ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Δυναμικός, ελκυστικός και σαφέστατα εντυπωσιακός σχεδιαστικά είναι ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Ford Transit Custom.

Πίσω από το τιμόνι και πάνω από τον πίνακα οργάνων έχει προβλεφθεί ένα ιδιαίτερα πρακτικό ντουλάπι με κάλυμμα και θύρες USB & AUX-in αλλά και πρίζα 12V.

Kομψή κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και πλήθος χειριστηρίων για λειτουργίες όπως π.χ. του συστήματος πλοήγησης.

Κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού υπάρχει ειδικός χώρος για την μεταφορά αντικειμένων όπως εργαλειοθήκες κ.ά.

Το νέο Transit προσφέρεται με ένα πακέτο έξι συνολικά αερόσακων.

Στον εξοπλισμό του νέου Transit περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και κάμερα οπισθοπορείας, της οποίας οι ενδείξεις μεταφέρονται σε ειδική οθόνη στον κεντρικό καθρέπτη.

Οι επιβατικές εκδόσεις Tourneo Custom μπορούν να μεταφέρουν 8 ή 9 επιβάτες σε αναπαυτικά καθίσματα με επενδύσεις έως και από δέρμα.

Κάθε ένα από τα καθίσματα της 2ης και της 3ης σειράς μπορεί να αναδιπλωθεί μερικώς ή πλήρως αλλά και να αφαιρεθεί, σε 30 συνολικά διαφορετικούς συνδυασμούς.

Ο Duratorq TDCi των 2,2 λτ. είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 100, 125 ή 155 ίππων και ροπή 310, 350 ή 385 Nm αντίστοιχα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου μοντέλου της Ford περιλαμβάνονται πολλαπλά στοιχεία που διευκολύνουν σημαντικά τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Το Ford Transit Custom προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο μήκη αμαξώματος και μεταξονίου και στο εσωτερικό του, είναι σε θέση να μεταφέρει έως και τρεις ευρωπαλέτες.

Ανάλογα με την έκδοση του οχήματος, το νέο Transit Custom μπορεί να μεταφέρει φορτία με όγκο έως και 6,8 κ.μ.

Η ειδική καταπακτή που ενώνει τον χώρο φόρτωσης με το χώρο κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, αυξάνει σημαντικά το ωφέλιμο μήκος στο δάπεδο της καρότσας.

Πίσω από το τιμόνι του νέου Ford Transit, ο οδηγός θα εκτιμήσει το πολύ καλό περιμετρικό οπτικό πεδίο και την εργονομική θέση όλων των χειριστηρίων.

Μια καινοτομία για τον κλάδο των Van αποτελεί το νέο σύστημα Driver Alert που μέσω της οθόνης στον πίνακα οργάνων θα… προτείνει στον οδηγό να κάνει ακόμα και διάλλειμα, εφόσον αντιληφθεί επαναλαμβανόμενους λάθος χειρισμούς κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.

Χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών και το βελτιωμένο σύστημα στερέωσης, στο εσωτερικό του νέου Transit Custom μπορούν να μεταφερθούν με άνεση φορτία έως και 1.400 κιλών.

Ο κύβος ερρίφθη...

4.645 Επισκέψεις στο άρθρο (25/9/2012)

Με την παρουσίαση της 6ης γενιάς του Transit που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους δρόμους της Βαυαρίας, η Ford θέτει πλέον τους υπολοίπους κατασκευαστές ελαφρών επαγγελματικών προ των ευθυνών τους, καθώς η έλευση του και στην ελληνική αγορά έως το τέλος του 2012, αλλάζει άρδην όλα όσα γνωρίζατε για την κατηγορία των Van.

Με μια ματιά
* Εντελώς νέα σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού
* Αναβαθμισμένος Duratorq TDCi 2,2 με ισχύ 100, 125 και 155 ίππων
* Διαστήματα σέρβις κάθε 2 έτη/50.000 χλμ.
* Πλέον και με σύστημα Auto-Start-Stop
* Αυξημένη ακαμψία πλαισίου κατά 37%
* Περισσότερα από 5 εκ. χλμ. σε δοκιμές εξέλιξης
* Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα έως το τέλος του 2012
* Πλήρης ανανέωση της γκάμας των ελαφρών επαγγελματικών Ford έως το 2014

Aπό την επίσημη πρώτη παρουσίαση του το 1965 έως και σήμερα, το Ford Transit έχει καταφέρει να διαθέσει περισσότερα από 6,8 εκ. οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο και επί πέντε –σχεδόν- 10ετίες αποτελεί ένα από σημεία αναφοράς της κατηγορίας των Van.
Η ελληνική αγορά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, παρά τις ιδιαιτερότητες της και το Transit είναι η πιο εμπορική επιλογή στην κατηγορία του την τελευταία 10ετία.
Η Ford ήξερε πως η εξέλιξη της νέας γενιάς του Transit δεν θα ήταν μια εύκολη υπόθεση, ενώ η πλήρης αναβάθμιση του ανταγωνισμού έθετε ακόμα περισσότερες απαιτήσεις στο τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης της.
Ωστόσο, όλα αυτά πλέον ανήκουν στο παρελθόν και έπειτα από τις πρώτες εμπειρίες που αποκομίσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Transit Custom (όπως ονομάζονται πλέον οι εκδόσεις Van) αλλά και του Tourneo Custom (επιβατικές εκδόσεις), μπορούμε να σας πληροφορήσουμε πως ο νέος εκπρόσωπος της Ford είναι –συνολικά- ένα από τα πληρέστερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που έχουν κατασκευαστεί.

Εντελώς νέα σχεδίαση αμαξώματος
Η πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση του νέου Transit βασίζεται σε έντονες καμπύλες και ακμές για τη δημιουργία ενός άκρως δυναμικού και επιβλητικού συνολικού αποτελέσματος που κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις. Ωστόσο, βασικό μέλημα των σχεδιαστών της Ford ήταν η κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών της μέσα από σχεδιαστικές φόρμες που βασίζονται στην λειτουργικότητα για να προσφέρουν καλαισθησία.
Τα έντονα φτερά των θόλων είναι μια… πινελιά δυναμισμού, ωστόσο τα φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα (τόσο μπροστά όσο και πίσω) όσο πιο ψηλά είναι επιτρεπτό από την νομοθεσία, συμβάλλουν στη μείωση του ενδεχόμενου καταστροφής τους σε περίπτωση μιας μικρής σύγκρουσης του νέου Transit. Παράλληλα, οι δείκτες αλλαγής πορείας στους εξωτερικούς καθρέπτες, έχουν τοποθετηθεί στον βραχίονα, με αποτέλεσμα να αποφεύγεται η καταστροφή τους σε περίπτωση που ο καθρέπτης έρθει σε επαφή με κάποιον τοίχο ή άλλο εμπόδιο.

Πληρέστερο σε όλους τους τομείς
Πέραν όμως της αισθητικής του αναβάθμισης, το νέο Ford Transit έχει να επιδείξει σημαντικές βελτιώσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πληρέστατος και προαιρετικά σε αυτόν περιλαμβάνονται πλήθος ηλεκτρικών ευκολιών και συστημάτων ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος. Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στη διατήρηση του οδηγού, των επιβατών και του φορτίου σε εξαιρετική κατάσταση ακόμα και μετά από πολύωρες μετακινήσεις κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Παράλληλα, το νέο Ford Transit εφοδιάζεται με ανανεωμένους πετρελαιοκινητήρες που εμφανίζουν εξαιρετικά περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου.
Τέλος, ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα ικανοποιηθεί απόλυτα από τις μειώσεις στο κόστος χρήσης και ιδιοκτησίας γενικότερα, καθώς μεταξύ άλλων, το νέο Ford Transit αναμένεται να προσφέρεται με προγραμματισμένα διαστήματα εργασιών συντήρησης ανά 2 έτη ή 50.000 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Κομψή και λειτουργική καμπίνα με χώρους για έως και 9 επιβάτες
Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Transit υιοθετεί όλες τις βασικές προδιαγραφές και φόρμες της νέας –εκφραστικής- σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Kinetic Design» της Ford.
Σχεδιασμένος από… λευκό χαρτί, ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Transit είναι δυναμικός, επιβλητικός και προσφέρει πλήθος αποθηκευτικών χώρων κυριολεκτικά παντού.
Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα παραπέμπουν άμεσα σε επιβατικό όχημα και η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις. Ευχάριστα στην αφή και με αυξημένη αντοχή, τόσο τα πλαστικά, όσο και οι υφασμάτινες επενδύσεις, εγγυώνται τη μακρόχρονη χρήση του οχήματος, ενώ η σημαντικά βελτιωμένη συναρμολόγηση τους με τους μικρότερους αρμούς, διασφαλίζει την μακρόχρονη απουσία πάσης φύσεως ενοχλητικών τριγμών.
Ο πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικός σε σχεδίαση και παρέχει άμεσα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό χάρη στην κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που περιλαμβάνει.
Αντίστοιχα, η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει πλήθος χειριστηρίων που αφορούν στον έλεγχο του κλιματιστικού συστήματος, των συστημάτων πολυμέσων κ.ά.

Πολλαπλοί αποθηκευτικοί χώροι
Δεδομένου ότι πρόκειται ουσιαστικά για το «εργασιακό περιβάλλον» ενός πολυάσχολου επαγγελματία, το εσωτερικό του νέου Ford Transit Custom δε θα μπορούσε παρά να είναι σε θέση να καλύψει απόλυτα τις απαιτήσεις πολλαπλών χρήσεων.
Για το λόγο αυτό, η εργονομία και η πρακτικότητα αποτέλεσαν τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους βασίστηκε η εξέλιξη του εσωτερικού. Απόρροια αυτού είναι μεταξύ άλλων και η μεγάλη ποικιλία αποθηκευτικών χώρων που είναι διαθέσιμη. Επιγραμματικά, μπορούμε να αναφέρουμε ορισμένους από αυτούς:
* Ειδικό ντουλαπάκι πάνω από τον πίνακα οργάνων με κάλυμμα που παρέχει τη δυνατότητα φόρτωσης ηλεκτρικών συσκευών (πρίζα 12V, θύρες USB & AUX-in) και μπορεί να φιλοξενήσει κινητά τηλέφωνα, φορητά music-players και άλλα μικροαντικείμενα.
* Ειδικός χώρος κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού κατάλληλος για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων όπως είναι οι εργαλειοθήκες.
* Ειδική θέση για κινητά τηλέφωνα δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων.
* Αναδιπλούμενη πλάτη του μεσαίου καθίσματος που μετατρέπεται σε πρακτική επιφάνεια εργασίας κατάλληλη και για υποστήριξη φορητού υπολογιστή.
* Πολλαπλές θήκες για μπουκάλια και ποτήρια.
* Ειδικά βάση στήριξης εγγράφων στις εκδόσεις χωρίς την κεντρική οθόνη, στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Βελτιωμένη άνεση, ασφάλεια και ηχομόνωση
Η νέα παγκόσμια πλατφόρμα «1Τ» της Ford, στην οποία βασίζεται και το νέο Transit, έχει εξελιχθεί με γνώμονα τη μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 37% σε σχέση με το προηγούμενη μοντέλο, ενώ αυξημένη είναι και η στιβαρότητα όλων των θυρών.
Η πιο άκαμπτη δομή και τα ενισχυμένα σημεία όπου προσαρτώνται τα εξαρτήματα του πλαισίου στο αμάξωμα, έχουν ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και τη μείωση των θορύβων και κραδασμών. Παράλληλα, παρέχει τη δυνατότητα βελτίωσης της ρύθμισης των αναρτήσεων, με αποτέλεσμα τόσο τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης του οχήματος, όσο και την καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας με χρήση ειδικών λύσεων και υλικών στο ταμπλό, το χώρο του κινητήρα, την οροφή του οχήματος, τις θύρες και το παρμπρίζ.
Σε ό,τι αφορά σε θέματα ασφάλειας, το νέο κέλυφος του αμαξώματος με χρήση τμημάτων από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής σε ποσοστό άνω του 40%, έχει αυξήσει κατά πολύ την ακαμψία της καμπίνας των επιβατών και την προστασία που αυτή παρέχει σε περίπτωση ατυχήματος.
Εκτός αυτού, οι μηχανικοί της Ford έχουν υποβάλει το νέο Transit σε περισσότερες από 4.500 εικονικές προσομοιώσεις συγκρούσεων και 30 δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης (crash-tests) όλων των τύπων.
Σε συνδυασμό με το πληρέστατο πακέτο αερόσακων που περιλαμβάνει δύο μετωπικούς, πλευρικούς και κεφαλής τύπου «κουρτίνας», το νέο Transit καλύπτει από τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ως την ασφάλεια των επιβατών του.

Χώροι για έως και 9 επιβάτες
Πέραν των εκδόσεων Custom, το νέο Transit θα είναι διαθέσιμο και στις επιβατικές εκδόσεις Tourneo Custom που μπορούν να μεταφέρουν 8 ή 9 ενήλικους επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Η ευφυής νέα διάταξη τους, επιτρέπει συνολικά 30 διαφορές εκδοχές στη χωροταξική διαρρύθμιση τους ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών και τον όγκο των αποσκευών τους.
Κάθε μια από τις 3θέσιες σειρές είναι διαμορφωμένη σε τμήμα ενός ή δύο καθισμάτων που αναδιπλώνονται ανεξάρτητα ή αφαιρούνται εύκολα χάρη στο μικρό βάρος τους. Πέραν της αναδίπλωσης της πλάτης που μετατρέπεται σε ένα πρακτικό τραπεζάκι, μπορεί να αναδιπλωθεί και η βάση του καθίσματος, επιτρέποντας την εύκολη αποθήκευση τους, απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο στο δάπεδο του οχήματος.
Προαιρετικά είναι διαθέσιμα υποβραχιόνια για όλες τις θέσεις, ενώ βάσεις isofix υπάρχουν σε τρία από τα έξι καθίσματα της 2ης και 3ης σειράς.

Κινητήρας με ισχύ 100- 155 ίππων και σύστημα Auto-Start-Stop
Όλες οι εκδόσεις του νέου Ford Transit εφοδιάζονται με τρεις διαφορετικές εκδοχές του αναβαθμισμένου υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα Duratorq TDCi των 2.198 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 100, 125 ή 155 ίππων και μέγιστη ροπή 310, 350 ή 385 Nm αντίστοιχα.
Η ελαστικότητα και η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου αποτελούν τα βασικότερα γνωρίσματα του, όπως επίσης και η αθόρυβη λειτουργία του.
Χάρη στην εξαιρετική συνεργασία του με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και σε συστήματα όπως το Auto-Start-Stop, η μέση κατανάλωση καυσίμου του ξεκινά, ανάλογα με την έκδοση του οχήματος, από τα 6,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από τα 172 g/km.
Στο πακέτο των τεχνολογιών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα «ECOnetic» της Ford με το οποίο εφοδιάζεται και το νέο Transit, αξίζει να αναφέρουμε συστήματα όπως τα:
* Auto-Start-Stop: Αναλαμβάνει την αυτόματη απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες ρελαντί, όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο και συμβάλλει στην μείωση της μέσης κατανάλωσης έως και κατά 10%.
* Acceleration Control: Διατίθεται προαιρετικά και περιορίζει την επιτάχυνση του οχήματος σε επίπεδα παρόμοια με αυτά που επιτυγχάνονται όταν το όχημα μεταφέρει πλήρες φορτίο, με σαφή πλεονεκτήματα στη μέση κατανάλωση του μπορεί να μειωθεί έως και κατά 15%.
* Περιοριστής ταχύτητας: Καθορίζοντας ένα μέγιστο όριο ταχύτητας αποφεύγεται η άσκοπη σπατάλη καυσίμου.
* Ένδειξη αλλαγής σχέσης μετάδοσης: Μέσω ειδικών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων, ο οδηγός πληροφορείται για την ανάγκη επιλογής μεγαλύτερης ή μικρότερης σχέσης στο κιβώτιο για την πλήρη εκμετάλλευση του κινητήρα με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.
Πέραν όμως αυτών των συστημάτων, η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου του ροπάτου κινητήρα του νέου Transit ευνοείται και από άλλους παράγοντες, όπως είναι η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή κατά 7,5% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (πλέον Cd: 0,37), τη δυνατότητα εφαρμογής δύο διαφορετικών πιέσεων ελαστικών για στάνταρτ ή οικονομική οδήγηση χωρίς να επηρεάζεται η ικανότητα μεταφοράς φορτίου κ.ά.
Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέψουμε πως, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο κατασκευαστής, ο ανανεωμένος Duratorq TDCi 2,2 απαιτεί προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης κάθε 2 έτη ή 50.000 χλμ., γεγονός που μειώνει σημαντικά το κόστος συντήρησης του.

Ωφέλιμο φορτίο έως και 1.400 κιλών
Σε πρώτη φάση, το νέο Transit Custom θα προσφέρεται σε εκδόσεις με μακρύ ή κοντό μεταξόνιο με μήκος 2.933 ή 3.300 χλστ. αντίστοιχα.
Ανάλογα, το συνολικό μήκος του αμαξώματος ορίζεται στα 4.970 ή στα 5.340 χλστ., ενώ το πλάτος παραμένει σταθερό στα 1.986 χλστ. (χωρίς καθρέπτες). Τέλος, το ύψος κυμαίνεται αναλόγως της έκδοσης από τα 1.975- 1997 χλστ.
Σύμφωνα με τα παραπάνω διαμορφώνεται και το μήκος του χώρου φόρτωσης από τα 2.555- 2.922 χλστ., ενώ διαθέσιμη είναι και η εκμετάλλευση επιπλέον 530 χλστ. μέσω της καταπακτής κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άνετη μεταφορά αντικειμένων με μήκος έως 3,0μ.
Εξαιρετικό είναι όμως και το ωφέλιμο πλάτος του χώρου φόρτωσης που ανέρχεται στα 1.775 χλστ. και περιορίζεται στα 1.390 χλστ. μεταξύ των θόλων των τροχών του πίσω άξονα. Παράλληλα, το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος ανέρχεται στα 1.406 χλστ.
Τόσο η πίσω θύρα (μονή ή διπλή), όσο και πλευρικές, έχουν μεγάλο μέγεθος και επιτρέπουν την εύκολη φόρτωση του νέου Transit Custom με έως και τρεις ευρωπαλέτες. Το ύψος των πλευρικών θυρών ανέρχεται στα 1.320 χλστ. και το πλάτος τους στα 1.030 χλστ.
Όλα τα παραπάνω καθιστούν σαφές πως, το νέο Transit Custom είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση φορτία με συνολικό όγκο από 6,0- 6,8 κ.μ., ενώ το ωφέλιμο φορτίο του διαμορφώνεται –ανάλογα με την έκδοση- από τα 600- 1.400 κιλά.
Χάρη στο ειδικά εξελιγμένο σύστημα στερέωσης του φορτίου στο εσωτερικό, με τους κρίκους να εδράζονται σε νέες πρακτικότερες θέσεις όπως πάνω από τους θόλους των πίσω τροχών, η στήριξη φορτίων ακόμα και με ακανόνιστο σχήμα, καθίσταται εύκολη υπόθεση.
Στις έξυπνες λύσεις που έχουν εξελίξει οι σχεδιαστές του νέου Transit αξίζει να αναφέρουμε τις ειδικές –μόνιμες και αναδιπλούμενες- ράγες οροφής που μπορούν να φιλοξενήσουν φορτία βάρους έως και 130 κιλών και τη νέα διάταξη των διαφόρων σημείων πρόσδεσης του φορτίου που επιτρέπουν την ευκολότερη στήριξη του, ανεξαρτήτως του σχήματος και του όγκου του.

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες
Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του νέου Transit στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στο Μόναχο, είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι, τόσο των επιβατικών, όσο και των Van εκδόσεων του.
Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται κανείς την σωστή δουλειά που έχει γίνει σε θέματα εργονομίας και η εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης είναι μια εύκολη και σύντομη διαδικασία.
Το περιμετρικό οπτικό πεδίο είναι ευρύ, ενώ όλα τα χειριστήρια βρίσκονται… εκεί που πρέπει και η εξοικείωση μαζί τους είναι άμεση.
Όλες οι εκδόσεις ισχύος του Duratorq TDCi ανταποκρίνονται με άνεση στις εντολές του οδηγού και σε καμία περίπτωση δεν εντοπίσαμε ενοχλητικά «κενά» στην απόδοση του σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του.
Τα φρένα κερδίζουν άμεσα τις εντυπώσεις με την ισχύ αλλά και την αίσθηση τους, όπως επίσης και οι αναρτήσεις που εξαφανίζουν ακόμα και τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, όσο και αν είναι δύσκολο να συναντήσει κανείς τέτοιες στο οδικό δίκτυο των περιχώρων του Μονάχου.
Ένα όμως στοιχείο που πραγματικά ενθουσιάζει τον… ανυποψίαστο οδηγό του νέου εκπροσώπου της Ford είναι η πληθώρα βοηθητικών ηλεκτρονικών συστημάτων με τα οποία εφοδιάζεται.
Αν και τη λειτουργία συστημάτων όπως τα Load Adaptive Control, Torque Vectoring Control, Traction Control System και Trailer Sway Control είναι δύσκολο να την αντιληφθεί κανείς μέσα σε λίγες ώρες, ακόμα και αν προσπαθήσει να φέρει το νέο Transit στα… όρια του, και μόνο το γεγονός ότι είναι διαθέσιμα, υπόσχεται τη μείωση πιθανοτήτων αντιμετώπισης απρόβλεπτων καταστάσεων ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες.
Ωστόσο. επιμέρους συστήματα όπως τα Lane Keeping Alert και Drive Alert, γίνονται άμεσα αντιληπτά καθώς αναλαμβάνουν να ελέγχουν τη θέση του οχήματος ως προς τις διαγραμμίσεις του δρόμου και σπεύδουν να ειδοποιήσουν τον οδηγό όταν παρεκκλίνει της πορείας του ή ακόμα, να τον προτρέψουν να κάνει… ένα διάλλειμα (στην περίπτωση που οι λάθος χειρισμοί του είναι επαναλαμβανόμενοι).
Παράλληλα, τα φωτιστικά σώματα εφοδιάζονται με κάτοπτρα που περιστρέφονται και ακολουθούν την κίνηση του τιμονιού (Cornering Lights), ενώ το Auto High Beam αναλαμβάνει να μειώσει την ισχύ της δέσμης, όταν ανιχνεύσει κάποιο όχημα στο αντίθετο ρεύμα.
Τέλος, το σύστημα ευστάθειας ESP περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις λειτουργίες βοηθητικών συστημάτων όπως τα Hill Start Assist, Roll-Over Mitigation, Emergency Brake Assist, Hydraulic Rear Boost, EBD, Emergency Brake Light κ.ά.

Τίποτα λιγότερο από την κορυφή
Το εντελώς νέο Ford Transit Custom (& Tourneo Custom) βασίζεται σε νέο πλαίσιο, έχει εντελώς νέα σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας, τουλάχιστον σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των Van έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, ωστόσο η νέα γενιά του εκπροσώπου της Ford, στην περίπτωση μάλιστα που επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που αφορούν στις τιμές λιανικής με τις οποίες θα είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά έως το τέλος του τρέχοντος έτους, αναμένεται να συνεχίσει σε αμείωτους ρυθμούς την εντυπωσιακή εμπορική επιτυχία των προκατόχων του.
Καταλήγοντας θα θέλαμε απλώς να αναφέρουμε πως πίσω από το τιμόνι του νέου Transit αλλά και σε κάποια εκ των θέσεων για τους έως και 9 επιβάτες τις οποίες προσφέρει, νιώθει κανείς το ίδιο άνετα όσο και σε μια φωτογραφία δίπλα του. Σίγουρα πρόκειται για ένα επαγγελματικό όχημα που έχει εξελιχθεί για να προσφέρει, τόσο άνεση και πρακτικότητα, όσο και… ίματζ στον ιδιοκτήτη του.