ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Οδηγούμε το νέο Van της Opel

3.501 Επισκέψεις στο άρθρο (1/4/2010)

Με μεικτό βάρος που ανέρχεται έως και τους 4,5 τόνους, χώρο φόρτωσης με ωφέλιμο μήκος έως 4,4 μ., όγκο έως 17,0 κ.μ. και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων βάρους έως και 2,5 τόνων., το Opel Movano δεύτερης γενιάς θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 300 διαφορετικές εκδόσεις.

Η πρώτη γενιά του Movano παρουσιάστηκε το 1999, μια χρονιά ορόσημο για την Opel, δεδομένων των εορτασμών για τη συμπλήρωση 100 ετών από την ίδρυσή της. Έκτοτε, περισσότερα από 167.000 οχήματα πωλήθηκαν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ το 2004 υποβλήθηκε σε ένα εκτεταμένο facelift.
Χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του, στα αξιόπιστα μηχανικά μέρη και στις μεγάλες μεταφορικές του δυνατότητες, το Movano έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη μιας μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων. Ωστόσο, η δεύτερη γενιά αναμένεται να θέσει σε νέα βάση το ενδιαφέρον της αγοράς για το γερμανικό ελαφρύ επαγγελματικό μοντέλο, καθώς σε σχέση με τον προκάτοχό της εμφανίζεται βελτιωμένη ουσιαστικά σε όλους τους τομείς.

Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Opel, το κορυφαίο σε διαστάσεις και μεταφορικές δυνατότητες επαγγελματικό της θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό μέσα στον Απρίλιο και συγκεκριμένα στο Διεθνές Σαλόνι Επαγγελματικών οχημάτων του Μπέρμιγχαμ στη Μ. Βρετανία. Η εμπορική πορεία ορισμένων εκ των εκδόσεών του θα ξεκινήσει στις διάφορες αγορές της ΕΕ μέσα στο καλοκαίρι, ενώ μέχρι το τέλος του 2010 θα ακολουθήσει και το λανσάρισμα των υπολοίπων.

Με νέα σχεδίαση και μεγαλύτερες διαστάσεις

Μια από τις βασικότερες διαφοροποιήσεις της νέας γενιάς του Movano σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο εστιάζεται στη σχεδίαση της καμπίνας. Τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, καθώς και τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της εργονομίας, της άνεσης και της ασφάλειας που παρέχονται στους επιβαίνοντες.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα, στα καθίσματα, στο εσωτερικό των θυρών, καθώς και οι λοιπές επενδύσεις στην οροφή ή στα τοιχώματα της καμπίνας είναι πολύ καλής ποιότητας, με αντίστοιχο επίπεδο συναρμολόγησης, ενώ πολλαπλές είναι οι έξτρα επιλογές που προσφέρει η Opel στον προαιρετικό εξοπλισμό του οχήματος.
Ένα ακόμα στοιχείο που χαρακτηρίζει τη νέα γενιά του γερμανικού μοντέλου είναι οι πλήρως αναβαθμισμένοι αποθηκευτικοί χώροι που πλέον προσφέρει. Μεταξύ αυτών οι χαρακτηριστικότεροι είναι αυτοί που εδράζονται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, στην οροφή του οχήματος, στο εσωτερικό των θυρών, κάτω από το κάθισμα των επιβατών, αλλά και στο ταμπλό.

Χώρος φόρτωσης με μήκος έως 4,4 μ. και όγκο έως 17,0 κ.μ.

Το Movano θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας με τέσσερα διαφορετικά μήκη αμαξώματος (από 5,05 - 6,85 μ.), τρία μεταξόνια (από 3,18 - 4,33 μ.) και τρία ύψη οροφής (από 1,7 - 2,14 μ.). Χάρη στα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του αμαξώματος, ο χώρος φόρτωσης του Movano 2ης γενιάς έχει να επιδείξει ωφέλιμο μήκος από 2,58 - 4,38 μ. και όγκο από 8,0 - 17,0 κ.μ.!
Μέχρι το τέλος του έτους, ο εκπρόσωπος της Opel θα προσφέρεται σε εκδόσεις που αφορούν σε οχήματα με κλειστή καρότσα (Van), με ανοικτή, καθώς και με ανατρεπόμενη καρότσα εκδόσεις Crew Van (Double Cab), όπως και 16θέσια mini-bus. Παράλληλα, μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου είναι η προσθήκη εκδόσεων με μετάδοση της κίνησης και στον πίσω άξονα.
Σε αυτή την περίπτωση, το βάρος ρυμούλκησης του Movano ανέρχεται στους 3,0t., ενώ στις προσθιοκίνητες εκδόσεις περιορίζεται στους 2,5t.

¶νετο, ασφαλές και προβλέψιμο στο δρόμο

Ένα από τα πρώτα στοιχεία που θα εκτιμήσει ο οδηγός του νέου Movano είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισής του, καθώς και η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών.
Το τιμόνι του Movano είναι σαφές και γρήγορο (3,76 στροφές), ενώ προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό αναφορικά με τα τεκταινόμενα μεταξύ των τροχών του εμπρόσθιου άξονα και του οδοστρώματος.
Τα φρένα του γερμανικού μοντέλου είναι επίσης ισχυρά και αποτελούνται από δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (302 χλστ. εμπρός και 305 χλστ. πίσω), ενώ συνεπικουρούνται από ένα ABS τελευταίας γενιάς με EBD και TCS.
Σε ό,τι αφορά στο επίπεδο του εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας, το νέο Movano προσφέρεται με αερόσακο οδηγού και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, με περιοριστές φορτίου και προεντατήρες σε όλες τις θέσεις.

Νέα «καρδιά» 2,3 λίτρων, με ισχύ έως 146 ίππων

Πέραν των αναρτήσεων και των αξόνων, η δεύτερη –κατά σειρά- γενιά του Movano εφοδιάζεται και με έναν εντελώς νέο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα με σύστημα τροφοδοσίας Common-rail, χωρητικότητας 2,3 λίτρων (2.298 κ.εκ.).
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις με ισχύ 100, 125 και 146 ίππων, με αντίστοιχη μέγιστη ροπή 285, 310 ή 350 Nm από τις 1.250 - 2.750 σ.α.λ. (αναλόγως της έκδοσης).
Δεδομένης της ύπαρξης πλέον και πισωκίνητων εκδόσεων στην γκάμα του νέου Movano, παρατηρούνται διαφορές στον τρόπο που ο κινητήρας εδράζεται στο πλαίσιο.
Σε όλες τις εκδοχές του, η βασική επιλογή στα κιβώτια ταχυτήτων αφορά σε ένα 6τάχυτο μηχανικό, ενώ προσφέρονται και αυτόματα - σειριακά κιβώτια αντίστοιχου αριθμού σχέσεων.
Δεδομένης της ισχύουσας νομοθεσίας, όλες οι εκδόσεις του νέου 2,3 CDTI κινητήρα καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro4, ενώ με την προσθήκη ενός ειδικού φίλτρου μικροσωματιδίων μπορούν να καλύψουν και τη Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, εφ’ όσον ο ιδιοκτήτης του οχήματος το απαιτεί.