Με ακρογωνιαίο λίθο το αυτόνομο & ηλεκτρικό «e-Palette», η Toyota δημιουργεί ένα προηγμένο σύστημα κινητικότητας, προϊδεάζοντας μας για το μέλλον των μεταφορών.
Η Toyota ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης για την υποστήριξη της παροχής υπηρεσιών, που θα επιτρέψουν τη λειτουργία του e-Palette, του ηλεκτρικού αυτόνομου οχήματος που η ιαπωνική εταιρεία είχε παρουσιάσει σε πρωτότυπη μορφή στην έκθεση CES 2018. Σε αυτό το πλαίσιο, η Toyota φιλοδοξεί να μας δώσει μια πρόγευση της μελλοντικής κινητικότητας, λανσάροντας την υπηρεσία «Autono-MaaS», ένας όρος που προέρχεται από τη σύντμηση των «autonomous» και «mobility as a service».
Επιπλέον, η εταιρεία με τη συνδρομή μιας σειράς συνεργατών, σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία τα e-Palette στο Woven City, μια πλήρως συνδεδεμένη πρωτότυπη πόλη που η ίδια δημιούργησε. Όμως, τα σχέδια της Toyota Motor Corporation δεν σταματούν εκεί, καθώς στόχος είναι στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, να διευρυνθεί η χρήση του πρωτότυπου οχήματος και σε άλλες περιοχές.
Σημειώνεται, πως το αυτόνομο e-Palette πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία, στην περσινή έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο. Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως θα μεταφέρει αθλητές και προσωπικό εντός του Ολυμπιακού και Παραολυμπιακού χωρίου, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, οι οποίοι αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας και θα πραγματοποιηθούν τον προσεχή Ιούλιο.
Στόχος της Toyota είναι να προσφέρει υπηρεσίες κινητικότητας που «πηγαίνουν εκεί όπου χρειάζεται, όταν χρειάζεται και έγκαιρα». Για το σκοπό αυτό, έχει αναπτύξει ένα σύστημα διαχείρισης λειτουργιών για τα e-Palette με βάση τις αρχές που διέπουν το σύστημα Toyota Production System (TPS). Αυτό το σύστημα διαχείρισης λειτουργιών θα περιέχεται στην ανοικτή πλατφόρμα υπηρεσιών κινητικότητας της Toyota (MSPF - Mobility Services Platform) και θα αποτελείται από το αυτόνομο σύστημα διαχείρισης κινητικότητας (AMMS - Autonomous Mobility Management System) για τη σύνδεση των οχημάτων και την πλατφόρμα ανάθεσης εργασιών (e-TAP - e-Palette Task Assignment Platform) για τη σύνδεση των ατόμων. Το σύστημα φιλοδοξεί να μειώσει τους χρόνους αναμονής των πελατών και να ανακουφίσει τη συμφόρηση.
Με σκοπό την επίτευξη της απόλυτης υπηρεσίας κινητικότητας «just-in-time» που βασίζεται στο TPS, το σύστημα διαχείρισης AMMS είναι σε θέση να αποστείλει ακριβώς όσα e-Palette είναι αναγκαία, όταν χρειάζεται και όπου απαιτείται. Ο προγραμματισμός λειτουργίας μπορεί να αλλάξει με ευελιξία, με τα οχήματα να αποστέλλονται και να επιστρέφουν αυτόματα, σύμφωνα με τις ανάγκες κινητικότητας σε πραγματικό χρόνο. Όταν εισάγονται επιπρόσθετα οχήματα σε μια υπηρεσία, τα διαστήματα μεταξύ των οχημάτων προσαρμόζονται ώστε να εξασφαλίζεται ομοιόμορφη απόσταση των υπηρεσιών.
Οι δυσλειτουργίες του κάθε οχήματος εντοπίζονται επίσης αυτόματα και, εάν συμβεί αυτό, τα οχήματα επιστρέφουν αυτόματα στην αποθήκη και τα οχήματα αντικατάστασης αποστέλλονται αμέσως στη διαδρομή για να διασφαλιστεί η σταθερότητα της λειτουργίας. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τα οχήματα μπορούν να σταματήσουν και να επιστρέψουν σε λειτουργία από απόσταση, με ένα επιπλέον επίπεδο διαχείρισης ασφάλειας. Σημειώνεται, ακόμα πως ο κάθε υπεύθυνος είναι σε θέση να διαχειρίζεται πλήθος οχημάτων, γεγονός που επιτρέπει την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας ακόμη και με περιορισμένους εργαζομένους.
Δείτε στα παρακάτω βίντεο, τα Toyota e-Palette σε λειτουργία, όπου περιγράφονται τα βασικά σημεία του συστήματος κινητικότητας της εταιρείας: