Όπως θα δείτε και παρακάτω, το νέο Volvo FH εμφανίζει σημαντικές διαφορές με το μοντέλο που αντικαθιστά σε όλους τους τομείς χάρη στα πολλαπλά, καινοτόμα, μηχανικά μέρη του σε τομείς όπως είναι η ανάρτηση, τα φρένα, το σύστημα πέδησης, ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης κ.ο.κ.
Παράλληλα, είναι πλέον διαθέσιμες και στην ελληνική αγορά πρωτοποριακές υπηρεσίες στον κλάδο του after-sales που εγγυώνται σημαντική μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας του οχήματος καθΆ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.
Μεγαλύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη καμπίνα
Το πρώτο στοιχείο που αξίζει να σημειώσουμε αναφορικά με την καμπίνα Globetrotter XL που έφερε το όχημα της φωτογράφισης, είναι πως ο ωφέλιμος εσωτερικός χώρος έχει αυξηθεί κατά 1 κ.μ. Παράλληλα, οι αποθηκευτικοί χώροι έχουν αυξημένη χωρητικότητα κατά 300 λτ.!
Ωστόσο, παρά τις αυξημένες διαστάσεις της, η νέα καμπίνα του Volvo FH δείχνει μικρότερη, χάρη σε έξυπνες σχεδιαστικές φόρμες που έχουν εξελίξει οι σχεδιαστές της εταιρείας. Για παράδειγμα, οι εμπρόσθιες κολόνες είναι τοποθετημένες πιο κάθετα, ενώ η επικλινής γραμμή που διατρέχει την οροφή του οχήματος αντισταθμίζει τα οφέλη σε ό,τι αφορά στον αεροδυναμικό συντελεστή του οχήματος. Το κάθισμα είναι πλήρως ανανεωμένο σε σχεδίαση και δομή και προσφέρει βελτιωμένη πλευρική και οσφυϊκή στήριξη του σώματος του οδηγού, ενώ μπορεί να μετακινηθεί σε μεγαλύτερη διαδρομή προς τα πίσω. Σε ό,τι αφορά στο τιμόνι, αξίζει να σημειώσουμε πως πολλές από τις βασικές λειτουργίες του οχήματος ελέγχονται πλέον μέσω ειδικών χειριστηρίων ενσωματωμένων σε αυτό. Το τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης, το cruise-control κ.ά. απαιτούν μόνο τη κίνηση κάποιου εκ των δακτύλων του οδηγού.
Εντελώς νέος είναι όμως και ο πίνακας οργάνων, όσο και η κεντρική κονσόλα. Ο πρώτος, εκτός του κεντρικού οργάνου που περιλαμβάνει το οδόμετρο και το στροφόμετρο, εφοδιάζεται και με δύο ειδικές οθόνες (τοποθετημένες εκατέρωθεν) που παρέχουν όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες και τα στοιχεία που αφορούν στις διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Η κεντρική κονσόλα εφοδιάζεται με μια μεγάλη οθόνη στο επάνω μέρος της, ενώ το σουηδικό ντιζάιν κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις σε ό,τι αφορά στη χωροταξική διαρρύθμιση των διαφόρων χειριστηρίων που περιλαμβάνει. Η εργονομία είναι εξαιρετική και το ίδιο ισχύει για την ποιότητα των διακοπτών που παραπέμπουν άμεσα σε πολυτελή επιβατικά οχήματα.
Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα –μεγάλων διαστάσεων- κρεβάτια στο πίσω μέρος της καμπίνας που διαθέτουν αυξημένο πλάτος (έως και στα 815 χλστ.).Επιπρόσθετα, θα μπορούσαμε επιγραμματικά να αναφερθούμε στους πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους αλλά και σε επιπλέον στοιχεία, όπως το ψυγείο χωρητικότητας 33 λτ. κάτω από το κρεβάτι του οδηγού.
Τέλος, μια νέα λειτουργία που παρέχεται στον οδηγό είναι το σύστημα κλιματισμού στάθμευσης που, ενώ δεν καταναλώνει καύσιμα, είναι σε θέση να υπολογίζει την χρήση του, προκειμένου να μην επιβαρύνει σημαντικά τις μπαταρίες του οχήματος.
Εξαιρετικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης και κινητήρες Euro6
Το όχημα που είχαμε στη διάθεση μας από την ελληνική αντιπροσωπεία εφοδιαζόταν με τον 6κύλινδρο D13C των 12,8 λτ. που αποδίδει ισχύ 500 ίππων από τις 1.400 – 1.900 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 2.500 Nm από τις 1.050 – 1.400 σ.α.λ.
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5 αλλά και του αυστηρότερου πρωτοκόλλου EEV και είναι επιπλέον διαθέσιμο σε εκδόσεις με ισχύ 420, 460 και 540 ίππων με αντίστοιχη ροπή 2.100, 2.300 και 2.600 Nm. Παράλληλα, όμως η νέα γενιά του εν λόγω κινητήρα, ο D13K, είναι διαθέσιμος σε έκδοση Euro6 με απόδοση 460 ίππων και 2.600 Nm ροπής. Η λειτουργία του εν λόγω μηχανικού συνόλου είναι απόλυτα γραμμική και χάρη στην συνεργασία του με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Volvo I-Shift (12+4 σχέσεις, χωρίς συμπλέκτη), επιτρέπει στον οδηγό να κινήσει το νέο Volvo FH με υποδειγματική ευκολία κάτω από όλες τις συνθήκες.
Η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμου του εν λόγω οχήματος ανέρχονταν στα 1.280 λτ. (90 λτ. για την πλαστική δεξαμενή AdBlue). Πέραν όμως όλων των παραπάνω, αξίζει να αναφερθούμε στο εντυπωσιακό νέο cruise-control που προσφέρει η Volvo Trucks με την ονομασία «I-See».
Με τη βοήθεια πολλαπλών αισθητήρων, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να… απομνημονεύει τις διαδρομές από τις οποίες διέρχεται το όχημα και στη συνέχεια, όταν το νέο FH επαναλάβει το δρομολόγιο, είναι σε θέση να αναλάβει την κίνηση του οχήματος με τη βέλτιστη δυνατή αλληλουχία των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων, την ιδανική χρήση του γκαζιού αλλά και του συστήματος πέδησης κ.ά. προκειμένου να διασφαλιστεί η ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου (μείωση έως και 10%) και φθορά των μηχανικών μερών του οχήματος, σύμφωνα πάντα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και το βάρος του φορτίου.
Νέο Volvo «I-Torque» από το φθινόπωρο
Το εν λόγω σύστημα που θα είναι διαθέσιμο για το νέο Volvo FH από το φθινόπωρο, σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων «I-Shift», είναι σε θέση να προσφέρει αυξημένα αποθέματα ροπής (έως και 2.800 Nm) για το νέο μηχανικό σύνολο των 460 ίππων. Η μέση ροπή μάλιστα θα είναι διαθέσιμη στο φάσμα από τις 900 – 1.200 σ.α.λ. και θα συνδυάζεται με μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 4%.
Εντυπωσιακό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας
Ένα από τα βασικότερα προτερήματα της νέας γενιάς του Volvo FH είναι η εξαιρετική οδική του συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες και τα πολλαπλά στοιχεία υποβοήθησης του έργου του οδηγού που του επιτρέπουν να παραμείνει ασφαλής, ξεκούραστος και… ανέμελος πάντοτε.
Πέραν των… γνωστών και μη εξαιρετέων ABS, EBS, TCS και ESP, αξίζει να αναφέρουμε τον υδραυλικό επιβραδυντή (retarder) της Voith με απόδοση 620 kW αλλά και το Eco Cruise Control με σύστημα Eco-roll.
Παράλληλα, το σύστημα Volvo DAS (Σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού), το νέο FH εφοδιάζεται με επιμέρους συστήματα που αναλαμβάνουν να τον προειδοποιήσουν για τυχόν επερχόμενες προσκρούσεις, είτε όταν το όχημα διατηρεί την πορεία του είτε όταν επιχειρεί να αλλάξει λωρίδα. Ωστόσο, το σημαντικότερο νέο στοιχείο από πλευράς «αρχιτεκτονικής» του νέου Volvo FH είναι η νέα –ανεξάρτητη- εμπρόσθια ανάρτηση που επιτρέπει στις κινήσεις του ενός τροχού να μην επηρεάζουν τη συμπεριφορά του άλλου, με αποτέλεσμα τη σημαντικά βελτιωμένη ευστάθεια και κατευθυντικότητα του οχήματος, ενώ σαφέστατη είναι και η αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης.