Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Ενέκρινε τις νέες ρυθμίσεις για τις εκπομπές CO2

7.452 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2024)
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Ενέκρινε τις νέες ρυθμίσεις για τις εκπομπές CO2

-Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα
-Ρήτρα αναθεώρησης και αξιολόγηση το 2027, προβλέπεται από τη νομοθεσία
-Σύμφωνη, αλλά με… ρεαλιστικούς στόχους η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών

Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα

Ήταν δεδομένο πως θα γινόταν… Η νομοθεσία για τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα αφορούν στη μείωση των εκπομπών CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, αφού εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έλαβε το «πράσινο φως» - όπως αναμενόταν – από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, προκειμένου να τεθούν σε κίνηση οι μηχανισμοί για το μακρόπνοο σχέδιο που δεν είναι άλλο από την επίτευξη της μηδενικής εκπομπής ρύπων.
Συγκεκριμένα, η νομοθεσία θέτει επί τάπητος τα εξής δεδομένα που πρέπει να γίνουν πράξη μέσα στα επόμενα χρόνια:    
-Μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 45% έως το 2030, κατά 65% έως το 2035 και κατά 90% έως το 2040.
-Διάκριση και αναγνώριση των λειτουργικών διαφορών που υπάρχουν ανάμεσα στα υπεραστικά λεωφορεία και τα πούλμαν σε σύγκριση με τα αστικά λεωφορεία.
-Θέσπιση στόχου για 100% μηδενική εκπομπή ρύπων στα αστικά λεωφορεία μέχρι το 2035, με εμβόλιμο νούμερο το 90% από το 2030 και μετά.
-Καινοτομίες στα eTrailers, που θα τους επιτρέψουν να ευθυγραμμιστούν με τις σύγχρονες τεχνολογικές απαιτήσεις.
 

Ρήτρα αναθεώρησης και αξιολόγηση το 2027, προβλέπεται από τη νομοθεσία

Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βάσει νόμου, βρίσκεται ήδη σε θέση να αξιολογήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη οχημάτων με μηδενικές εκπομπές CO2. Την ίδια ώρα, το 2027 προβλέπεται επανεξέταση του νόμου και ρήτρα αναθεώρησης των προτύπων.
Πιο αναλυτικά:
-Από το 2025 έως το 2027, η Επιτροπή θα εκπονήσει μια σειρά από εκθέσεις που θα αξιολογούν αφενός το ρόλο των ουδέτερων από άνθρακα καυσίμων, αφετέρου τη χρήση βαρέων οχημάτων με μηδενικές εκπομπές.
-Προβλέπεται ρήτρα επανεξέτασης, η οποία έχει οριστεί για τον Δεκέμβριο του 2027, που θα αξιολογήσει τον αντίκτυπο και την αποτελεσματικότητα των νέων προτύπων, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν ευθυγραμμισμένα με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις απαιτήσεις της αγοράς.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Σύμφωνη, αλλά με… ρεαλιστικούς στόχους η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών

Αν και η IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών) δεν έχει κρύψει σε καμία περίπτωση την πρόθεσή της να συνεργαστεί με κάθε τρόπο για τη δημιουργία ενός πιο «περιβαλλοντικού» οδικού συστήματος μεταφορών, εντούτοις κάνει έκκληση προς πάσα κατεύθυνση για την υιοθέτηση στόχων που θα βρίσκονται πιο κοντά στην… πραγματικότητα.
Κάτι τέτοιο τουλάχιστον επισήμανε η Διευθύντρια Συνηγορίας της Ε.Ε. της IRU, Raluca Marian, η οποία  τόνισε πως: «Φαίνεται ότι η συμφωνία είναι τελειωμένη. Αλλά για εμάς, η συζήτηση μόλις τώρα αρχίζει. Η Ε.Ε. έχει ήδη θέσει έναν πολύ φιλόδοξο στόχο για το 2030. Είμαστε αισιόδοξοι ότι στο μεσοδιάστημα θα γίνουν πολλά. Αλλά η Επιτροπή θα πρέπει σύντομα να ξεκινήσει μια σωστή ανάλυση για να προβλέψει ρεαλιστικά τι είναι εφικτό μέχρι το 2030. Με άλλα λόγια, οι νομοθέτες ήταν μέχρι στιγμής ιδεαλιστές. Τώρα ήρθε η ώρα να αθροίσουν τους αριθμούς και να δουν τι πραγματικά μπορεί να προσφέρει η οικονομία της ΕΕ».
Στις προκλήσεις που επικαλείται η IRU, τίθενται ζητήματα όπως οι δυνατότητες του δικτύου, η διαθεσιμότητα υποδομών ανεφοδιασμού & επαναφόρτισης, η ανάγκη κινήτρων για την χρήση φορτηγών & λεωφορείων με μηδενικές εκπομπές, καθώς και οι συμβιβασμοί που (δε) θα πρέπει να κάνουν τα οχήματα αναφορικά με τη χωρητικότητα του φορτίου.