Από τις αρχές του 2025, πάνω από 100 ηλεκτρικά φορτηγά της εταιρείας έχουν αξιοποιηθεί επιτυχώς.
Με ενδιάμεση φόρτιση, η αυτονομία των οχημάτων μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 800 χλμ. ημερησίως.
Υψηλές επιδόσεις και στις χειμερινές θερμοκρασίες, με κατανάλωση 106kWh ανά 100 χλμ.
Τεράστιο το περιβαλλοντικό όφελος από τη μείωση στις εκπομπές ρύπων.
Πληθώρα επιλογών σε μεταξόνια & σε συνδυασμούς αρθρωτών μπαταριών.
Με ενδιάμεση φόρτιση, η αυτονομία των οχημάτων μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 800 χλμ. ημερησίως
Σε κάθε περίπτωση, όλο και περισσότερα ηλεκτρικά φορτηγά από αυτήν την πρώιμη σειρά εξακολουθούν να παραδίδονται στους πελάτες της ΜΑΝ σχεδόν σε καθημερινή βάση, με την εμβέλειά τους αν μη τι άλλο να εντυπωσιάζει.
Ο λόγος; Ο ημερήσιος φόρτος εργασίας των eTrucks σε τυπικές εφαρμογές μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, μπορεί να καλύψει από 400 έως 600 χλμ., ενώ ένα όχημα μπορεί να διανύσει ακόμη και 800 χλμ. ημερησίως με ενδιάμεση φόρτιση.
Υψηλές επιδόσεις και στις χειμερινές θερμοκρασίες, με κατανάλωση 106kWh ανά 100 χλμ.
Όσον αφορά στις χειμερινές θερμοκρασίες τώρα, τα
eTrucks αποδεικνύονται εξαιρετικά λιτά, καταγράφοντας μια μέση κατανάλωση περίπου 106kWh / 100 χλμ. σε ολόκληρο τον στόλο, κάτι που επαληθεύτηκε και με το παραπάνω στο project, MAN Polar Express.
Εκεί, το MAN eTruck απέδειξε την πρακτική του καταλληλότητα, όταν στα μέσα Μαρτίου ένα ημιρυμουλκούμενο μοντέλο eTGX κάλυψε απόσταση 3.000 χλμ. από τον Αρκτικό Κύκλο έως το Μόναχο, αποκλειστικά με ηλεκτρική μπαταρία.
Εκτός από την εντυπωσιακή αυτονομία του ωστόσο σε παγωμένες θερμοκρασίες, το ηλεκτρικό φορτηγό απέδειξε και κάτι ακόμα με το συγκεκριμένο του επίτευγμα: πως δηλαδή οι πλήρως ηλεκτρικές διευρωπαϊκές μεταφορές φορτηγών μεγάλων αποστάσεων με αποκλειστική χρήση των δημόσιων υποδομών φόρτισης ενδέχεται να είναι ακόμα και σήμερα εφικτές (σ.σ. η υπηρεσία MAN Charge&Go, εντούτοις, που καθιστά τη δημόσια φόρτιση σε σταθμούς από διάφορους παρόχους υποδομών πιο εύκολη, σίγουρα έπαιξε κι αυτή τον ρόλο της).
Τεράστιο το περιβαλλοντικό όφελος από τη μείωση στις εκπομπές ρύπων
Όπως και να έχει, το περιβαλλοντικό κέρδος από τη συγκεκριμένη εξέλιξη πάντως κρίνεται ήδη ως ανεκτίμητο, απόδειξη το γεγονός ότι χάρη στην 100% «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια των εν λόγω φορτηγών εξοικονομούνται περίπου 400 τόνοι CO2, σε σύγκριση με ένα φορτηγό diesel που καταναλώνει περίπου 27 λίτρα / 100 χλμ.
Εφόσον, λοιπόν, υποθέσουμε ότι καθένα από αυτά τα οχήματα προβλέπεται να καλύψει περίπου 1,2 εκατομμύρια χλμ. κατά τη διάρκεια «ζωής» του, κάτι τέτοιο συνεπάγεται πως μόνο με αυτά τα eTrucks μπορούν να εξοικονομηθούν γύρω στους 120.000 τόνους CO2.
Πληθώρα επιλογών σε μεταξόνια & σε συνδυασμούς αρθρωτών μπαταριών
Ολοκληρώνοντας, υπενθυμίζεται πως η μεγάλης κλίμακας παραγωγή eTrucks αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του 2025, μέσα από μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, όσον αφορά στην αρθρωτή δομή της μπαταρίας και στις επιλογές διαμόρφωσης.
Πιο αναλυτικά, μέχρι και ένα εκατομμύριο διαφορετικές παραλλαγές συνδυασμών εκτιμάται πως είναι υλοποιήσιμες εδώ, παρέχοντας έτσι το κατάλληλο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για κάθε κοινή εφαρμογή. Για παράδειγμα, η έκδοση με το εξαιρετικά χαμηλό φορτηγό με ύψος ημιρυμουλκούμενου 950 χιλιοστών και μεταξόνιο μόλις 3,75 μέτρων - αλλά και μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας - είναι κατάλληλο για περιπτώσεις που ο μέγιστος όγκος φόρτωσης σε εσωτερικό χώρο απαιτείται να φτάνει τα τρία μέτρα.
Αντίστοιχα, η επιλογή τεσσάρων, πέντε ή έξι συστοιχιών μπαταριών, για απόδοση ισχύος 449 και 544 ίππων, επίσης παρέχει τη δυνατότητα για προσαρμογή σε οποιαδήποτε άλλη μεταφορική εργασία.
Τέλος, εκτός από την τυπική τεχνολογία φόρτισης CCS (έως 375kW), το φορτηγό μπορεί επίσης να παραγγελθεί με το νέο πρότυπο MCS
με ισχύ φόρτισης έως και 1mW, το οποίο επιτρέπει ακόμη ταχύτερη ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια του διαλείμματος του οδηγού από την οδήγηση – με τις εταιρείες μεταφορών
να επωφελούνται συμπληρωματικά από την 360 μοιρών eMobility Consulting της ΜΑΝ, με συμβουλές για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.