Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Βοηθητικά συστήματα πέδησης

Σύστημα αντικλειδώματος των τροχών (A.B.S.)
Το ABS (Anti Block System) είναι ένα σύστημα το οποίο ρυθμίζει ηλεκτρονικά την πίεση του υγρού φρένων και έχει σαν στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας του ελέγχου ενός οχήματος αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών και επιτρέποντας συγχρόνως την εκτέλεση ελιγμών κατά το φρενάρισμα. Το ABS αναγνωρίζει έγκαιρα τον κίνδυνο μπλοκαρίσματος ενός ή περισσότερων τροχών μετρώντας την ταχύτητα περιστροφής τους μέσω αισθητήρων. Στην περίπτωση αυτή ενεργοποιείται μια βαλβίδα, η οποία ανοίγει και πέφτει η πίεση στο αντίστοιχο κύκλωμα φρένων. Όταν μπλοκάρει ένας τροχός, ανοίγει η βαλβίδα του κυκλώματος και απενεργοποιείται το φρένο, μία διαδικασία η οποία γίνεται σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα. Ακόμη κι αν ο οδηγός επιχειρήσει να μιμηθεί το ABS φρενάροντας διακοπτόμενα, θα καταφέρει να δώσει το πολύ 2-3 παλμούς το δευτερόλεπτο απέναντι σε 10-20 του ABS. Το σύστημα αντικλειδώματος των τροχών μειώνει ακόμα κατά 15-20% την απόσταση φρεναρίσματος, αν η πέδηση γίνεται κάτω από ιδανικές συνθήκες. 

Σερβομηχανισμός
To σερβόφρενο είναι μια διάταξη που ενισχύει τη δύναμη που ασκείται στις επιφάνειες τριβής των φρένων. Η εντατική χρήση των φρένων είναι πολύ κουραστική για τον οδηγό, ιδίως σε βαριά οχήματα και σε αυτοκίνητα με δισκόφρενα, όπου απαιτείται αυξημένη πίεση στο πεντάλ. Ο σερβομηχανισμός που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω από την κεντρική αντλία έχει ως σκοπό τη σημαντική μείωση της δύναμης που πρέπει να καταβάλει ο οδηγός στο πεντάλ κατά την πέδηση.
Αυτό επιτυγχάνεται είτε με την εκμετάλλευση μέρους της υποπίεσης που δημιουργείται στα έμβολα της μηχανής είτε με τη βοήθεια αντλίας που παίρνει κίνηση από τη μηχανή.

Ρυθμιστής πίεσης στους πισινούς τροχούς
Ο ρυθμιστής πίεσης, όπως δηλώνει και το όνομα του, ρυθμίζει την πίεση του υγρού που φτάνει στους πισινούς τροχούς κατά την πέδηση, με στόχο την αποφυγή του κλειδώματος των τροχών αυτών. Ο ρυθμιστής στερεώνεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος, κοντά στον πίσω άξονα. Ενεργοποιείται από ένα μοχλό, του οποίου το ένα άκρο ενώνεται με τη θήκη του πισινού άξονα, ενώ το άλλο μπαίνει μέσα στο ρυθμιστή και ανεβοκατεβάζει το έμβολό του, ανάλογα με το ύψος του αμαξώματος από το δρόμο.
Αν ο οδηγός φρενάρει απότομα ο ρυθμιστής πίεσης αφήνει λίγο υγρό φρένων να πάει στους πίσω τροχούς με σκοπό να μην κλειδώσουν. Αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο τότε ο ρυθμιστής αφήνει περισσότερο υγρό φρένων να πάει στους πίσω τροχούς, αφού λόγω του μεγαλύτερου βάρους πίσω οι τροχοί μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερες δυνάμεις πέδησης χωρίς να κλειδώσουν.

Πέδηση με τη βοήθεια καυσαερίων
Το σύστημα πέδησης με τη βοήθεια καυσαερίων λειτουργεί με ηλεκτρικό τρόπο ή με τη βοήθεια πιεσμένου αέρα σε οχήματα με αερόφρενα . Με την ενεργοποίηση του (ο οδηγός το θέτει σε λειτουργία με το χέρι ή με το πόδι) διακόπτεται ταυτόχρονα και η παροχή καυσίμου και η μηχανή μετατρέπεται σε αεροσυμπιεστή που περιστρέφεται από τους κινητήριους τροχούς. Η δημιουργία αυξημένης πίεσης στο σύστημα δημιουργεί βραδυπορία στην κίνηση των εμβόλων της μηχανής και στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα . Αφού ο στροφαλοφόρος είναι συνδεδεμένος με τους κινητήριους τροχούς μέσω του συστήματος μετάδοσης της κίνησης το όχημα συγκρατείται.
Το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται κυρίως σε ορισμένα ημιφορτηγά και βαριά οχήματα, καθώς κάτω από συνθήκες συνεχούς πέδησης (μεγάλη κατήφορα) η εντατική χρήση των φρένων μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες στην αποτελεσματικότητα τους, λόγω υπερθέρμανσης των ενεργών μερών του συστήματος πέδησης. 

 

ΔΙΑΦΟΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ