Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

«Διασφάλιση της νομιμότητας και της ασφάλειας στη διακίνηση καυσίμων»

2.551 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2014)

Έστω και με καθυστέρηση 2 ετών, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε Κοινή Υπουργική Απόφαση που καθορίζει διάφορα ζητήματα και λεπτομέρειες για τη διακίνηση πετρελαιοειδών, βάζοντας επιτέλους κανόνες στην ασυδοσία και την παρανομία. Ας δούμε όμως τα δεδομένο αναλυτικότερα με τη βοήθεια του κ. ¶γγελου Φαλάρη, προέδρου του Σ.Ε.Μ.Ε.Π.ΠΕ. (Σύνδεσμος Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων Προϊόντων Πετρελαιοειδών).

«Ο νόμος 4093/2012 (ΦΕΚ ΑΆ 222/12-11-12), τροποποίησε τον πετρελαϊκό νόμο 3054/2002 και περιλάμβανε ρυθμίσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Μεταξύ άλλων, στην παράγραφο 8 του άρθρου 4 του ν.3054/2002, προέβλεπε την έκδοση ΚΥΑ η οποία θα καθόριζε διάφορες λεπτομέρειες για τη διακίνηση των πετρελαιοειδών. 
Στο ΦΕΚ 1248 (16-5-2014) δημοσιεύθηκε τελικά η ΚΥΑ με τίτλο «Καθορισμός προϋποθέσεων και λεπτομερειών για τη διακίνηση των πετρελαιοειδών προϊόντων από κατόχους αδειών του ν. 3054/2002» που υπογράφουν ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Μαυραγάνης, ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, κ. Α. Παπαγεωργίου. 
Ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε δεσμευθεί με σχετικό Δελτίο Τύπου στην τελευταία αναστολή της εξαγγελθείσας απεργίας ότι την αύξηση των διοδίων δεν μπορούσαμε να την απορροφήσουμε πάλι εμείς και ότι θα αντικαταστήσει την φορτωτική με άλλο ισοδύναμο έγγραφο, προκειμένου να μην ανοίξουν οι… ασκοί της φοροδιαφυγής και ειδικότερα στα καύσιμο με μεγάλο ΕΦΚ. 
Τα βυτιοφόρα έχουν τρία μεγάλα προβλήματα σε σχέση με το ξηρό φορτίο:
Α- Μεταφέρουν μόνο ένα είδος.
Β- Επιστρέφουν πάντα κενά.
Γ- Απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις.
Λαμβάνοντας υπόψη του κανείς τα τρία αυτά προβλήματα, καθίσταται σαφές ότι η μεγάλη πτώση της ζήτησης και η εποχικότητα των καυσίμων, έχει φέρει τον κλάδο σε αδιέξοδο, καθώς οι πετρελαϊκές εταιρείες μετά την απελευθέρωση και την κακή δική τους κατάσταση, συμπίεζαν τους μεταφορείς σε απαγορευτικά επίπεδα βιωσιμότητας. 
Με την προαναφερθείσα ΚΥΑ λύνονται αρκετά προβλήματα μεταξύ των οποίων αξίζει να αναφέρουμε τα εξής: 
• Οι συμφωνίες των Μεταφορέων και των Εταιρειών Εμπορίας θα γίνονται στη βάση του υγιούς ανταγωνισμού που θα επιτρέπει στον μεταφορέα να συντηρεί επαρκώς το βυτιοφόρο του, να μπορεί να το αντικαταστήσει και κυρίως, να καταστεί βιώσιμος. 
• Το Κράτος επείγεται να υλοποιήσει σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα το σύστημα εισροών – εκροών. Με την τοποθέτηση συστημάτων GPS στα βυτιοφόρα θα γνωρίζει πλέον αν κινούνται σε περιοχές που προβλέπονται από τη σύμβαση, που σταθμεύουν ενώ θα έχει αποτελεσματική εποπτεία και των διακινούμενων καυσίμων. 
• Οι Εταιρείες Εμπορίας και οι Μεταφορείς, με αμοιβαίο σεβασμό θα ενεργοποιήσουν αυτοματισμούς σε βασικές παραμέτρους επηρεασμού του κόστους μεταφοράς, προκειμένου να προσαρμόζεται ανάλογα το κόμιστρο.
Το σύνολο της αγοράς οφείλει να χαιρετήσει τη συγκεκριμένη ρύθμιση που προβλέπει Ευρωπαϊκές πρακτικές στις Μεταφορές, τις οποίες ήρθε η ώρα να υιοθετήσουμε και εμείς, αρχίζοντας από τα βυτιοφόρα. 
Είναι γεγονός πως υπάρχουν μελέτες, τις οποίες γνωρίζουν τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και οι εκπρόσωποι της τρόικας, όπου αναφέρεται πως παρόλο που η αγορά των μεταφορών απελευθερώθηκε, δεν προσελκύει σοβαρούς νέους επενδυτές/μεταφορείς, διότι τα κόμιστρα είναι πολύ χαμηλά και επιβιώνουν χάρη στην παραβατικότητα, γεγονός που δεν μπορούν να πράξουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές». 

¶γγελος Φαλάρης 
Πρόεδρος Σ.Ε.Μ.Ε.Π.ΠΕ 
Σύνδεσμος Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων Προϊόντων Πετρελαιοειδών