Για τους πελάτες της που επιθυμούν γρήγορο «γέμισμα» με υδρογόνο και αυξημένη αυτονομία, η Opel παρουσιάζει το Vivaro-e HYDROGEN, του οποίου ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια, όχι από μπαταρίες, αλλά από κυψέλες καυσίμου.
Με κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, αντικαθιστώντας τη μπαταρία, εξοπλίζεται το ολοκαίνουργιο Opel Vivaro-e HYDROGEN. Απευθύνεται σε πελάτες που θέλουν υψηλότερη αυτονομία (πάνω από 400 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP) και γρήγορο ανεφοδιασμό με καύσιμο, μια διαδικασία που στο νέο υδρογονοκίνητο LCV της Opel διαρκεί μόλις 3 λεπτά, περίπου όσο χρόνο απαιτείται για τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου ή βενζινοκίνητου μοντέλου.
Σημειώνεται, πως το νέο plug-in ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) θα προσφέρεται σε μήκη 4,95 και 5,30 μέτρων, με την εταιρεία να σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση των πρώτων οχημάτων σε εταιρικούς πελάτες (fleet) το προσεχές φθινόπωρο. Το Van υδρογόνου διαθέτει τον ίδιο χώρο φόρτωσης (από 5,3 έως 6.1 κ.μ.) με αυτόν των diesel ή των αμιγώς ηλεκτρικών Vivaro, ενώ το ωφέλιμο φορτίο φτάνει μέχρι και τα 1.100 κιλά.
«Το υδρογόνο μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο σε ένα ολοκληρωμένο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα στο μέλλον, απαλλαγμένο από ορυκτά καύσιμα» δήλωσε ο Michael Lohscheller, CEO της Opel, συμπληρώνοντας: «Έχουμε πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στην τεχνολογία οχημάτων κυψελών καυσίμου. Δεν υπάρχει σχεδόν άλλο σύστημα πρόωσης στον κόσμο που να προσφέρει τον συνδυασμό μηδενικών ρύπων, μεγάλης αυτονομίας και χρόνου ανεφοδιασμού μόλις τριών λεπτών».
Το Vivaro-e HYDROGEN θα κατασκευάζεται από την Opel Special Vehicles (OSV) στο εργοστάσιο του Russelsheim. Σημειώνεται, πως το παγκόσμιο Κέντρο Εξειδίκευσης για το Υδρογόνο & τις Κυψέλες Καυσίμου (Competence Centre for Hydrogen & Fuel Cells) της μητρικής εταιρείας Stellantis, βρίσκεται επίσης στην έδρα της Opel.
Τα πλεονεκτήματα των κυψελών καυσίμου
Το νέο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Opel Vivaro-e με τις δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Η plug-in φιλοσοφία κυψελών καυσίμου του Vivaro-e HYDROGEN επιτρέπει την ενσωμάτωση ολόκληρου του υπάρχοντος συστήματος κυψελών καυσίμου με τον κινητήρα πρόωσης κάτω από το καπό του οχήματος παραγωγής. Επιπλέον, η μπαταρία του Vivaro-e BEV (battery electric vehicle) αντικαθίσταται από τρεις δεξαμενές υδρογόνου 700 bar. Οι κύλινδροι από ανθρακονήματα μπορούν να γεμίσουν μέσα σε τρία μόλις λεπτά, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 400 χλμ. Σημαντικό είναι το γεγονός πως η ενσωμάτωση των κυψελών καυσίμου δεν απαιτεί μετατροπές στο αμάξωμα, ούτε επιφέρει επιπτώσεις στον χώρο φόρτωσης.
Η κυψέλη καυσίμου του Opel Vivaro-e HYDROGEN έχει ισχύ 45 kW, μια τιμή που είναι αρκετή για τη συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, το όχημα φέρει μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10,5 kWh, η οποία βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα και υποστηρίζει τη μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα στην εκκίνηση και κατά τη επιτάχυνση. Η μπαταρία επιτρέπει επίσης την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και τη μετατροπή της σε ηλεκτρική (ανατροφοδοτική πέδηση), ενώ η «plug-in» δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.