Τα φορτηγά ουδέτερων εκπομπών CO2 της Daimler Truck ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις δοκιμές εξέλιξης σε υψόμετρο 1.560 μέτρων στην καρδιά του αλπικού τοπίου του Τιρόλου.
Στο πεδίο δοκιμών και το αέριο υδρογόνο
Με τις 2 παραλλαγές εναλλακτικού καυσίμου του
Mercedes-Benz GenH2, η
Daimler Truck πραγματοποίησε μία περιοδεία στο Τιρόλο, με διάρκεια πολλών ημερών. Ο συνδυασμός οχήματος/ρυμουλκούμενου φορτώθηκε σε μικτό βάρος 40 τόνων για τις διαδρομές, συμπεριλαμβανομένου και του Brenner Pass. Ταυτόχρονα, ένα άλλο πρωτότυπο του
φορτηγού GenH2, που τροφοδοτείται από
αέριο υδρογόνο, κάλυψε μια διαδρομή 40 χιλιομέτρων μεταξύ του Ίνσμπρουκ και του χωριού Axamer Lizum που βρίσκεται σε υψόμετρο 1.560 m πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Το υγρό υδρογόνο έχει το «προβάδισμα»
Στην ανάπτυξη κινητήρων με βάση το
υδρογόνο, η
Daimler Truck προτιμά το
υγρό υδρογόνο. Σε αυτή τη συνολική κατάσταση ο φορέας ενέργειας έχει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τον όγκο σε σύγκριση με το αέριο υδρογόνο. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να μεταφερθεί περισσότερο υδρογόνο, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία και επιτρέπει συγκρίσιμες επιδόσεις του οχήματος με αυτές ενός συμβατικού φορτηγού ντίζελ. Ο στόχος ανάπτυξης του φορτηγού GenH2 που είναι έτοιμο για σειρά είναι η αυτονομία έως και 1.000 χιλιομέτρων και άνω. Αυτό καθιστά το φορτηγό κατάλληλο για ιδιαίτερα ευέλικτες και απαιτητικές εφαρμογές, ειδικά στο σημαντικό τμήμα των βαρέων επαγγελματικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Η έναρξη της σειράς παραγωγής για
φορτηγά με βάση το υδρογόνο έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Το ηλεκτρικό eActros 300 Tractor στην παραγωγή από το φθινόπωρο και μετά
Η παραλλαγή τρ'ακτορα
eActros 300 ολοκλήρωσε τακτικές και πρακτικές δοκιμές ανάπτυξης μέσα και γύρω από το Ίνσμπρουκ. Το όχημα είναι συμβατό με όλα τα κοινά ευρωπαϊκά ημιρυμουλκούμενα, λαμβάνοντας υπόψη το μέγιστο επιτρεπόμενο συνολικό μήκος συνδυασμού τρακτέρ/ρυμουλκούμενου. Το ηλεκτρικό τρακτέρ ημιρυμουλκούμενου βασίζεται στην ίδια τεχνολογία με το
eActros 300/400. Τρία πακέτα μπαταριών, το καθένα με εγκατεστημένη
χωρητικότητα μπαταρίας 112 kWh, επιτρέπουν
αυτονομία έως και 220 km με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Το
eActros 300 Tractor μπορεί να
φορτιστεί με έως και 160 kW: Τα τρία πακέτα μπαταριών χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από 20 έως 80 τοις εκατό σε έναν τυπικό σταθμό ταχείας φόρτισης DC με ρεύμα φόρτισης 400 A. μια σειρά δοκιμών, το ηλεκτρικό φορτηγό διαπραγματεύτηκε με επιτυχία το Arlberg Pass στην Αυστρία πέρυσι. Ορισμένα τμήματα των δοκιμών πραγματοποιήθηκαν σε υψόμετρο άνω των 1.800 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η σειρά παραγωγής του ημιρυμουλκούμενου φορτηγού έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.
Το 2024 έρχεται το eActros LongHaul
Το
eActros LongHaul έχει
αυτονομία περίπου 500 km με μία μόνο φόρτιση και αναμένεται να φτάσει σε σειρά παραγωγής το 2024. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στο
eActros LongHaul χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Αυτά χαρακτηρίζονται κυρίως από μεγάλη διάρκεια ζωής. Οι μπαταρίες της παραγωγής
eActros LongHaul μπορούν να φορτιστούν από 20 έως 80 τοις εκατό σε πολύ λιγότερο από 30 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης με ισχύ περίπου ένα μεγαβάτ.