Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η υπερφόρτωση ενός επαγγελματικού οχήματος, έχει σαφή αντίκτυπο στην μέση κατανάλωση του…

Διασφαλίστε το βέλτιστο ωφέλιμο!

9.166 Επισκέψεις στο άρθρο (18/1/2017)

Η εταιρεία leasing Arval στη Μ. Βρετανία, δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα νέας έρευνας της που καταδεικνύουν με σαφήνεια το πόσο επηρεάζει η φόρτωση ενός επαγγελματικού οχήματος της μέση κατανάλωση καυσίμου του.

Προκειμένου να ανιχνεύσει την ακριβή σχέση ωφέλιμου φορτίου / κατανάλωσης καυσίμου σε ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα, η εταιρεία Arval χρησιμοποίησε ένα μοντέλο της κατηγορίας των μεσαίων Van (Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Vito, VW Transporter, Fiat Talento, Citroen Jumpy, Peugeot Expert, Opel Vivaro, Renault Trafic, Nissan NV300 κ.ο.κ.) χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει ποιο συγκεκριμένα, το οποίο κλήθηκε να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή συνολικού μήκους 80 χλμ. περίπου, μεταφέροντας κάθε φορά διαφορετικό ωφέλιμο φορτίο.
Πιο συγκεκριμένα, το όχημα που χρησιμοποιήθηκε έχει μέγιστο ωφέλιμο της τάξης των 1.100 κιλών περίπου και πραγματοποίησε τη διαδρομή τέσσερις φορές, μεταφέροντας ανά περίπτωση φορτίο με βάρος 0%, 25%, 50% και 75% του μέγιστου ωφέλιμου που μπορεί να υποστηρίξει.
Με βάση λοιπόν τα αποτελέσματα των μετρήσεων των ειδικών της Arval, η μέση κατανάλωση καυσίμου του μοντέλου διαμορφώνεται ως εξής:
-Φορτίο στο 0% του μέγιστου – Κατανάλωση: 7,91λτ./100χλμ.
-Φορτίο στο 25% του μέγιστου – Κατανάλωση: 8,38λτ./100χλμ.
-Φορτίο στο 50% του μέγιστου – Κατανάλωση: 9,20λτ./100χλμ.
-Φορτίο στο 75% του μέγιστου – Κατανάλωση: 10,05λτ./100χλμ.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το βάρος του μεταφερόμενου φορτίου επηρεάζει άμεσα τη μέση κατανάλωση και όσο ψηλότερο το βάρος που μεταφέρεται, τόσο αυξάνεται και η μέση κατανάλωση καυσίμου.
Ωστόσο, το σημείο στο οποίο εστιάζει η έρευνα της Arval είναι πως, η αύξηση της μέσης κατανάλωσης όταν το όχημα κινείται με το 75% του μέγιστου ωφέλιμου είναι της τάξης του 20% σε σχέση με όταν αυτό κινείται άφορτο.
Για τον λόγο αυτό, οι Arval συνιστά στους πελάτες της που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αστικών διανομών (κυρίως), να αποφεύγουν είτε να υπερφορτώνουν τα οχήματα τους, είτε να μειώνουν τη συχνότητα των δρομολογίων που αυτά πραγματοποιούν, προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη διαχείριση του στόλου τους, με σαφή οφέλη στα λειτουργικά έξοδα τους, τουλάχιστον σε ότι αφορά στο κόστος καυσίμου…
Παράλληλα, συνιστά στις εταιρείες να αναγράφουν με σαφήνεια το μέγιστο ωφέλιμο ενός οχήματος προκειμένου να αποφεύγεται η υπερφόρτωση του.