Πρόκειται για ένα κινητό «εργαστήριο» φόρτισης.
Διπλή δυνατότητα ταχυφόρτισης: με συστήματα MCS και CCS.
Εξασφαλίζεται μια αμφίδρομη διαδικασία μεταφοράς ενέργειας με εναλλασσόμενο (AC) και συνεχές (DC) ρεύμα.
Τι ισχύει με την επαγωγική & με την αγώγιμη φόρτιση.
Διπλή δυνατότητα ταχυφόρτισης: με συστήματα MCS και CCS
Αναλυτικότερα, το μοναδικό αυτό όχημα της Mercedes-Benz είναι εξοπλισμένο με δυο συστήματα ταχείας φόρτισης, που προορίζονται για διαφορετικά πεδία εφαρμογής.
Το ένα είναι το σύστημα MCS (Megawatt Charging System), που έχει αναπτυχθεί πρωτίστως για βαρέα οχήματα μεταφοράς και το οποίο επιτρέπει ισχύ φόρτισης στα επίπεδα του 1 mW – λειτουργώντας συνάμα ως ερευνητικό εργαλείο για τη δοκιμή της θερμικής αντοχής & των ορίων απόδοσης των μπαταριών υψηλής τάσης .
Και το άλλο είναι το σύστημα CCS (Combined Charging System) που χρησιμοποιείται κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα και το οποίο χρησιμεύει στην αξιολόγηση των εξαρτημάτων που βρίσκονται κοντά στη φάση της μαζικής παραγωγής (βλ. καλώδια, σύνδεσμοι, σύστημα ψύξης και έλεγχος φόρτισης) σε καθημερινές συνθήκες - με στόχο να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ακόμη υψηλότερη ισχύ φόρτισης.
Ενημερωτικά, το ELF μπορεί να επιτύχει ισχύ έως και
900 kW, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει
100 kWh μέσα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ προσομοιώνει τυπικά σενάρια φόρτισης που συναντώνται στην καθημερινότητα των πελατών – όπως σε σταθμούς ταχείας φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων ή σε αστικές περιοχές.
Εξασφαλίζεται μια αμφίδρομη διαδικασία μεταφοράς ενέργειας με εναλλασσόμενο (AC) και συνεχές (DC) ρεύμα
Από εκεί και πέρα, ειδική μνεία αξίζει να γίνει στην αμφίδρομη φόρτιση με εναλλασσόμενο (AC) και συνεχές ρεύμα (DC), που εξασφαλίζει το όχημα – δεδομένου πως μετατρέπεται σε μια συσκευή αποθήκευσης ενέργειας για κτίρια, ηλεκτρικούς καταναλωτές κ.ο.κ.
Με το ELF λοιπόν, η γερμανική εταιρεία διερευνά πλήρως τη δυναμική αυτής της σημαντικής τεχνολογίας, που περιλαμβάνει όχι μόνο τη λήψη, αλλά και την επιστροφή ηλεκτρικής ενέργειας στο σπίτι (Vehicle-to-Home, V2H), στο δίκτυο (Vehicle-to-Grid, V2G) ή απευθείας σε ηλεκτρικές συσκευές (Vehicle-to-Load, V2L), μετατρέποντας κατά αυτόν τον τρόπο τα ηλεκτρικά οχήματα σε ενεργό τμήμα ενός βιώσιμου ενεργειακού συστήματος.
Ακόμη καλύτερα, η αμφίδρομη φόρτιση προσφέρει στους πελάτες ένα νέο επίπεδο ανεξαρτησίας, οικονομίας και βιωσιμότητας, μιας και μια τυπική μπαταρία υψηλής τάσης Mercedes-Benz, με χωρητικότητα 70 – 100 kWh μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες ηλεκτροδότησης ενός μέσου νοικοκυριού από δυο έως 4 ημέρες (σ.σ. δίνοντας άμεση λύση έτσι σε περιπτώσεις π.χ. διακοπής ρεύματος), την ίδια ώρα που το όχημα μπορεί να λειτουργήσει ως κινητή πηγή ενέργειας για ηλεκτρικές συσκευές.
Όσο για το σκέλος
των ρύπων & της εξοικονόμησης κόστους; Στην προκειμένη περίπτωση, η πλεονάζουσα φωτοβολταϊκή ενέργεια μπορεί να αποθηκευτεί προσωρινά στην μπαταρία υψηλής τάσης για μελλοντική χρήση στο σπίτι – μειώνοντας κατ΄επέκταση τις εκπομπές CO2 -, ενώ στο σκέλος του «κουμπαρά» (και συνδυαστικά με την «έξυπνη» διαχείριση ενέργειας) η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει περίπου τα 500 ευρώ ετησίως, ένα νούμερο κοινώς που αντιστοιχεί σε περίπου 10.000 χλμ. οδήγησης.
Τι ισχύει με την επαγωγική & με την αγώγιμη φόρτιση
Καταλήγοντας, με το ELF η Mercedes-Benz δοκιμάζει επίσης τη φόρτιση χωρίς καλώδιο (επαγωγικά), με την ενέργεια να μεταδίδεται στο όχημα χωρίς φυσική επαφή, μέσω ενός συστήματος φόρτισης ενσωματωμένου στο έδαφος. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει σημαντικές δυνατότητες, ιδιαίτερα για οικιακή χρήση και στόλους οχημάτων, καθώς καθιστά τη φόρτιση πιο άνετη και σχεδόν αόρατη, ενώ η ισχύς της ανέρχεται επί του παρόντος σε 11 kW AC (σ.σ. είναι δηλαδή ισοδύναμη με εκείνη ενός τυπικού wallbox).
Αντίστοιχα, η αυτόματη αγώγιμη φόρτιση, μέσω του δαπέδου του οχήματος, χρησιμοποιεί ειδικές πλάκες φόρτισης στο έδαφος, οι οποίες επικοινωνούν με το όχημα και βοηθούν τον οδηγό ή το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης να τοποθετήσει το αυτοκίνητο στη σωστή θέση και να εκκινήσει τη διαδικασία. Και εδώ, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 11 kW AC…
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα πλεονεκτήματα των δυο παραπάνω προϋποθέσεων δε, αυτά συνοψίζονται στη διαπίστωση πως οι οδηγοί δε χρειάζεται να συνδέουν ή να αποσυνδέουν καλώδια, γεγονός που αυξάνει την άνεση και την ευκολία χρήσης – ενώ παράλληλα ελαχιστοποιείται και η φθορά των καλωδίων ή οι πιθανοί ηλεκτρικοί κίνδυνοι.