Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Γιατί ξεφουσκώνουν τα ελαστικά σου; Τι πρέπει να κάνεις;

2.301 Επισκέψεις στο άρθρο (18/6/2024)
Γιατί ξεφουσκώνουν τα ελαστικά σου; Τι πρέπει να κάνεις;

- Μήπως έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης τους;
- Μήπως πάσχουν από «ξερή σήψη»;
- Μήπως είναι ελαττωματική η βαλβίδα;
- Μήπως υπάρχει πρόβλημα με τη ζάντα;

Μήπως έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης τους;

Τα ελαστικά είναι κατασκευασμένα από καουτσούκ, το οποίο φθείρεται φυσικά με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και αν τα ελαστικά δεν χρησιμοποιούνται. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πολλοί κατασκευαστές τονίζουν πως τα ελαστικά τους μπορούν να «ζήσουν» για 6 – 10 έτη, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ!

 

Αν λοιπόν το όχημα σου φορά «ληγμένα» ελαστικά, τότε είναι πολύ πιθανό να «σπάσουν». Βλέπεις, οι ρωγμές που δημιουργούνται στο καουτσούκ είναι δύσκολο να εντοπιστούν και να επιδιορθωθούν, οδηγώντας σε αργές διαρροές αέρα που μπορούν ωστόσο να οδηγήσουν ακόμη και σε… εκρήξεις.

Μήπως πάσχουν από «ξερή σήψη»;

Η ηλικία δεν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να προκαλέσει ρωγμές στα ελαστικά. Η ξηρή σήψη μπορεί επίσης να καταστρέψει τα πλευρικά τους τοιχώματα! Τι είναι όμως η ξηρή σήψη των ελαστικών; Είναι ο όρος που περιγράφει την καταστροφή των ελαστικών που προκαλείται από την φύση.


Σε αντίθεση με την ξηρή σήψη στα δέντρα ή το ξύλο, αυτός ο τύπος «σήψης» δεν προκαλείται από μύκητες ή βακτήρια. Η ξηρή σήψη του ελαστικού μπορεί να συμβεί είτε λόγω ηλικίας του ελαστικού, είτε λόγω της έκθεσης του σε ορισμένες συνθήκες, που έχουν βλάψει τις ελαστικές ενώσεις του - αφήνοντάς το στεγνό και ευάλωτο σε ρωγμές και ξεφλούδισμα. Αρκετά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν ξηρή σήψη, όπως:

- Ακραίες θερμοκρασίες
- Eκθεση σε διαβρωτικές χημικές ουσίες
- Υπερβολική έκθεση στην UV ακτινοβολία
- Παρατεταμένες περίοδοι αχρησίας ή μακροχρόνιας στάθμευσης
- Χαμηλή πίεση ελαστικών

Με σωστή φροντίδα των ελαστικών και τακτικούς ελέγχους, μπορείς να αποφύγεις την ξηρή σήψη. Εάν σκοπεύεις να αφήσεις το αυτοκίνητό σου σταθμευμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, φρόντισε να μετράς την πίεση των ελαστικών σου, τουλάχιστον μία φορά το μήνα και να τα φουσκώνεις ανάλογα. Βεβαιώσου ότι τα ελαστικά δεν έρχονται σε επαφή με το φως του ήλιου για μεγάλο χρονικό διάστημα χρησιμοποιώντας καλύμματα ελαστικών ή κάλυμμα αυτοκινήτου ή σταθμεύοντας σε κλειστό γκαράζ.

Εάν παρατηρήσεις σημάδια ξηρής σήψης, όπως ρωγμές ιστού αράχνης κατά μήκος του πλευρικού τοιχώματος ή κομμάτια καουτσούκ που «κρέμονται» από τα ελαστικά, επισκέψου άμεσα έναν ειδικό, ο οποίος θα τα επιθεωρήσει και θα σε ενημερώσει ποιο είναι το πρόβλημα και θα προτείνει υπηρεσίες ή επιλογές αντικατάστασης.

Μήπως είναι ελαττωματική η βαλβίδα;

Aλλαξες ελαστικά και μετά από μερικά χλμ τα βρήκες ξεφούσκωτα; Τι συμβαίνει; Εάν έχεις ήδη επαληθεύσει ότι το πέλμα του ελαστικού δεν έχει οπές ή τρύπες και ότι τα πλευρικά τοιχώματα είναι άθικτα, μπορεί να έχεις ελαττωματική βαλβίδα.

Η βαλβίδα είναι ένα εξάρτημα στον τροχό που βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αέρα των ελαστικών. Οι μίσχοι της βαλβίδας αποτελούνται από πολλά διαφορετικά μέρη, συμπεριλαμβανομένου του πυρήνα και του καλύμματος. Ο πυρήνας επιτρέπει τον αέρα μέσα και έξω από το ελαστικό, ενώ το καπάκι βοηθά να διατηρούνται σκόνη και άλλα αντικείμενα έξω από τον πυρήνα.

Οι βαλβίδες λοιπόν και τα εξαρτήματά τους μπορεί να σπάσουν και να φθαρούν λόγω ηλικίας, υγρασίας, θερμότητας, αλατιού στο δρόμο, ακόμη και ακτινών UV! Τα στελέχη των βαλβίδων που έχουν υποστεί ζημιά με οποιονδήποτε τρόπο μπορούν να προκαλέσουν διαρροές αέρα από τα ελαστικά. 

Αν αυτό είναι τελικά το πρόβλημα, η αντικατάσταση της με μία καινούρια θα είναι η λύση.

Συνέχεια του άρθρου >>>