Με «φόρα» ξεκινάει την εμπορική του καριέρα το πρώτο ηλεκτροκίνητο φορτηγό της Mercedes-Benz, το eActros αυτονομίας έως και 400 χλμ., καθώς λίγο μετά την έναρξη της παραγωγής του, η γερμανική εταιρεία δέχθηκε μια παραγγελία για 120 μονάδες του φορτηγού, που φορτίζει τις μπαταρίες του σε λίγο περισσότερο από μία ώρα.
Σε συνέχεια της έναρξης της παραγωγής του eActros τον περασμένο Οκτώβριο στο εργοστάσιο «Future Truck Center» του Worth, η Mercedes-Benz Trucks δέχθηκε πρόσφατα την πρώτη μεγάλη παραγγελία για το ηλεκτρικό της φορτηγό. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία Einride θα ξεκινήσει στα μισά του επόμενου έτους, να παραλαμβάνει τις πρώτες από τις συνολικά 120 μονάδες των εκδόσεων eActros 300 και eActros 400 που θα εντάξει στον στόλο της.
H μέγιστης χωρητικότητας μπαταρία των 420 kWh, υπόσχεται αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα. Οι τρεις συστοιχίες μπαταριών χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από το 20 έως το 80%.
Υπενθυμίζεται, πως οι μπαταρίες του eActros μπορούν να αποτελούνται από τρεις (eActros 300) ή τέσσερις (eActros 400) συστοιχίες μπαταριών, καθεμία από τις οποίες έχει εγκατεστημένη χωρητικότητα 112 kWh, με τη χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα να ανέρχεται σε περίπου 97 kWh. Εξοπλισμένο με τέσσερα πακέτα μπαταριών, το κορυφαίο eActros 400 έχει αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα.
Η τεχνολογική καρδιά του ηλεκτρικού φορτηγού είναι η μονάδα κίνησής του, η οποία αποτελείται από έναν άκαμπτο ηλεκτρικό άξονα με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων. Οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παρέχουν συνεχή ισχύ 330 kW και μέγιστη ισχύ 400 kW (536 hp).
Φόρτιση σε μία ώρα
Επιπλέον, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να ανακτηθεί μέσω της ανάκτησης κατά την οδήγηση με «προνοητικότητα». Η ενέργεια που ανακτάται από το φρενάρισμα τροφοδοτείται πίσω στις μπαταρίες του eActros και στη συνέχεια είναι και πάλι διαθέσιμη για την τροφοδοσία του οχήματος. Το eActros μπορεί να φορτιστεί με έως και 160 kW. Σε έναν συμβατικό σταθμό γρήγορης φόρτισης συνεχούς ρεύματος με ρεύμα φόρτισης 400A, τα τρία πακέτα μπαταριών χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από το 20% της χωρητικότητας στο 80%. Συνέχεια του άρθρου >>>
Επιδόσεις, ασφάλεια και άνεση
Οι δύο ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες του Mercedes-Benz eActros έχουν υψηλή απόδοση και παρέχουν σταθερή παροχή ισχύος με υψηλή ροπή εκκίνησης. Η ροπή που παρέχουν αμέσως οι ηλεκτροκινητήρες και το κιβώτιο δύο ταχυτήτων, εξασφαλίζουν ισχυρή επιτάχυνση, σημαντική οδηγική άνεση και δυναμική οδήγηση, που επιτρέπουν πιο ξεκούραστη οδήγηση με χαμηλότερη πίεση από ένα συμβατικό φορτηγό με πετρέλαιο κίνησης.
Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους βελτιώνει τη συμπεριφορά του ηλεκτρικού φορτηγού στις στροφές. Το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό έχει μειωθεί κατά 10 dB —που αντιστοιχεί περίπου στο μισό του αντιληπτού επιπέδου θορύβου— το οποίο συμβάλλει επίσης στην αυξημένη άνεση του οδηγού σε λειτουργία με πλήρες φορτίο. Οι νυχτερινές παραδόσεις είναι επίσης δυνατές χάρη στο χαμηλό επίπεδο θορύβου. Σε αντίθεση με ένα φορτηγό ντίζελ, υπάρχουν επίσης πολύ λιγότεροι κραδασμοί.
Τα επόμενα ηλεκτρικά βήματα
Αξίζει να αναφερθεί, πως στο μέλλον η ηλεκτροκίνηση περαιτέρω φορτηγών της Mercedes-Benz θα πραγματοποιηθεί επίσης στη μονάδα «Future Truck Center». Αναλυτικότερα, η σειριακή παραγωγή του ηλεκτρικού eEconic, το οποίο έχει εξελιχθεί για δημοτική χρήση, πρόκειται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Επιπλέον, το eActros LongHaul, που λειτουργεί με μπαταρίες για οδικές εμπορευματικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, έχει προγραμματιστεί να είναι έτοιμο για παραγωγή εντός του 2024.
Σας αφήνουμε με ένα βίντεο, όπου οι ειδικοί της Mercedes-Benz μιλούν για τα χαρακτηριστικά του eActros: