Πολλά και σημαντικά είναι τα ζητήματα που προκύπτουν αναφορικά με τους τρόπους χρέωσης και πληρωμής των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.

Αναλογικά διόδια ή πληρωμή με κάρτα;

Σημαντικά είναι τα προβλήματα που αναζητούν λύση μέσα στο άμεσο προσεχές διάστημα αναφορικά με τους τρόπους που θα μπορεί κανείς να πληρώσει στους σταθμούς διοδίων της χώρας. Ανακαλύψτε το γιατί…

 
Με βάση τα όσα έχουμε δημοσιεύσει πρόσφατα, οι σταθμοί διοδίων είναι μια από τις 58 νέες κατηγορίες επιχειρήσεων που η ΑΔΑΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) ενέταξε μέσα στον Δεκέμβριο στην υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων POS για πληρωμή με κάρτα (περιλαμβάνεται στον Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας 52.21 που αφορά σε «Δραστηριότητες συναφείς με τις χερσαίες μεταφορές»).
Το δεδομένο αυτό αποτελεί ένα εν δυνάμει σημαντικό πρόβλημα για τις εταιρείες παραχώρησης που διαχειρίζονται τη λειτουργία των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας δεδομένου ότι, η υποχρέωση εγκατάστασης των συστημάτων POS σε όλους τους σταθμούς διοδίων, πρέπει να γίνει μέσα σε ένα 3μηνο (μέχρι τον Μάρτιο). Ωστόσο, κύκλοι της αγοράς αναφέρουν πως είναι απίθανο να προλάβουν οι εν λόγω εταιρείες να ανταποκριθούν σε αυτήν την υποχρέωση και είναι δεδομένο πως θα ζητήσουν παράταση.
Η δυνατότητα πληρωμής στους σταθμούς διοδίων με κάρτα, ακόμη περισσότερο με ανέπαφες συναλλαγές, είναι πάγιο αίτημα των χρηστών του οδικού δικτύου και οι εταιρείες του κλάδου έχουν και στο παρελθόν υποβάλλει σχετικό αίτημα στο υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να μην χρειάζεται π.χ. η έκδοση απόδειξης τους οδηγούς, η μείωση της προμήθειας των τραπεζών κ.ο.κ., χωρίς ωστόσο να έχουν υπάρξει εξελίξεις από πλευράς Πολιτείας.
Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα που ουσιαστικά περιπλέκει το θέμα των ηλεκτρονικών πληρωμών των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες, το οποίο δεν είναι άλλο από την πολυαναμενόμενη θέσπιση των αναλογικών χρεώσεων στα κόμιστρα.
Συγκεκριμένα, όπως έχουμε αναφέρει και πρόσφατα (δείτε τα σχετικά άρθρα εδώ και εδώ), προωθεί το μέτρο της αναλογικής χρέωσης στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας για τους χρήστες.
Τα νέα αυτά δορυφορικά συστήματα, που περιλαμβάνουν την εγκατάσταση πομποδέκτη σε φορτηγά και επαγγελματικά οχήματα και τη διαδικασία αναγνώρισης των πινακίδων για τα Ι.Χ., μεταξύ άλλων θα καταστήσουν άχρηστους τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων.
Προ ημερών, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρ. Σπίρτζης, ανακοίνωσε την προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάδειξη του ανάδοχου που θα αναλάβει την ανάπτυξη του νέου δορυφορικού συστήματος από τα μέσα του Φεβρουαρίου. Μάλιστα, σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν πως η μελέτη που είχε ανατεθεί από το υπουργείο για την υλοποίηση του συστήματος αναλογικών χρέωσης των διοδίων στην εταιρεία Diadikasia Business Consulting, είναι ήδη έτοιμη.
Ωστόσο, οι εκπρόσωποι της αγοράς δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν προς το παρόν κρίσιμες πληροφορίες επί του θέματος όπως π.χ. πως θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα, ποιος θα αναλάβει τη λειτουργία του και ποιος θα είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο του.
Η κρατική Εταιρεία Οδικών Τελών είναι η πιο πιθανή να αναλάβει κεντρικό ρόλο στις εξελίξεις, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει κανείς το εύρος των δραστηριοτήτων της.
Εν αναμονή εξελίξεων λοιπόν και σε αυτό το ζήτημα…
 
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ