ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η νέα γενιά του Mercedes-Benz Atego αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική της πορεία και στην ελληνική αγορά από τον Μάιο σε εκδόσεις από 6,5-16t.

Η γκάμα των μηχανικών του συνόλων θα περιλαμβάνει 7 επιλογές με ισχύ από 156 έως 299 ίππους που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6.

Πλήρως αναβαθμισμένος είναι και ο εσωτερικός διάκοσμος των πολλαπλών τύπων καμπίνας με τους οποίους το νέο Atego είναι διαθέσιμο ενώ…

… χαρακτηριστική είναι η σχεδίαση του νέου πίνακα οργάνων με την μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που δεσπόζει στο κέντρο του.

Το νέο «αστέρι» στις μεσαίες μεταφορές

3.857 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2013)

Με το νέο Atego το οποίο παρουσίασε επίσημα στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου, η Mercedes-Benz ολοκληρώνει την ανανέωση της γκάμας των φορτηγών της που πλέον προσφέρονται όλα με κινητήρες Euro6.

Στις 13 Μαρτίου, η Mercedes-Benz παρουσίασε επίσημα στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου, μεταξύ αυτών και το Auto Τρίτη Επαγγελματικά, τη νέα γενιά του Atego που προορίζεται για χρήση σε εφαρμογές με μεικτό βάρος από 6,5- 16t. και διάταξη αξόνων 4x4 και 4x4.

Πριν επεκταθούμε στους διάφορους τομείς του νέου ελαφρού φορτηγού της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αξίζει να αναφέρουμε το εξής: Το νέο Atego που είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στις εγκαταστάσεις της γραμμής παραγωγής του Wurth, είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο. Κινητήρες, σύστημα μετάδοσης της κίνησης, πλαίσιο, καμπίνες είναι εντελώς νέα ενώ με το εν λόγω όχημα η Mercedes-Benz ολοκληρώνει την πλήρη ανανέωση της γκάμας των επαγγελματικών οχημάτων της και είναι πλέον η πρώτη που προσφέρει όλους τους εκπροσώπους της (Atego, Antos, Arocs και Actros) με κινητήρες τεχνολογίας Euro6.

 

Κινητήρες τεσσάρων ή έξι κυλίνδρων τεχνολογίας Euro6

Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα της νέας γενιάς του Atego είναι φυσικά οι νέοι κινητήρες με τους οποίους είναι διαθέσιμο.

Ο υποψήφιος ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ επτά συνολικά επιλογών με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους κα ισχύ από 156 έως και 299 ίππους.

Το μικρότερο εκ των δύο μηχανικών συνόλων είναι ο OM 934 των 5,1λτ. που θα προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις με ισχύ από 156 έως και 231 ίππους.

Αντίστοιχα, ο ΟΜ 936 είναι 6κύλινδρος με χωρητικότητα 7,7 λτ. και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με ισχύ από 238- 299 ίππους.

Τα εν λόγω μηχανικά σύνολα εμφανίζουν σε σχέση με τους κινητήρες που αντικαθιστούν, μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 90%, έχουν σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αυξημένα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης τους ενώ και το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου είναι μειωθεί σημαντικά.

Τέλος, μέσω της κάλυψης των προδιαγραφών της Euro6, η Mercedes-Benz έχει επιτύχει και παράλληλη μείωση της κατανάλωσης AdBlue κατά 50% σε σχέση με τα μηχανικά σύνολα τεχνολογίας Euro5 που εφοδίαζαν έως τώρα το Atego.

 

Αυτόματα κιβώτια και ESP στον βασικό εξοπλισμό

Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, το νέο Atego θα προσφέρεται με εκδόσεις έξι ή οχτώ σχέσεων του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου Powershift3 στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων με ισχύ από 238 ίππων.

Παράλληλα διαθέσιμα θα είναι και νέα χειροκίνητα κιβώτια έξι ή εννέα σχέσεων.

Επιπρόσθετα, στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων θα περιλαμβάνεται το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του οχήματος «Stability Control Assist» γνωστό και ως ESP για τα επιβατικά οχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει ένα νέο μηχανόφρενο για όλες τις εκδόσεις του Atego με ισχύ έως και 300 kW ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται και ένα νέο μαγνητικό retarder με απόδοση έως και 650 Nm που μειώνει δραστικότατα την ανάγκη χρήσης του βασικού συστήματος πέδησης του νέου Atego κάτω από όλες τις συνθήκες με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της φθοράς στοιχείων όπως ο συμπλέκτης, τα δισκόφρενα κ.ά.

 

Πολλαπλοί τύποι καμπίνας με την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας

Οι πολλαπλοί νέοι τύποι καμπίνας του Atego έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την αύξηση του επιπέδου άνεσης και ασφάλειας που προσφέρουν στον οδηγό, ανεξάρτητα από τον τύπο της χρήσης (ενδοαστικές διανομές προϊόντων, κατασκευαστικός κλάδος κ.ο.κ.).

Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο σύστημα ανάρτησης των καμπίνας του Atego βασίζεται σε τέσσερις βάσεις στήριξης στο πλαίσιο του αμαξώματος.

Πέραν των δομικών αλλαγών, σημαντικές είναι και οι διαφοροποιήσεις τόσο της εξωτερικής όσο και της εσωτερικής σχεδίασης.

Ο προφυλακτήρας έχει εντελώς νέα μορφή και εφοδιάζεται με φώτα που μένουν μονίμως ανοιχτά (Daytime Running Lights) και προαιρετικά προσφέρεται και η δυνατότητα εφαρμογής λυχνιών τύπου LED.

Φυσικά νέα είναι και η μάσκα αλλά και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, παραπέμποντας άμεσα στα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes-Trucks που έχουν προηγηθεί.

Σε ότι αφορά στο εσωτερικό, ο διάκοσμος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και έχει άμεσες παραπομπές στην εικόνα του εσωτερικού των Antos, Arocs και Actros.

Ο πίνακας οργάνων εφοδιάζεται με μια κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, το νέο τιμόνι φέρει πολλαπλά ενσωματωμένα χειριστήρια ενώ, πολλαπλοί είναι και οι τροποποιήσεις αναφορικά με τους χώρους και τις διαστάσεις, σύμφωνα πάντα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα.

 

Περισσότερα για τη νέα γενιά του Mercedes-Benz Atego μπορείτε να βρείτε στο νέο τεύχος του Auto Τρίτη Επαγγελματικά που κυκλοφορεί σύντομα.