- Εκατοντάδες οι αλλαγές ταχυτήτων καθημερινά (καταπονούνται τα εξαρτήματα)
- Η Ford θα κατασκευάζει κιβώτια με εκτυπωμένα εξαρτήματα για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα
- Θα επεκταθεί και σε άλλα μέρη του οχήματος
H Ford Pro κατάφερε να κατασκευάσει ανταλλακτικά από… εκτυπωτή! Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης, θα κατασκευάζει σε πρώτη φάση τα συγχρονιζέ των κιβωτίων ταχυτήτων από εκτυπωμένο χαλκό. Ο στόχος είναι η αυξημένη ανθεκτικότητα και αξιοπιστία των ανταλλακτικών, μειώνοντας παράλληλα και τον περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο της κατασκευής τους. Μελλοντικά η τεχνολογία θα επεκταθεί και σε άλλα τμήματα του οχήματος.
Εκατοντάδες οι αλλαγές ταχυτήτων καθημερινά (καταπονούνται τα εξαρτήματα)
Οι περισσότεροι οδηγοί αλλάζουν ταχύτητες δεκάδες φορές κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής. Φυσικά αυτές οι αλλαγές πολλαπλασιάζονται αν μιλάμε για επαγγελματικά Van οχήματα όπως αυτά της οικογένειας Transit της Ford. Ειδικά εκείνα που πραγματοποιούν διανομές εντός πόλης, μπορεί να αλλάξουν σχέσεις μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου εκατοντάδες φορές μέσα σε μία μόλις ημέρα.
Η Ford Pro επιδιώκει συνεχώς τη μεγιστοποίηση του χρόνου λειτουργίας και την αύξηση της παραγωγικότητας για τους πελάτες της. Η εταιρεία κατάφερε να βρει έναν έξυπνο τρόπο για να διασφαλίσει ότι το μεγαλύτερο van μοντέλο της Ford Pro, και συγχρόνως το Νο.1 επαγγελματικό όχημα στην Ευρώπη επί οκτώ συναπτά έτη, είναι ακόμη πιο αξιόπιστο.
Η Ford θα κατασκευάζει κιβώτια με εκτυπωμένα εξαρτήματα για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα
Τα κιβώτια ταχυτήτων των μοντέλων Transit είναι εξοπλισμένα με ένα συγχρονιζέ σε σχήμα δακτυλίου, το οποίο συμβάλλει στη διασφάλιση ομαλών και αξιόπιστων αλλαγών. Κατά τη διαδικασία παραγωγής, αυτός το εξάρτημα υποβάλλεται σε μία διαδικασία σκλήρυνσης με τη χρήση ενός εργαλείου επαγωγής. Οι θερμοκρασίες καθόλη τη διάρκεια της σκλήρυνσης φτάνουν έως και τους 820 βαθμούς Κελσίου.
Οι μηχανικοί της Ford σχεδίασαν και ανέπτυξαν ένα ειδικό, τρισδιάστατα εκτυπωμένο χάλκινο εργαλείο επαγωγής. Αυτό το εργαλείο έχει την ιδιότητα να κατανέμει καλύτερα τη θερμότητα και συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο ανθεκτικού εξαρτήματος. Στα θετικά να προσθέσουμε ότι η χρήση τρισδιάστατης εκτύπωσης για την παραγωγή του εργαλείου εξαλείφει τα απόβλητα, ενώ η τροφοδοσία της διαδικασίας με ηλιακή ενέργεια μειώνει τις εκπομπές.
Ο Stefan Zimmermann, manufacturing & plant engineering manager στη Ford δήλωσε σχετικά: «Αυτή ήταν μία μοναδική πρόκληση για εμάς, καθώς ο χαλκός συνήθως δεν χρησιμοποιείται στη διαδικασία τρισδιάστατης εκτύπωσης. Η ομάδα μας όμως ήταν αποφασισμένη να βρει τον κατάλληλο τρόπο. Βλέπαμε από την αρχή ότι υπάρχει ένα σαφές όφελος για τους πελάτες μας που θα κάνει τη διαφορά στις επαγγελματικές τους δραστηριότητες και στις καθημερινές μετακινήσεις τους».
Θα επεκταθεί και σε άλλα μέρη του οχήματος
Η Ford Pro ξεκίνησε πέρσι για πρώτη φορά να χρησιμοποιεί αυτό το καινοτόμο εργαλείο για να βοηθήσει στην παραγωγή των εκδόσεων van του Ford Transit. Αυτή η επινοητικότητα της ομάδας αναγνωρίστηκε στο θεσμό Βραβείο Τεχνολογίας Henry Ford 2023 στον τομέα της παραγωγής.
Τελικά όμως ποιο θα είναι το επόμενο βήμα; Η Ford διερευνά τη χρήση του εργαλείου ώστε να διαδραματίσει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στο μέλλον στη δημιουργίας της νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό σημαίνει πως δεν αποκλείεται η τεχνολογία αυτή να επεκταθεί και στην κατασκευή άλλων τμημάτων του οχήματος.