ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το νέο Volvo FM συνδυάζει το χαμηλό κόστος ιδιοκτησίας με το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό.

Πολλαπλές –προηγμένες τεχνολογικά- εφαρμογές, επιτρέπουν στο Volvo FM να εμφανίζει μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου, κόστος χρήσης αλλά και συντήρησης.

Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει αναβαθμιστεί πλήρως και πολλά από τα χειριστήρια έχουν μεταφερθεί σε νέες θέσεις με καλύτερη εργονομία.

Τα φωτιστικά σώματα είναι εντελώς νέα και αποτελούν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της σχεδίασης του νέου Volvo FM.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στα αεροδυναμικά βοηθήματα του νέου FM, ενώ όλες οι εκδόσεις φέρουν μόλις δύο σκαλοπάτια.

Το νέο λογότυπο εδράζεται μεταξύ της μάσκας και του έντονα κεκλιμένου παρμπρίζ, στα πρότυπα του νέου FH.

Στο κάτω μέρος της μάσκας βρίσκεται το αναδιπλούμενο σκαλοπάτι για την πρόσβαση στο εμπρόσθιο μέρος της καμπίνας.

Το τιμόνι περιλαμβάνει πολλαπλά χειριστήρια που επιτρέπουν τον έλεγχο διάφορων λειτουργιών του οχήματος.

Η κεντρική κονσόλα έχει μια «ανθρωποκεντρική» σχεδίαση και ουσιαστικά αγκαλιάζει τον… χώρο εργασίας του οδηγού.

Πολλαπλοί είναι οι νέοι χώροι και θήκες που έχουν προβλεφθεί σε διάφορα σημεία του οχήματος.

Ανάλογα με την έκδοση, το νέο FM μπορεί να προσφέρει ένα ή δύο κρεβάτια για τους επιβάτες του.

Το μέγιστο ωφέλιμο ύψος των νέων καμπινών του FM ανέρχεται στα 2,1μ.

Μεταξύ άλλων, αξίζει να αναφέρουμε τους έως και τρεις κατευθυντήριους άξονες που μπορεί να διαθέτουν οι εκδόσεις 8x2.

H νέα γκάμα κινητήρων του Volvo FM περιλαμβάνει εκδόσεις με ισχύ από 330- 500 ίππους και ροπή από 1.600- 2.500 Nm, τιμές που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6.

Το νέο Volvo FM: Ένα για όλα!

5.033 Επισκέψεις στο άρθρο (14/6/2013)

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Volvo Trucks, η νέα γενιά του FM είναι ένα… πολυσχιδές φορτηγό που δύναται να ικανοποιήσει απόλυτα μια ευρεία γκάμα χρήσεων.

Με μια ματιά
- Έναρξη παραγωγής: Σεπτέμβριος 2013
- Κινητήρες Euro6 με ισχύ από 330- 500 ίππους
- Νέο σύστημα διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering»
- Δυνατότητα ελέγχου μέσω… τηλεφώνου

Η Volvo Trucks συγκαταλεγόταν ανέκαθεν μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών παραγωγής επαγγελματικών οχημάτων και η αλματώδης πρόοδος που έχει να επιδείξει σε θέματα εξέλιξης νέων τεχνολογιών που αφορούν σε αυτά, είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή. 

Με βάση όλα τα παραπάνω, η απόφαση της να αντικαταστήσει πλήρως τη γκάμα των ελαφρών, μεσαίων και βαρέων φορτηγών της (ελέω και της επερχόμενης Euro6) παρουσιάζει ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον. Η αρχή έγινε με τον κορυφαίο εκπρόσωπο της, το FH, ενώ μέσα στον Μάρτιο παρουσιάστηκαν τα πρώτα στοιχεία και εικόνες του FM.

Μπορεί το FH να αποτελούσε ανέκαθεν τη «ναυαρχίδα» στη γκάμα των φορτηγών της σουηδικής εταιρείας, ωστόσο, το FM έχει να επιδείξει μια ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα εκδόσεων και μια ακόμη μεγαλύτερη «παλέτα» χρήσεων που περιλαμβάνει από μπετονιέρες και χωματουργικά οχήματα έως και μοντέλα για εθνικές ή διεθνείς μεταφορές. 

Όπως προαναφέραμε, στις δηλώσεις του, ο Claes Nilsson, πρόεδρος της Volvo Trucks, χαρακτήρισε το νέο FM ως έναν «all-around player» (παίχτη- ορχήστρα) και όχι άδικα, καθώς το εν λόγω μοντέλο αναμένεται να αποτελέσει την βασική πρόταση της Volvo σε μια εξαιρετικά μεγάλη γκάμα εφαρμογών. 

Για το λόγο αυτό, το σχεδιαστικό τμήμα και οι υπεύθυνοι του τομέα Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo Trucks, έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια, σε μια προσπάθεια να επιφέρουν μείωση του συνολικού απόβαρου του οχήματος, αύξηση της αποδοτικότητας του, βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και του κόστους ιδιοκτησίας συνολικά χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε τομείς όπως είναι η ευκολία χειρισμού, η ενεργητική ασφάλεια αλλά και η σχεδίαση. Μια πρώτη ματιά στα χαρακτηριστικά και τις εικόνες της νέας γενιάς του FM φαίνεται πως δικαιώνει τις προσδοκίες τους. 

Τι έχει αλλάξει στη σχεδίαση
Οι σχεδιαστικές αλλαγές της ανανεωμένης καμπίνας του νέου Volvo FM είναι πολλές. Συνολικά, η σχεδίαση είναι πιο δυναμική και πέραν των εντελώς νέων φωτιστικών σωμάτων, αξίζει να αναφέρουμε πως, η απόσταση της από το έδαφος έχει μειωθεί σημαντικά, ευνοώντας την εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό της. 

Ο –νέου τύπου- χάλυβας που έχει χρησιμοποιηθεί παντού, έχει σκοπό να μειώσει το συνολικό βάρος αλλά και να αυξήσει την ακαμψία της. 
Σε όλες τις εκδόσεις, η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται μέσω δύο σκαλοπατιών, ενώ εντελώς νέα είναι, τόσο η σχεδίαση της μάσκας, όσο και του λογότυπου. Το τελευταίο έχει μεταφερθεί πιο ψηλά, ακριβώς κάτω από το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, στα πρότυπα του νέου FH, ενώ η μάσκα φέρει μεγαλύτερους αεραγωγούς, μια ειδική χειρολαβή στο πάνω μέρος της και ένα έξυπνο αναδιπλούμενο σκαλοπάτι στο κάτω.

Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα που περιλαμβάνουν τους δείκτες αλλαγής πορείας, τα φώτα ημέρας (Daytime Running Lights) και τους «ενεργούς» προβολείς (που ακολουθούν τις κινήσεις του τιμονιού στις στροφές) σε ένα πλαίσιο. Αυτό συμβάλλει, τόσο στη βελτίωση της απόδοσης τους όσο και στην παράλληλη μείωση του κόστους επισκευής/ συντήρησης. Φυσικά, για όσους το επιθυμούν, η Volvo Trucks προσφέρει και λυχνίες τύπου «Bi-Xenon» για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση. 

Καμπίνες: Αναβαθμισμένη εργονομία και άνεση
Η σχεδίαση στο εσωτερικό της καμπίνας του νέου FM είναι πλήρως διαφοροποιημένη και έχει εξελιχθεί με γνώμονα την άνεση και την διευκόλυνση του έργου του οδηγού. 
Το εντελώς νέο κάθισμα φέρει περισσότερες ρυθμίσεις, ενώ είναι και πιο λεπτό κατά 10 χλστ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την μεταφορά του διακόπτη για τα κλειδιά στο ταμπλό, έχει επιφέρει αυξημένο χώρο για τα γόνατα, ακόμα και τον ιδιαίτερα υψηλόσωμων οδηγών. Παράλληλα, προσφέρει καλύτερη οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος. 

Εντελώς νέα είναι όμως, τόσο το ταμπλό όσο και το τιμόνι. Ο πίνακας οργάνων έχει τοποθετηθεί σε γωνία με μεγαλύτερη κλίση, στοιχείο που τον καθιστά πιο ευανάγνωστο, ενώ στο τιμόνι έχουν ενσωματωθεί πολλαπλά χειριστήρια που, μεταξύ άλλων, επιτρέπουν τον έλεγχο του cruise-control, του τηλεφώνου, του συστήματος πλοήγησης, του Dynafleet κ.ά. 

Αντίστοιχα, πλήρως αναβαθμισμένη είναι και η σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας που ουσιαστικά «αγκαλιάζουν» τη θέση του οδηγού. 
Τα χειριστήρια έχουν τοποθετηθεί σε νέα σημεία που ευνοούν την εργονομία και χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της προαιρετικής τοποθέτησης των επιλογών του αυτόματου κιβωτίου I-Shift στο πάνω αριστερό τμήμα, δίπλα στο χειρόφρενο. 

Επιπρόσθετα, έχουν προβλεφθεί πολλαπλοί νέοι χώροι για μικροαντικείμενα, έγγραφα, κάρτες και διάφορα άλλα προσωπικά είδη του οδηγού.
Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, οι καμπίνες του νέου FM προσφέρουν ωφέλιμο ύψος έως και 2,1μ., ενώ σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, έχει αυξηθεί και ο ωφέλιμος όγκος των αποθηκευτικών χώρων. 

Αυξημένη παθητική ασφάλεια
Μεταξύ των συστημάτων που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του νέου FM περιλαμβάνεται το Forward Collision Warning που, μέσω ειδικών αισθητήρων και κάμερας, αναλαμβάνει να προειδοποιήσει τον οδηγό στις περιπτώσεις ενδεχόμενης πρόσκρουσης του οχήματος με προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα, η ειδική δομή της καμπίνας μέσω του πρωτοκόλλου FUPS (Front Underrun Protection System) αναλαμβάνει να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού των επιβατών, τόσο του φορτηγού, όσο και των υπόλοιπων οχημάτων. 

Η τηλεματική στην υπηρεσία του οδηγού
Προκειμένου να διευκολύνει σημαντικά το έργο του οδηγού, η Volvo Trucks έχει εξοπλίσει το νέο FM με ορισμένα προηγμένα τεχνολογικά στοιχεία, όπως το ασύρματο σύστημα ελέγχου. Το εν λόγω χειριστήριο, βοηθά τον οδηγό να ελέγξει το βάρος του οχήματος και το πώς αυτό διανέμεται μεταξύ των αξόνων αλλά και άλλες πολλές λειτουργίες. 

Παράλληλα, μια νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την ονομασία «My Truck» παρέχει ορισμένες εξαιρετικές διευκολύνσεις στον οδηγό. Μεταξύ άλλων του επιτρέπει:
- Να ενεργοποιήσει το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας.
- Να ελέγξει τη στάθμη του καυσίμου, του AdBlue, του λιπαντικού στον κινητήρα, του υγρού καθαρισμού των τζαμιών, τη φόρτιση της μπαταρίας, του αντιψυκτικού στο ψυγείο ή ακόμα και τη λειτουργία διάφορων φωτιστικών σωμάτων, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό της καμπίνας. 
- Να ασφαλίσει ή να απασφαλίσει τις πόρτες του οχήματος. 
- Να ενεργοποιήσει στο σύστημα συναγερμού του οχήματος.
Υπενθυμίζουμε πως όλες τις παραπάνω λειτουργίες, ο οδηγός μπορεί να τις ελέγξει μέσω του κινητού του τηλεφώνου, χωρίς να βρίσκεται καν πλησίον του οχήματος. 

Οι τύποι καμπίνας του νέου FM
- Day Cab (Καμπίνα ημέρας με εσωτερικό ύψος 157 εκ.)
- Sleeper Cab (Καμπίνα με ένα ή δύο κρεβάτια και εσωτερικό ύψος 157 εκ.) 
- Low Sleeper Cab (Καμπίνα με ένα κρεβάτι και εσωτερικό ύψος 147 εκ.) 
- Globetrotter Cab  (Καμπίνα με ένα ή δύο κρεβάτια και εσωτερικό ύψος 196 εκ.) 
- Globetrotter LXL Cab (Καμπίνα με ένα ή δύο κρεβάτια και εσωτερικό ύψος 210 εκ.) 

Τεχνολογία: Η τελευταία λέξη της… μόδας
Το νέο Volvo FM εφοδιάζεται με ορισμένες από τις πιο προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που έχει να προσφέρει η Volvo Trucks. 
Μεταξύ αυτών, αξίζει να αναφέρουμε το «Volvo Dynamic Steering» ένα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης που αυξάνει κατακόρυφα την κατευθυντικότητα του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες και μειώνει σημαντικά τον «φόρτο εργασίας» του οδηγού.

Ουσιαστικά, το εν λόγω σύστημα αποτελεί την εξέλιξη στον κλάδο των συστημάτων διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση. Ένα ακόμη νέο στοιχείο του Volvo FM, είναι οι έως και τρεις κατευθυντήριοι άξονες με τους οποίους μπορεί να εφοδιαστεί. 

Συγκεκριμένα, οι εκδόσεις 8x2 μπορούν να αποκτηθούν με έναν εμπρόσθιο και δύο πίσω κατευθυντήριους άξονες ή δύο εμπρόσθιους και έναν πίσω, ανάλογα με την χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα. Σε κάθε περίπτωση, η ευελιξία του οχήματος αναβαθμίζεται σημαντικά καθώς μειώνεται κατά πολύ ο κύκλος στροφής του. 

Επιπρόσθετα, δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε την ύπαρξη του I-See. Το εν λόγω σύστημα είναι ουσιαστικά μια νέα λειτουργία που ενσωματώνεται στο προηγμένο αυτόματο κιβώτιο I-Shift και επιτρέπει στο όχημα να «απομνημονεύει» την τοπογραφία των διαδρομών που πραγματοποιεί. 

Με αυτόν τον τρόπο, όταν το όχημα διέλθει ξανά από ένα δρομολόγιο το οποίο έχει πραγματοποιήσει και στο παρελθόν κινούμενο με τον αυτόματο πιλότο, το όχημα λαμβάνει υπόψη του το βάρος του φορτίου, τις κυκλοφοριακές συνθήκες αλλά και την μορφολογία του οδοστρώματος (υψομετρικές διαφορές, κλίσεις, στροφές κ.ά.) και εκμεταλλευόμενο στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, επιφέρει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 5%. 

Κινητήρες: Εκδόσεις Euro6 με ισχύ από 330- 500 ίππους
Το νέο Volvo FM θα προσφέρεται με δύο εντελώς νέους πετρελαιοκινητήρες χωρητικότητας 10,8 και 12,8 λτ. που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6. 
Ο μικρότερος εξ αυτών, ο D11K, θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 330, 370, 410 και 450 ίππων με αντίστοιχα μέγιστα αποθέματα ροπής της τάξης των 1.600, 1.750, 1.950 και 2.150 Nm από τις 950- 1.000 σ.α.λ. 

Ο D13K είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 420, 460 και 500 ίππων και μέγιστη ροπή 2.100, 2.300 και 2.500 Nm από τις 860- 1.040 σ.α.λ. (κατώτερο όριο στροφών λειτουργίας).

Αμφότερα τα 6κύλινδρα –σε σειρά- αυτά μηχανικά σύνολα εφοδιάζονται με το μηχανόφρενο VEB της Volvo Trucks με μέγιστη απόδοση 290 kW για τον D11K Και 375 kW για τον D13K.