ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ford Ranger 3,0 vs Isuzu D-Max 3,0

11.341 Επισκέψεις στο άρθρο (11/1/2008)

Τα Ford Ranger και Isuzu D-Max αποτελούν δύο ιδιαίτερα πληρέστατα Pick-Up που είναι σε θέση να «κοιτάξουν στα μάτια» τα Toyota Hilux και Nissan Navara που κυριαρχούν στην κατηγορία. Που υστερούν και που υπερέχουν όμως οι τετράθυρες 3,0λιτρες εκδόσεις τους;

Το Ford Ranger αποτέλεσε το 3ο πιο δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας των Pick-Up πίσω από τα Toyota Hilux και Nissan Navara, ενώ αντίστοιχα το Isuzu D-Max πλασαρίστηκε στην 4η θέση της λίστας με τα πιο εμπορικά επιτυχημένα μοντέλα.

Καλύπτοντας απόλυτα τις προϋποθέσεις που ένα Pick-Up οφείλει να διαθέτει δεδομένης της σκληρής χρήσης για την οποία προορίζεται, οι εκπρόσωποι των Ford και Isuzu έχουν να επιδείξουν μια σημαντικά διαφορετική «φιλοσοφία» προσέγγισης των απαιτήσεων του ιδιοκτήτη ενός ελαφρού επαγγελματικού.

Η νέα γενιά του Ford Ranger λανσαρίστηκε προς το τέλος του 2006 ενώ από το Νοέμβριο του 2007 είναι διαθέσιμες και οι εκδόσεις του με τον νέο κινητήρα Duratorq TDCi των 3,0 λίτρων. Βασικό πλεονέκτημα των τελευταίων είναι η πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας καθώς και οι πολλαπλές αισθητικές βελτιώσεις.

Στον αντίποδα, η νέα γενιά του Isuzu D-Max λανσαρίστηκε στη χώρα μας από τις αρχές του περασμένου έτους και διακρίνεται για τη σωρεία αναβαθμίσεων σε όλους τομείς όπως οι κινητήρες, η σχεδίαση του αμαξώματος αλλά και τα επιμέρους μηχανικά τμήματα.

Οι εκδόσεις Ford Ranger Wildtrak 3,0 και Isuzu D-Max 3,0 LS έχουν να επιδείξουν πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλή αξιοπιστία, προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο και πολύ καλή σχέση τιμής- αξίας. Ποιες είναι ωστόσο οι διαφορές που εμφανίζουν;

Εσωτερικό
Οι διπλοκάμπινες εκδόσεις του D-Max προσφέρουν σαφώς μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες τόσο ως προς το ωφέλιμο πλάτος όσο και σε ότι αφορά στον «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών.
Από την άλλη, τα καθίσματα του Ranger προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ οι εκδόσεις Wildtrak εφοδιάζονται με ελκυστικές επενδύσεις.
Στους χώρους για τα μικροαντικείμενα που προσφέρουν αμφότερα τα μοντέλα περιλαμβάνονται δύο ποτηροθήκες, διπλές θήκες στο υποβραχιόνιο, μεγάλες θέσεις στο εσωτερικό των θυρών κ.ά. Το D-Max προσφέρει επιπρόσθετα μια ειδική θήκη για τα γυαλιά στην οροφή του οχήματος ενώ το Ranger διαθέτει μια θήκη- συρτάρι για τα έγγραφα ακριβώς πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και στις δύο περιπτώσεις είναι σκληρά, με αυτά του Ranger να υπερτερούν σε αίσθηση ενώ αντίστοιχη είναι και η κατάσταση σε ότι αγορά το φινίρισμα και τη συναρμολόγηση.

Χώρος φόρτωσης
Σημαντικά μεγαλύτερο είναι το μήκος του χώρου φόρτωσης που προσφέρει το Ford Ranger (+150 χλστ.) ωστόσο, το Isuzu D-Max προσφέρει πιο πλατιά καρότσα (+74 χλστ.) και με αρκετά πιο ψηλά τοιχώματα (+23 χλστ.)
Στη περίπτωση του D-Max συναντάμε ένα ειδικά διαμορφωμένο σκαλοπάτι στο κέντρο του προφυλακτήρα προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στη καρότσα ενώ εύχρηστοι είναι και οι κρίκοι που έχουν προβλεφθεί για τη στερέωση του φορτίου.
Από τη μεριά του, το Ford Ranger εφοδιάζεται μια πρωτότυπη για την κατηγορία πρόταση που φέρει την ονομασία «Rollershutter». Το συγκεκριμένο –συρταρωτό- κάλυμμα από αλουμίνιο για τον χώρο φόρτωσης, διακρίνεται για στιβαρότητα της κατασκευής του καθώς μπορεί να υποστηρίξει πάνω του φορτία έως και 500 κιλών.

Οδική συμπεριφορά
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του D-Max συμβάλει στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης που εμφανίζει στην άσφαλτο αν και σε δρόμους με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες.
Το Ranger παρέχει μεγαλύτερη «εμπιστοσύνη» στον οδηγό προκειμένου να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρες σε «κλειστές» διαδρομές, ωστόσο η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης του πίσω άξονα δεν αποτρέπει πλήρως τις αναπηδήσεις του στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Καλύτερο σε αίσθηση αποδεικνύεται το σύστημα διεύθυνσης του Ranger ενώ υπερτερούν σε ισχύ και αίσθηση τα φρένα του D-Max με το ABS να μην απενεργοποιείται γρήγορα ακόμα και στο χώμα.
Στο χώμα το Ranger αποδεικνύεται πιο προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, ωστόσο το αμάξωμα του D-Max εμφανίζει αρκετά μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Αμφότερα έχουν να επιδείξουν ένα ιδιαίτερα στιβαρό αμάξωμα με το D-Max να «ακροβατεί» μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς και το Ranger να αποδεικνύεται αρκετά πιο «σκληροτράχηλο» και προορισμένο για ιδιαίτερα δύσκολες αποστολές.

Κινητήρας
Παρά το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας Duratorq TDCI των 3,0 λίτρων που προστέθηκε στη γκάμα εκδόσεων του Ranger, αναβαθμίζει σαφέστατα τον «χαρακτήρα» του εκπροσώπου της Ford προσφέροντας το νεύρο που έλειπε από τις εκδόσεις με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων.
Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι διακρίνεται για την πολιτισμένη οδική του συμπεριφορά καθώς και τα περιορισμένα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το αντίστοιχης χωρητικότητας μηχανικό σύνολο που κινεί το D-Max.
Ο εν λόγω κινητήρας υπερτερεί σε αποθέματα ισχύος και ροπής ενώ στη πράξη αποδεικνύεται πιο οικονομικής από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου. Αυτή η παράμετρος σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ του D-Max, μεταφράζεται σε σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία για το Ιαπωνικό μοντέλο.

Ford Ranger
Κινητήρας: Κυβισμός 2.953 κ.εκ. με απόδοση 153 ίππων/3.200 σ.α.λ. και 380 Nm/1.800 σ.α.λ.
Διαστάσεις αμαξώματος (MxΠxΥ): 5.075 χλστ.x 1.805 χλστ.x 1.760 χλστ., μεταξόνιο 3.000 χλστ.
Διαστάσεις καρότσας (MxΠxΥ): 1.530 χλστ.x 1.456 χλστ.x 457 χλστ.
Βάρη (κιλά): Μεικτό βάρος 2.945 κιλών, απόβαρο 1.913 κιλών, ωφέλιμο φορτίο 1.032 κιλών.

Isuzu D-Max
Κινητήρας: Κυβισμός 2.999 κ.εκ. με απόδοση 184 ίππων/3.600 σ.α.λ. και 432 Nm/1.600 σ.α.λ.
Διαστάσεις αμαξώματος (MxΠxΥ): 5.035 χλστ.x 1.800 χλστ.x 1.735 χλστ., μεταξόνιο 3.050 χλστ.
Διαστάσεις καρότσας (MxΠxΥ): 1.380 χλστ.x 1.530 χλστ.x 480 χλστ.
Βάρη (κιλά): Μεικτό βάρος 2.950 κιλών, απόβαρο 1.945 κιλών, ωφέλιμο φορτίο 1.005 κιλών.