Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Βασικά στοιχεία του προωστήριου συστήματος

Υποδοχή ακροδέκτη φόρτισης από το δίκτυο

Πίνακας ηλεκτροπαροχής σε εξωτερικές καταναλώσεις

«Το πρώτο Pick-Up EREV»

1.704 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2014)

Ο κ. Διονύσιος Νέγκας, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) μας παρουσιάζει μια νέα τεχνολογία στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Με την κωδική ονομασία «EREV» χαρακτηρίζουμε τα ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία διαθέτουν μονάδας επέκτασης της αυτονομίας τους (Range Extender). 
Στην πράξη, η μονάδα αυτή είναι ένα ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος αποτελούμενο από κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεζευγμένο με μια ηλεκτρογεννήτρια η οποία παράγει ηλεκτρική ενέργεια και επαναφορτίζει τους συσσωρευτές κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, το πρόβλημα της σχετικά μικρής αυτονομίας του ηλεκτρικού οχήματος παύει να υπάρχει καθώς δεν απαιτείται να διακόψει την κίνηση του προκειμένου να επαναφορτίσει τους συσσωρευτές. 
Η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται ήδη σε πολλά επιβατικά οχήματα και βεβαίως ήταν αναμενόμενη η επέκταση της και στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων. 
Η αμερικανική εταιρεία VIA Motors, της οποίας πρόεδρος είναι σήμερα ο Bob Lutz, γνωστός και ως ο… πατέρας της αντίστοιχης τεχνολογίας για το Chevrolet Volt, ανακοίνωσε τα χαρακτηριστικά του προωστήριου συστήματος ενός επαγγελματικού πλαισίου, το οποίο μπορεί να παραχθεί στην μορφή ενός Pick-Up αλλά και σε πολλά άλλα, επαγγελματικού ενδιαφέροντος, αμαξώματα με κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς. 

Βασικά στοιχεία του προωστήριου συστήματος
Στην εικόνα επισημαίνονται τα βασικά στοιχεία που απαρτίζουν το σύστημα. Όπως σε όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, υπάρχει η συστοιχία των συσσωρευτών, η οποία μπορεί να συνδέεται με το δίκτυο ή με άλλη εξωτερική πηγή, προκειμένου να προσλαμβάνει και αποθηκεύει την αναγκαία για την κίνηση ηλεκτρική ενέργεια, την οποία στην συνέχεια, διοχετεύει στον ηλεκτροκινητήρα. 
Υπάρχει όμως επιπροσθέτως και η μονάδα επέκτασης της αυτονομίας η οποία λειτουργεί αυτόματα, όταν αρχίζει να εξαντλείται η αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια στους συσσωρευτές, ενώ το όχημα συνεχίζει να κινείται, επαναφορτίζοντας τους συσσωρευτές εν κινήσει. Με τον τρόπο αυτό, η ηλεκτρική αυτονομία των 65-70 χλμ. επιμηκύνεται και μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα 650 χλμ. 

Υποδοχή ακροδέκτη φόρτισης από το δίκτυο
Η λύση αυτή έχει πολλά πλεονεκτήματα για τον επαγγελματία. Σε καθημερινή χρήση (εντός της αυτονομίας των 65-70 χλμ.), το όχημα κινείται με μηδενική επιβάρυνση καθώς χρησιμοποιεί μόνο την ηλεκτρική ενέργεια που προσλαμβάνει από το δίκτυο. Επιπρόσθετα, κινείται σιωπηλά χωρίς να εκπέμπει ρύπους και μπορεί να αξιοποιεί τα όποια πλεονεκτήματα προσφέρονται στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων. 
Εφόσον οι ανάγκες το απαιτήσουν, μπορεί να συνεχίσει να κινείται σε όποια απόσταση επιθυμεί, γνωρίζοντας όμως ότι το κόστος κίνησης του αρχίζει να αυξάνεται λόγω της κατανάλωσης καυσίμου από το ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος. 
Υπολογίζεται πως για ημερήσιες μετακινήσεις 100 χλμ., η ισοδύναμη κατανάλωση ενέργειας είναι ίση με 1,9λτ./100χλμ., ενώ για ημερήσιες μετακινήσεις άνω των 160χλμ., η κατανάλωση ανέρχεται στα 7,8λτ./100χλμ. 

Πίνακας ηλεκτροπαροχής σε εξωτερικές καταναλώσεις
Ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα είναι επίσης το γεγονός ότι το όχημα αυτό μπορεί να λειτουργήσει όπως θα λειτουργούσε ένα ρυμουλκούμενο ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος. Διαθέτει πίνακα με ασφαλειοδιακόπτες, μέσω του οποίου μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε εξωτερική κατανάλωση με ηλεκτρική ενέργεια τάσεως 120 ή 240V και με ισχύ έως και 15kW. Οι επαγγελματίες πολλών κλάδων, κυρίως στην ύπαιθρο, είναι βέβαιο ότι θα εκτιμήσουν δεόντως αυτήν την ικανότητα.