ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας μορφής του Volvo FH είναι τα νέα φωτιστικά σώματα και η πλήρως ανανεωμένη μάσκα.

Το λογότυπο της Volvo Trucks έχει μετακινηθεί στο επάνω μέρος της μάσκας και έχει μικρύνει σημαντικά σε διαστάσεις.

Ο συνολικός ωφέλιμος εσωτερικός όγκος της καμπίνας του νέου Volvo FH έχει αυξηθεί κατά 1 κ.μ. και οι αποθηκευτικοί χώροι κατά 300 λτ. αντίστοιχα.

Το πλήρως ανανεωμένο ταμπλό έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά γύρω από το σώμα του οδηγού, ενώ οι ενδείξεις των διαφόρων οργάνων αλλά και τα χειριστήρια βρίσκονται σε σημεία με εξαιρετική εργονομία, σήμα κατατεθέν της σουηδικής εταιρείας.

Τα κρεβάτια του νέου Volvo FH είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις και συγκεκριμένα το πλάτος τους έχει αυξηθεί στα 815 χλστ.

Με το εσωτερικό ύψος να έχει αυξηθεί, η επίσης βελτιωμένη διαρρύθμιση, επιτρέπει στον οδηγό ή τον συνεπιβάτη να σταθούν όρθιοι χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό της καμπίνας.

Το παρμπρίζ είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένο (κολλημένο) στο αμάξωμα και η μεγάλη σε διαστάσεις ηλιοροφή που προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό, εξυπηρετεί και χρέη εξόδου κινδύνου.

Η κολόνα του τιμονιού έχει πλέον μεγαλύτερη διαδρομή (+20 μοίρες) και μπορεί να τοποθετηθεί από τη σχεδόν οριζόντια θέση έως τη σχεδόν κάθετη.

ι καθρέπτες είναι νέοι σε σχεδίαση και μειώνουν στο ελάχιστο στα νεκρά οπτικά σημεία του οδηγού χάρη στο μικρότερο πλαίσιο τους.

H 2η κατά σειρά γενιά του Volvo I-Shift είναι το πρώτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη που θα εφαρμόζεται σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Από το φθινόπωρο του 2013, το πρωτοποριακό σύστημα I-Torque θα είναι σε θέση να προσφέρει τεράστια αποθέματα ροπής από ιδιαίτερα χαμηλές στροφές λειτουργίας των κινητήρων του νέου Volvo FH.

Όταν το φορτηγό κινείται σε μια διαδρομή με αλλεπάλληλες υψομετρικές διαφορές, το Volvo I-See λειτουργεί σε έξι φάσεις προκειμένου να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου του φορτηγού: 1η- Επιτάχυνση οχήματος 2η- Αποφυγή επιλογής κοντύτερης σχέσης 3η- Μείωση ταχύτητας πριν την αρχή της κατωφέρειας 4η- Ρολάρισμα με νεκρά ταχύτητα 5η- Χρήση του μηχανόφρενου για τη διατήρηση της μέγιστης επιθυμητής ταχύτητας 6η- Αύξηση της ταχύτητας κίνησης με χρήση της νεκράς στο κιβώτιο ταχυτήτων

Η νέα Independent Front Suspension του Volvo FH συμβάλλει στη σημαντική βελτίωση, τόσο της ευστάθειας, όσο και της ποιότητας κύλισης.

Ο βορράς αντεπιτίθεται

6.653 Επισκέψεις στο άρθρο (25/9/2012)

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας, το Volvo FH έχει καταφέρει να καταξιωθεί ως ένας από τους πιο αποδοτικούς, ασφαλείς και προηγμένους τεχνολογικά εκπροσώπους της κατηγορίας των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Το ότι η σουηδική εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην παρουσίαση της εντελώς νέας γενιάς του, είναι από μόνο του ένα γεγονός με παγκόσμιο αντίκτυπο που αλλάζει εκ νέου τις… ισορροπίες.

H νέα γενιά του Volvo FH είναι αναμφίβολα ένα φορτηγό με διευρυμένες ικανότητες και είναι σε θέση να προσφέρει πολλαπλές λύσεις σε όλα τα επίπεδα, τόσο στον οδηγό του, όσο και στην μεταφορική εταιρεία στην οποία ανήκει.
Η οικονομία καυσίμου, η αξιοπιστία, η εργονομία, η κορυφαία οδική συμπεριφορά και η παθητική ασφάλεια, είναι ορισμένοι μόνο από τους τομείς που η Volvo Trucks επέλεξε να προσφέρει καινοτόμες λύσεις στους πελάτες της. Παράλληλα με το νέο FH, η Volvo Trucks υπόσχεται σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας για τους πελάτες της καθώς και μέγιστη αξιοποίηση της χρήσης του οχήματος της, μέσω προηγμένων λύσεων στον τομέα των υπηρεσιών after-sales.

Εντελώς νέα σχεδίαση
Το νέο Volvo FH δε θα μπορούσε παρά να διακρίνεται για την πλήρως αναβαθμισμένη σχεδίαση της καμπίνας με τα νέα φωτιστικά σώματα και το πλήρως αλλαγμένο εμπρόσθιο τμήμα. Χαρακτηριστικότερο στοιχείο της νέας μορφής του FH είναι πως το λογότυπο της εταιρείας έχει μικρύνει σημαντικά σε διαστάσεις και έχει μεταφερθεί πάνω από την μάσκα.
Η τελευταία χωρίζεται σε δύο τμήματα και διακρίνεται για τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και το δικτυωτό πλέγμα της. Παράλληλα, οι έντονες ακμές στο πλευρικό τμήμα της, δημιουργούν μια έκδηλη αίσθηση δυναμισμού καθώς και μια… οφθαλμαπάτη πως το φορτηγό κινείται προς τα εμπρός ακόμα και όταν είναι στάσιμο.
Σαφέστατα, έχει αναβαθμιστεί η ασφάλεια και η ακαμψία της καμπίνας ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε πως η Volvo Trucks, εξακολουθεί να υποβάλλει τα οχήματα της σε ακραίες προσομοιώσεις τροχαίων ατυχημάτων, σημαντικά πιο πολύπλοκες και απαιτητικές από τις προδιαγραφές που ορίζει η σχετική νομοθεσία της ΕΕ.

Αποδοτικότερο σε όλους τους τομείς
Το νέο Volvo FH έχει επίσης να επιδείξει πολλαπλές νέες καινοτομικές τεχνολογίες που αφορούν, τόσο στους κινητήρες και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, όσο και στη δομή του πλαισίου και των αναρτήσεων. Όλα τα παραπάνω, που θα τα αναλύσουμε πιο διεξοδικά στις σελίδες που ακολουθούν, εισάγουν νέα στάνταρτ στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών, ενώ σημαντικές είναι και οι λύσεις που η σουηδική εταιρεία έχει να προσφέρει στον τομέα του after-sales με χαρακτηριστικότερη την ασύρματη παρακολούθηση της φθοράς των εξαρτημάτων αλλά και της γενικότερης κατάστασης του οχήματος.

Μεγαλύτερες, ασφαλέστερες και πιο άνετες καμπίνες
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας καμπίνας του Volvo FH είναι πώς οι εμπρόσθιες κολόνες (A-Pillars) έχουν πλέον τοποθετηθεί πιο κάθετα.
Χάρη σε αυτό, η σχεδίαση της καμπίνας είναι πιο αρμονική, ενώ έχει βελτιωθεί και ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος γενικότερα.
Πέραν όμως της βελτίωσης της… εικόνας του νέου Volvo FH, σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις που αφορούν στους χώρους για τον οδηγό, τα κρεβάτια αλλά και τις αποσκευές. Σε πρώτη φάση, αξίζει να αναφέρουμε απλώς πως, ο ωφέλιμος εσωτερικός χώρος έχει αυξηθεί κατά ένα κυβικό μέτρο και οι αποθηκευτικοί χώροι κατά 300 λτ.!

Εντελώς νέο… περιβάλλον εργασίας
Σύμφωνα με τα στοιχεία που η Volvo Trucks έχει συλλέξει από τις μεταφορικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται, οι οδηγοί πλέον δαπανούν κατά μέσο όρο περίπου πέντε ημέρες την εβδομάδα εντός της καμπίνας (στις περισσότερες των περιπτώσεων και κατά τη διάρκεια της νύκτας).
Προκειμένου να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις των πελατών τους, οι υπεύθυνοι της εταιρείας αποφάσισαν να αναβαθμίσουν πλήρως την εικόνα του εσωτερικού του νέου Volvo FH και κυρίως το χώρο εργασίας του οδηγού.
Η θέση οδήγησης είναι εντελώς νέα όπως βελτιωμένη είναι και η ορατότητα του οδηγού. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το σχήμα των καθρεπτών που προσφέρουν καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό. Παράλληλα, χάρη στην αφαίρεση μεγάλου μέρους του πλαισίου τους, όταν ο οδηγός κοιτάει έξω από το παράθυρο του δεν βλέπει παρά μόνο όσα απεικονίζονται στο κρύσταλλο του, χωρίς να δημιουργούνται «κενά» στο ευρύτερο οπτικό του πεδίο.
Το κάθισμα του προσφέρει καλύτερη στήριξη (τόσο πλευρική, όσο και οσφυϊκή), ενώ μπορεί να μετακινηθεί κατά –επιπλέον- 40 χλστ. προς τα πίσω.
Η εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης είναι απλή υπόθεση χάρη στη νέα κολόνα του τιμονιού που μετακινείται σε γωνίες με κλίση επιπλέον 20 μοιρών από την σχεδόν οριζόντια θέση έως την σχεδόν κάθετη, ανάλογα με τη χρήση στην οποία δραστηριοποιείται το όχημα.
Το εντελώς νέο ταμπλό και η κεντρική κονσόλα φέρουν τα χειριστήρια σε νέα σημεία, ενώ πολλαπλές είναι και οι λειτουργίες του οχήματος που ο οδηγός μπορεί να ελέγξει από τους αντίστοιχους διακόπτες επάνω στο τιμόνι.

Πλήρως αναβαθμισμένη άνεση και ασφάλεια
Όπως προαναφέραμε, ο ωφέλιμος εσωτερικός χώρος της καμπίνας του Volvo FH έχει αυξηθεί κατά 1 κ.μ., ενώ χάρη στην εξαιρετική χωροταξική διαρρύθμιση, οι αποθηκευτικοί χώροι έχουν αυξημένο όγκο κατά 300 λτ. περίπου.
Παράλληλα, σημαντικά βελτιωμένο είναι και το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος, ενώ το κρεβάτι έχει πλέον πλάτος της τάξης των 815 χλστ., μια διάσταση που ευνοεί την άνετη κατάκλιση ακόμα και για τους ιδιαίτερα μεγαλόσωμους οδηγούς.
Επίσης, σημαντικά βελτιωμένη είναι η απόδοση του νέου συστήματος κλιματισμού που χάρη στην «έξυπνη» λειτουργία του, είναι σε θέση να διατηρεί την επιθυμητή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του οχήματος ακόμα και αν η εξωτερική θερμοκρασία αλλάξει εντελώς κατά τη διάρκεια π.χ. της νύχτας. Παράλληλα, τα κρεβάτια φέρουν πολλαπλές ρυθμίσεις, ενώ στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχει ένας ειδικός κεντρικός διακόπτης μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μια μεγάλη ποικιλία από λειτουργίες όπως τα φώτα, το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, οι κλειδαριές κ.ά.
Τέλος, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι ουσιαστικά ανεξάντλητος, ενώ ιδιαίτερη μνεία έγινε από τους ανθρώπους της Volvo Trucks για την ασφάλεια της καμπίνας του νέου FH απέναντι σε επίδοξους… διαρρήκτες.

Νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της ασφάλειας και της οικονομίας
Ούσα μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της εξέλιξης νέων τεχνολογιών για τα βαρέα φορτηγά, η Volvo Trucks δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει ένα πλήθος καινοτομιών με τη νέα γενιά του FH.
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο Volvo FH θα προσφέρεται, από την άνοιξη του 2013 όταν και θα ξεκινήσει επίσημα η παραγωγή του, με τον ολοκαίνουργιο D13K, έναν 6κύλινδρο κινητήρα 12,8 λτ. με ισχύ 460 ίππων και ροπή 2.300 Nm, ο οποίος θα καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6.
Παράλληλα όμως, με το συγκεκριμένο κινητήρα και τις επιπλέον εκδόσεις μηχανικών συνόλων που θα καλύπτουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων (που ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί), σε πρώτη φάση, το νέο Volvo FH θα εφοδιάζεται με μια πληρέστατη γκάμα κινητήρων, κατάλληλη για όλες τις χρήσεις.
Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις FH, η Volvo Trucks έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής αρκετές εκδόσεις του D13C (6κύλινδρος, 12,8λτ.) και πιο συγκεκριμένα:
* Ισχύς 420 ίππων και ροπή 2.100 Nm.
* Ισχύς 460 ίππων και ροπή 2.300 Nm.
* Ισχύς 500 ίππων και ροπή 2.500 Nm.
* Ισχύς 540 ίππων και ροπή 2.600 Nm.
Παράλληλα, οι κορυφαίες εκδόσεις με την ονομασία Volvo FH16, θα εφοδιάζονται με έναν επίσης 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με χωρητικότητα 16,1λτ., τον D16G που θα προσφέρεται στις ακόλουθες εκδοχές:
* Ισχύς 540 ίππων και ροπή 2.650 Nm.
* Ισχύς 600 ίππων και ροπή 2.800 Nm.
* Ισχύς 700 ίππων και ροπή 3.150 Nm.
* Ισχύς 750 ίππων και ροπή 3.550 Nm.

Νέο σύστημα μετάδοσης
«I-Torque»
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινώσει οι υπεύθυνοι της Volvo Trucks, το νέο FH εμφανίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 10% σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, έχουν επιστρατευθεί αρκετά νέα συστήματα όπως τα «I-See» και «I-Torque».
Το I-Torque, που θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο του 2013, συνδυάζεται με το νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων «I-Shift» προκειμένου να προσφέρει εξαιρετικά αποθέματα ροπής (έως 2.800 Nm) με το νέο κινητήρα Euro6 των 460 ίππων από τις 900- 1.200 σ.α.λ. Πέραν της μείωσης του παραγόμενου θορύβου από τον κινητήρα, το πρωτοποριακό αυτό σύστημα μετάδοσης της κίνησης, είναι σε θέση να μειώσει τη μέση κατανάλωση κατά 4% περίπου, γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου 4.100 λτ. καυσίμου για τον μέσο όρο των φορτηγών.

«I-Shift 2» με διπλό συμπλέκτη
Με τη νέα γενιά του I-Shift, η Volvo Trucks γίνεται η πρώτη εταιρεία που προσφέρει αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.
Χάρη στην προηγμένη λειτουργία του και στην εξαιρετική δομή του, το νέο I-Shift είναι σε θέση να προσφέρει ακόμα πιο γρήγορες και ομαλές εναλλαγές μεταξύ των σχέσεων καθώς ουσιαστικά το κιβώτιο έχει… προεπιλέξει την επιθυμητή σχέση πριν τον οδηγό (στην σειριακή λειτουργία).

«I-See»: Ο αόρατος συνοδηγός
Το «I-See» είναι ουσιαστικά ένας… αυτόματος πιλότος που συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο I-Shift προκειμένου να επιλέξει την βέλτιστη δυνατή σχέση μετάδοσης ανάλογα με τη διαδρομή που ακολουθεί το φορτηγό. Ωστόσο, η ιδιαιτερότητα του εστιάζεται στο γεγονός ότι,
α) μαθαίνει συνεχώς νέες διαδρομές και
β) τις θυμάται!
Συγκεκριμένα, το I-See βασίζεται στους χάρτες του οδικού δικτύου που φέρει ενσωματωμένους στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του και είναι σε θέση να καταγράφει τις διαδρομές από τις οποίες διέρχεται το φορτηγό. Τα δεδομένα που συλλέγει αναφορικά με τη μορφολογία του εδάφους (υψομετρικές διαφορές), την ταχύτητα του οχήματος ανά πάσα στιγμή, τις εναλλαγές των σχέσεων κ.ά., του επιτρέπουν να επιλέξει την κατάλληλη αλληλουχία των σχέσεων και την χρήση του πεντάλ του γκαζιού, προκειμένου να εξασφαλίσει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, όταν… το όχημα θα χρησιμοποιήσει ξανά την συγκεκριμένη διαδρομή.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της Volvo Trucks, το I-See κάνει πράξη τις δοκιμασμένες μεθόδους οικονομικής οδήγησης των καλύτερων οδηγών και μιμείται τεχνικές που απαιτούν στενή και αμείωτη προσοχή ανά πάσα στιγμή από έναν έμπειρο οδηγό προκειμένου να επαναληφθούν κάθε φορά. Με αυτόν τον τρόπο, η μέση κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί έως και κατά 5%.

Εξαιρετικά βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια
Πέραν της ύπαρξης προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα ABS, ESP αλλά και τα πιο πρόσφατα Adaptive Cruise Control και DAS (Σύστημα υποστήριξης της εγρήγορσης του οδηγού), η Volvo Trucks έχει να επιδείξει αρκετές ακόμα αναβαθμίσεις στο νέο FH που συμβάλλουν στην βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς.
Η βελτιστοποίηση των αναρτήσεων τόσο στον εμπρόσθιο όσο και τον πίσω άξονα (σε έναν τράκτορα) είναι μια από αυτές αλλά όχι η μοναδική. Οι βελτιώσεις στο πλαίσιο και την καμπίνα έχουν επιφέρει καλύτερη κατευθυντικότητα στο νέο Volvo FΗ και προσφέρουν στον οδηγό μια αυξημένη αίσθηση ακρίβειας κατά τον χειρισμό του οχήματος.
Ωστόσο, ένα από τα πραγματικά σημαντικά νέα στοιχεία του σουηδικού φορτηγού είναι η ανεξάρτητη ανάρτηση «IFS» του εμπρόσθιου άξονα. Η συγκεκριμένη δομή έχει ως αποτέλεσμα, οι κινήσεις του ενός τροχού να μην επηρεάζουν τον άλλο με αποτέλεσμα την καλύτερη ευστάθεια του οχήματος. Παράλληλα, το τιμόνι τύπου κρεμαγιέρας προσφέρει μεγαλύτερη αμεσότητα σε σχέση με το παρελθόν και σε συνδυασμό με την ανάρτηση IFS, συμβάλλουν στην σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης του νέου FH.

Volvo Action Service on Call
Με περίπου 1.100 εξουσιοδοτημένα συνεργεία σε ολόκληρη την Ευρώπη, η Volvo Trucks είναι σε θέση να προσφέρει παντού και πάντα, κορυφαίες υπηρεσίες στους πελάτες της ανεξαρτήτως του προβλήματος που μπορεί να αντιμετωπίζουν.
Ωστόσο, η σουηδική εταιρεία είναι πλέον σε θέση να προσφέρει ακόμα πληρέστερες και –κυρίως- ταχύτερες υπηρεσίες χάρη στη δυνατότητα ασύρματης παρακολούθησης της φθοράς των μηχανικών μερών του οχήματος, ενώ με το πάτημα ενός ειδικού πλήκτρου (VAS) στο ταμπλό του οχήματος, σε περίπτωση βλάβης, ο οδηγός είναι σε θέση να συνδεθεί άμεσα με το κέντρο υποστήριξης πελατών της Volvo Trucks, το οποίο έχει ειδοποιηθεί για την τοποθεσία του οχήματος.

Συμπέρασμα
Προσκεκλημένοι της Volvo Trucks στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας στις αρχές του Σεπτεμβρίου, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε από κοντά όχι μόνο την τεχνολογική υπεροχή του νέου Volvo FH έναντι του μοντέλου που αντικαθιστά και της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού (τουλάχιστον στην παρούσα φάση), αλλά και το πόσο σημαντικό είναι αυτό το μοντέλο για τη σουηδική εταιρεία.
Σε μια φαντασμαγορική εκδήλωση με παράλληλες συνδέσεις σε πολλαπλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, η οποία μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, η Volvo Trucks παρουσίασε ένα φορτηγό που αναμένεται να τη βοηθήσει να πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο κατά τη διάρκεια της επόμενης 10ετίας (τουλάχιστον).
Στο ερώτημα «αν το νέο FH μας έπεισε ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις που πρωτίστως η Volvo Trucks έχει δημιουργήσει» θα μπορούσαμε να αποφανθούμε απλά πως, αν αυτό δεν μπορεί, τότε σίγουρα δεν υπάρχει κάποιος από τους ανταγωνιστές του που θα μπορούσε να τα καταφέρει καλύτερα.