Δύο ήπια υβριδικά vanettes με mini κατανάλωση
4.642 Επισκέψεις στο άρθρο
(16/12/2021)
«Χάος» χωρίζει την απόδοση του κινητήρα του Fiesta Van από αυτόν του Panda Van, με τα δύο ήπια υβριδικά mini vanette της ελληνικής αγοράς να έρχονται «ισοπαλία» σε ό,τι αφορά στις μεταφορικές τους δυνατότητες. Πώς θα αλλάξουν οι ισορροπίες στην κλάση με τον ερχομό του νέου, πλήρως υβριδικού, Yaris Hybrid ECOVan;
Υπάρχουν τριών κατηγοριών υβριδικά οχήματα, με την ανώτερη να είναι αυτή που αποτελείται από μοντέλα των οποίων οι μπαταρίες φορτίζουν στην πρίζα (plug-in hybrid). Ακολουθούν τα «παραδοσιακά» υβριδικά οχήματα τα οποία προσφέρουν μικρότερη ηλεκτρική αυτονομία, καθώς διαθέτουν μπαταρίες που δε φορτίζουν εξωγενώς, παρά μόνο με την μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική.
Το υβριδικό Toyota Yaris Hybrid ECOVan διαθέτει έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μικρή μπαταρία. Αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους ισχύος και 141 Nm ροπής, ενώ υπόσχεται κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τέλος, η πιο νέα κατηγορία είναι τα λεγόμενα οχήματα «ήπιας υβριδικής τεχνολογίας» (mild hybrid), τα οποία διαθέτουν έναν εναλλάκτη/γεννήτρια που αναλαμβάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, προσφέροντας επιπλέον αποθέματα ροπής όταν απαιτούνται, ενώ τροφοδοτεί και τα βοηθητικά συστήματα του οχήματος.
Δύο τέτοια οχήματα θα συγκρίνουμε σήμερα, δηλαδή τις ήπια υβριδικές εκδοχές των Fiat Panda Van και Ford Fiesta Van, τα οποία απέκτησαν την εν λόγω τεχνολογία ως «προίκα» στο πλαίσιο της πρόσφατης ανανέωσής τους. Αν και δεν έχει λανσαριστεί ακόμα στην ελληνική αγορά, θα σας παρουσιάσουμε και ένα «κανονικό» υβριδικό mini-vanette, το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris Hybrid ECOVan που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος.
Σαρωτική νίκη του Fiesta Van Hybrid στην απόδοση
Αν και τα δύο ήπια υβριδικά οχήματα εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης 1,0 λίτρου, αυτός της Ford είναι υπερτροφοδοτούμενος (EcoBoost) και αποδίδει -ούτε λίγο ούτε πολύ- 55 ίππους περισσότερους από αυτόν της Fiat, ενώ προσφέρει σχεδόν διπλάσια ροπή! Την ίδια στιγμή -στα «χαρτιά» τουλάχιστον- οι δύο κινητήρες εμφανίζουν παρόμοια επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
Το μόνο που μπορεί να κοιτάξει στα «μάτια» το Ford Fiesta Van Hybrid (χάνοντας και πάλι) είναι το Toyota Yaris Hybrid ECOVan, του οποίου το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μικρή μπαταρία. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι στους 116 ίππους ισχύος και στα 141 Nm ροπής, ενώ βάσει των μετρήσεων WLTP, η κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 4,3 λτ./100 χλμ.
«Ισοπαλία» στον χώρο φόρτωσης
Παρόλο που το Fiesta Van είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις (με εξαίρεση το ύψος), ωστόσο δεν καταφέρνει να «κερδίσει» το Panda Van σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορικές του δυνατότητες. Για την ακρίβεια «χάνει» ελάχιστά σε όγκο χώρου φόρτωσης, αν και αυτός έχει μεγαλύτερες διαστάσεις. Επιπλέον, όντας βαρύτερο κατά σχεδόν 190 κιλά, εμφανίζει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά μόλις 6 κιλά, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον συγκριτικό πίνακα που ακολουθεί.
Πού «κερδίζει» το Ford Fiesta Van
Αμάξωμα
- Μήκος: +387 χλστ.
- Πλάτος: +140 χλστ.
- Μεταξόνιο: +193 χλστ.
Χώρος φόρτωσης
- Μήκος: +118 χλστ.
- Πλάτος: +61 χλστ.
- Ύψος: +23 χλστ.
Βάρη – Φορτία
- Μεικτό βάρος: +195 κιλά
- Απόβαρο: +189 κιλά
- Ωφέλιμο φορτίο: +6 κιλά
Πού «κερδίζει» το Fiat Panda Van. Τι λέει το Toyota Yaris
- Εξωτερικό ύψος: +74 χλστ.
- Πλάτος χώρου φόρτωσης στους θόλους: +36 χλστ.
- Όγκος χώρου φόρτωσης: +0,04 κ.μ.
Σημειώνεται πως το Toyota Yaris Hybrid ECOVan διαθέτει τον μικρότερο χώρο φόρτωσης (0,72 κ.μ.), ενώ εμφανίζει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο της τάξης των 430 κιλών, όσο δηλαδή και οι μελλοντικοί ανταγωνιστές του.
Αξίζει να αναφερθεί, πως η τιμή (προ φόρων) του ήπια υβριδικού Panda Van ξεκινάει από τα 11.774 ευρώ και η λιανική τιμή από τα 15.800 ευρώ. Οι τιμές του Fiesta Van Hybrid δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ενώ -όπως προαναφέραμε- η πρόταση της Toyota δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην ελληνική αγορά.
Περισσότερα για τα τρία μοντέλα μπορείτε να δείτε στους παραπάνω συνδέσμους, ενώ εμείς σας αφήνουμε με την αναλυτική σύγκριση των Panda Van και Fiesta Van:
ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ |
Μοντέλο |
Fiat Panda Van |
Ford Fiesta Van |
Έκδοση |
Pop (HYBRID) |
EcoBoost Hybrid Trend |
Κινητήρας |
1.0 Gse 70cv E6df |
1.0L Ford EcoBoost mHEV 125 ίππων (92 kW) |
Καύσιμο |
Βενζίνη |
Κίνηση |
Εμπρός |
Επιδόσεις |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
999 |
998 |
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) |
70/6.000 |
125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
92/3.500 |
170/1.400-4.500 |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
Μηχανικό 6 σχέσεων |
Μικτή κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ.) |
4,0 |
4,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) |
91 |
93 |
Αμάξωμα |
Μήκος (χλστ.) |
3.653 |
4.040 |
Πλάτος χωρίς καθρέπτες (χλστ.) |
1.643 |
1.783 |
Ύψος (χλστ.) |
1.551 |
1.477 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.300 |
2.493 |
Χώρος Φόρτωσης |
Μήκος (χλστ.) |
1.165 |
1.283 |
Πλάτος (χλστ.) |
1.220 |
1.281 |
Πλάτος στους θόλους (χλστ.) |
1.020 |
984 |
Ύψος (χλστ.) |
900 |
923 |
Όγκος (κ.μ.) |
1,0 |
0,96 |
Βάρη - Φορτία |
Μεικτό βάρος (κιλά) |
1.440 |
1.635 |
Απόβαρο (κιλά) |
1.010 |
1.199 |
Ωφέλιμο φορτίο (κιλά) |
430 |
436 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »