουσιάσει και αναμένεται και στη χώρα μας μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Το αμέσως επόμενο μοντέλο είναι ένα από τα σημαντικότερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο λόγος για το Ford Transit που αναμένεται να λανσαριστεί και στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ακόμη «παγκόσμιο» μοντέλο (πώληση σε περισσότερες από 90 χώρες), η εξέλιξη της νέας γενιάς του Ford Transit (Transit Custom όπως ονομάζονται οι εκδόσεις Van) δεν ήταν και η πιο εύκολη υπόθεση. Οι σχεδιαστές της Ford έπρεπε να καταφέρουν να αναβαθμίσουν σημαντικά την εικόνα του σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις του design, να… παντρέψουν την πρακτικότητα με τις ελκυστικές φόρμες, να αυξήσουν την ασφάλεια και τις μεταφορικές του δυνατότητες ενώ παράλληλα να διατηρήσουν χαμηλό, τόσο το κόστος αγοράς, όσο και το κόστος χρήσης, συντήρησης και επισκευής του νέου μοντέλου.
Τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στις εγκαταστάσεις του κέντρου εξέλιξης της εταιρείας στο Dunton Technical Centre στην Μ. Βρετανία και πιστέψτε μας, το νέο Ford Transit Custom καταφέρνει να κλέψει άμεσα τις εντυπώσεις ακόμα και των πιο επιφυλακτικών από εμάς.

Εργονομία, άνεση, ασφάλεια, χώροι και… πάλι χώροι
Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Transit έχει σχεδιαστεί από το «λευκό χαρτί» και στόχος των ανθρώπων της Ford ήταν η δημιουργία ενός συνόλου που θα καλύπτει απόλυτα τις απαιτήσεις του οδηγού ως προς τον εύκολο χειρισμό του οχήματος, θα προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, ενώ παράλληλα θα είναι ασφαλές σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπρόσθετα, η διασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων, εύκολα προσβάσιμων και με μεγάλες διαστάσεις, αποθηκευτικών χώρων, δεν θα μπορούσε παρά να θεωρείται δεδομένη σε ένα επαγγελματικό όχημα.
Το αποτέλεσμα που τελικά προέκυψε σίγουρα υπερβαίνει τις προσδοκίες ακόμα και των πιο αισιόδοξων. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι κομψός, δυναμικός και σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να συγκριθεί με τα όσα έχει να επιδείξει ο ανταγωνισμός, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας και ευχάριστα στην αφή.
Τα χειριστήρια για τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος όπως π.χ. ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων, είναι τοποθετημένα σε σημεία με πολύ καλή εργονομία καθώς αξίζει να αναφέρουμε πως η εναλλαγή μεταξύ των σχέσεων μπορεί να γίνει ακόμη και χωρίς το δεξί χέρι του οδηγού να χάσει τελείως την επαφή του με το τιμόνι.
Ένας ειδικός κλωβός ασφαλείας από μέταλλα υψηλής ακαμψίας έχει δημιουργηθεί γύρω από το χώρο του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει έως και έξι αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής).
Το σύστημα συνδεσιμότητας «SYNC» με δυνατότητα φωνητικής ενεργοποίησης περιλαμβάνεται στα προηγμένα συστήματα πολυμέσων και ψυχαγωγίας, ενώ αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα κλιματισμού (ειδικότερα στις επιβατικές εκδόσεις).
Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε διεξοδικά στους διάφορους αποθηκευτικούς χώρους εντός της καμπίνας των επιβατών. Πέραν από τις γνωστές θήκες στο εσωτερικό των θυρών, μπροστά από τον συνοδηγό κ.ά. υπάρχει μια ειδική καταπακτή με κάλυμμα μπροστά από τον οδηγό. Σε αυτή υπάρχει ειδική πρίζα 12V, θύρες USB & AUX-in κ.ά. Στην κεντρική κονσόλα έχει προβλεφθεί μια ειδική θήκη για κινητό τηλέφωνο ή άλλα αντίστοιχα μικροαντικείμενα, ενώ η πλάτη του μεσαίου καθίσματος είναι αναδιπλούμενη και δημιουργεί μια επιφάνεια εργασίας κατάλληλη και ως βάση για έναν φορητό υπολογιστή.
Τέλος, κάτω από τα 1-2 καθίσματα για τους επιβάτες, υπάρχει μια ευρύχωρη θήκη για την μεταφορά εργαλειοθηκών και άλλων αντικειμένων στην οποία, υπάρχει πρόσβαση και από τον χώρο φόρτωσης με αποτέλεσμα να λειτουργεί και ως προέκταση του ωφέλιμου μήκους του για τις απαιτήσεις μεταφοράς αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Ωφέλιμο έως 1.400 κιλά και όγκος έως 6,0 κ.μ.
Το νέο Transit Custom θα διατίθεται σε εκδόσεις Van με κοντό ή μακρύ μεταξόνιο και μήκος αμαξώματος 4.972 χλστ. ή 5.339 χλστ. αντίστοιχα.
Το μήκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται από τα 2.555- 2.922 χλστ., ενώ με την εκμετάλλευση των επιπλέον 530 χλστ. μέσω της καταπακτής κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του αντικείμενα με μήκος έως 3,0μ.
Το ωφέλιμο πλάτος ορίζεται στα 1.775 χλστ. και το ύψος στα 1.406 χλστ. αντίστοιχα.
Ένα από τα βασικότερα προτερήματα του νέου Transit Van είναι η δυνατότητα μεταφοράς φορτίων βάρους από 600- 1.400 κιλά ενώ ο ωφέλιμος όγκος για τις εκδόσεις SWB ανέρχεται στα 6,0 κ.μ. που είναι και από τους μεγαλύτερους στη συγκεκριμένη κατηγορία. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε, πως μπορεί να φιλοξενηθούν έως και 3 ευρωπαλέτες.
Στις έξυπνες λύσεις που έχουν εξελίξει οι σχεδιαστές του νέου Transit, αξίζει να αναφέρουμε τις ειδικές –μόνιμες και αναδιπλούμενες- ράγες οροφής που μπορούν να φιλοξενήσουν φορτία βάρους έως και 130 κιλών και τη νέα διάταξη των διαφόρων σημείων πρόσδεσης του φορτίου που επιτρέπουν την ευκολότερη στήριξη του, ανεξαρτήτως του σχήματος και του όγκου του.
Τέλος, οι επιβατικές εκδόσεις Tourneo Custom θα μπορούν να μεταφέρουν έως και 9 επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων που μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως ή και να αφαιρεθούν (30 διαφορετικές παραλλαγές). Ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων, ο ωφέλιμος όγκος για την μεταφορά των αποσκευών κυμαίνεται από τα 922- 6,2 κ.μ.

Προηγμένα συστήματα ασφάλειας στην υπηρεσία του οδηγού
Η ουδέτερη οδική συμπεριφορά και η πολύ καλή ενεργητική ασφάλεια αποτελούσαν ανέκαθεν βασικά γνωρίσματα του Ford Transit, ωστόσο η νέα γενιά του (που επίσης θα διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρόσθιους ή τους πίσω τροχούς), εφοδιάζεται με μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την εικόνα του σε αυτόν τον τομέα.
Μεταξύ αυτών, αξίζει να σημειώσουμε τα Lane Keeping Alert και Drive Alert που ελέγχουν την θέση του οχήματος ως προς τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και σπεύδουν να προειδοποιήσουν τον οδηγό να διορθώσει την πορεία του ή και να… κάνει ένα διάλλειμα, αν οι λάθος χειρισμοί του είναι συνεχόμενοι.
Παράλληλα, τα φωτιστικά σώματα εφοδιάζονται με κάτοπτρα που περιστρέφονται και ακολουθούν την κίνηση του τιμονιού (Cornering Lights), ενώ το Auto High Beam αναλαμβάνει να μειώσει την ισχύ της δέσμης, όταν ανιχνεύσει κάποιο όχημα στο αντίθετο ρεύμα.
Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε δευτερεύοντα συστήματα, όπως είναι η υποβοήθηση της στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες αλλά και πρωτεύοντα, όπως τα Load Adaptive Control, Roll Over Mitigation, Trailer Sway.

Κινητήρες με ισχύ από 100- 155 ίππους
Ο πετρελαιοκινητήρας Duratorq TDCi των 2.198 κ.εκ. που αναλαμβάνει την κίνηση του νέου Transit θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 100, 125 και 155 ίππων και αντίστοιχη μέγιστη ροπή 310, 350 και 385 Nm αντίστοιχα.
Στα προτερήματα του περιλαμβάνονται η ελαστικότητα και η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από τα 6,5 λτ./100 χλμ. Αντίστοιχα οι εκπομπές ρύπων του ξεκινούν από τα 172 g/km.
Σε αυτό συμβάλλει σημαντικά και το πακέτο τεχνολογιών «ECOnetic» της Ford που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στοιχεία όπως το σύστημα Auto-Start-Stop.
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Ford, πέραν του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με το οποίο συνεργάζεται, ο κινητήρας του νέου Transit θα απαιτεί προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης κάτω 50.000 χλμ. ή ανά δύο έτη.