Μηχανή Αναζήτησης Βαρέα Επαγγελματικά
Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Τα Fiat Panda Van και Ford Fiesta Van είναι τα μοναδικά ήπια υβριδικά mini-vanettes της αγοράς, με την απόδοση του τελευταίου να μην έχει αντίπαλο...
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα Fiat Panda Van και Ford Fiesta Van είναι τα μοναδικά ήπια υβριδικά mini-vanettes της αγοράς, με την απόδοση του τελευταίου να μην έχει αντίπαλο...

Δύο ήπια υβριδικά vanettes με mini κατανάλωση

4.642 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2021)

«Χάος» χωρίζει την απόδοση του κινητήρα του Fiesta Van από αυτόν του Panda Van, με τα δύο ήπια υβριδικά mini vanette της ελληνικής αγοράς να έρχονται «ισοπαλία» σε ό,τι αφορά στις μεταφορικές τους δυνατότητες. Πώς θα αλλάξουν οι ισορροπίες στην κλάση με τον ερχομό του νέου, πλήρως υβριδικού, Yaris Hybrid ECOVan;

Υπάρχουν τριών κατηγοριών υβριδικά οχήματα, με την ανώτερη να είναι αυτή που αποτελείται από μοντέλα των οποίων οι μπαταρίες φορτίζουν στην πρίζα (plug-in hybrid). Ακολουθούν τα «παραδοσιακά» υβριδικά οχήματα τα οποία προσφέρουν μικρότερη ηλεκτρική αυτονομία, καθώς διαθέτουν μπαταρίες που δε φορτίζουν εξωγενώς, παρά μόνο με την μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική.

Το υβριδικό Toyota Yaris Hybrid ECOVan διαθέτει έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μικρή μπαταρία. Αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους ισχύος και 141 Nm ροπής, ενώ υπόσχεται κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ.

Το υβριδικό Toyota Yaris Hybrid ECOVan διαθέτει έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μικρή μπαταρία. Αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους ισχύος και 141 Nm ροπής, ενώ υπόσχεται κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Τέλος, η πιο νέα κατηγορία είναι τα λεγόμενα οχήματα «ήπιας υβριδικής τεχνολογίας» (mild hybrid), τα οποία διαθέτουν έναν εναλλάκτη/γεννήτρια που αναλαμβάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, προσφέροντας επιπλέον αποθέματα ροπής όταν απαιτούνται, ενώ τροφοδοτεί και τα βοηθητικά συστήματα του οχήματος.
 
Δύο τέτοια οχήματα θα συγκρίνουμε σήμερα, δηλαδή τις ήπια υβριδικές εκδοχές των Fiat Panda Van και Ford Fiesta Van, τα οποία απέκτησαν την εν λόγω τεχνολογία ως «προίκα» στο πλαίσιο της πρόσφατης ανανέωσής τους. Αν και δεν έχει λανσαριστεί ακόμα στην ελληνική αγορά, θα σας παρουσιάσουμε και ένα «κανονικό» υβριδικό mini-vanette, το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris Hybrid ECOVan που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος.
 

Σαρωτική νίκη του Fiesta Van Hybrid στην απόδοση

Αν και τα δύο ήπια υβριδικά οχήματα εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης 1,0 λίτρου, αυτός της Ford είναι υπερτροφοδοτούμενος (EcoBoost) και αποδίδει -ούτε λίγο ούτε πολύ- 55 ίππους περισσότερους από αυτόν της Fiat, ενώ προσφέρει σχεδόν διπλάσια ροπή! Την ίδια στιγμή -στα «χαρτιά» τουλάχιστον- οι δύο κινητήρες εμφανίζουν παρόμοια επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
 
Το μόνο που μπορεί να κοιτάξει στα «μάτια» το Ford Fiesta Van Hybrid (χάνοντας και πάλι) είναι το Toyota Yaris Hybrid ECOVan, του οποίου το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μικρή μπαταρία. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι στους 116 ίππους ισχύος και στα 141 Nm ροπής, ενώ βάσει των μετρήσεων WLTP, η κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 4,3 λτ./100 χλμ.
 

«Ισοπαλία» στον χώρο φόρτωσης

Παρόλο που το Fiesta Van είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις (με εξαίρεση το ύψος), ωστόσο δεν καταφέρνει να «κερδίσει» το Panda Van σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορικές του δυνατότητες. Για την ακρίβεια «χάνει» ελάχιστά σε όγκο χώρου φόρτωσης, αν και αυτός έχει μεγαλύτερες διαστάσεις. Επιπλέον, όντας βαρύτερο κατά σχεδόν 190 κιλά, εμφανίζει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά μόλις 6 κιλά, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον συγκριτικό πίνακα που ακολουθεί.
 

Πού «κερδίζει» το Ford Fiesta Van

Αμάξωμα
  • Μήκος: +387 χλστ.
  • Πλάτος: +140 χλστ.
  • Μεταξόνιο: +193 χλστ.
Χώρος φόρτωσης
  • Μήκος: +118 χλστ.
  • Πλάτος: +61 χλστ.
  • Ύψος: +23 χλστ.
Βάρη – Φορτία
  • Μεικτό βάρος: +195 κιλά
  • Απόβαρο: +189 κιλά
  • Ωφέλιμο φορτίο: +6 κιλά
 

Πού «κερδίζει» το Fiat Panda Van. Τι λέει το Toyota Yaris

  • Εξωτερικό ύψος: +74 χλστ.
  • Πλάτος χώρου φόρτωσης στους θόλους: +36 χλστ.
  • Όγκος χώρου φόρτωσης: +0,04 κ.μ.
 
Σημειώνεται πως το Toyota Yaris Hybrid ECOVan διαθέτει τον μικρότερο χώρο φόρτωσης (0,72 κ.μ.), ενώ εμφανίζει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο της τάξης των 430 κιλών, όσο δηλαδή και οι μελλοντικοί ανταγωνιστές του.
 
Αξίζει να αναφερθεί, πως η τιμή (προ φόρων) του ήπια υβριδικού Panda Van ξεκινάει από τα 11.774 ευρώ και η λιανική τιμή από τα 15.800 ευρώ. Οι τιμές του Fiesta Van Hybrid δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ενώ -όπως προαναφέραμε- η πρόταση της Toyota δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην ελληνική αγορά.
 
Περισσότερα για τα τρία μοντέλα μπορείτε να δείτε στους παραπάνω συνδέσμους, ενώ εμείς σας αφήνουμε με την αναλυτική σύγκριση των Panda Van και Fiesta Van:
ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Μοντέλο Fiat Panda Van Ford Fiesta Van
Έκδοση Pop (HYBRID) EcoBoost Hybrid Trend
Κινητήρας 1.0 Gse 70cv E6df 1.0L Ford EcoBoost mHEV 125 ίππων (92 kW)
Καύσιμο Βενζίνη
Κίνηση Εμπρός
Επιδόσεις
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 998
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) 70/6.000 125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 92/3.500 170/1.400-4.500
Κιβώτιο ταχυτήτων Μηχανικό 6 σχέσεων
Μικτή κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ.) 4,0 4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 91 93
Αμάξωμα
Μήκος (χλστ.) 3.653 4.040
Πλάτος χωρίς καθρέπτες (χλστ.) 1.643 1.783
Ύψος (χλστ.) 1.551 1.477
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.300 2.493
Χώρος Φόρτωσης
Μήκος (χλστ.) 1.165 1.283
Πλάτος (χλστ.) 1.220 1.281
Πλάτος στους θόλους (χλστ.) 1.020 984
Ύψος (χλστ.) 900 923
Όγκος (κ.μ.) 1,0 0,96
Βάρη - Φορτία
Μεικτό βάρος (κιλά) 1.440 1.635
Απόβαρο (κιλά) 1.010 1.199
Ωφέλιμο φορτίο (κιλά) 430 436

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το PRO.Autotriti στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε