Ford Fiesta Van: Συμβατικές & υβριδικές εκδόσεις (+vid)
10.420 Επισκέψεις στο άρθρο (28/6/2021)
Σε δύο εκδόσεις βενζίνης και μία ήπια υβριδική μέγιστης ισχύος 125 ίππων, λανσάρεται το μικρότερο επαγγελματικό μοντέλο της ευρείας γκάμας της Ford, το Fiesta Van. Ας γνωρίσουμε το πολυτάλαντο Vanette της «μπλε οβάλ» εταιρείας.
Στη βάση των επαγγελματικών μοντέλων της Ford τοποθετείται το νέας γενιάς Fiesta Van, ένα μικρό Vanette με αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, το οποίο προβάλλει ένα εξελιγμένο τεχνολογικό προφίλ, χάρη και στην ήπια υβριδική έκδοσή του. Διατίθεται στην εξοπλιστική έκδοση Trend, αλλά και στην πιο «ανήσυχη» Sport.
Καλύτερο όλων, το το Ford Fiesta Van EcoBoost Hybrid.
Εξοπλιστικά, στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση Sport.
Με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4 μέτρα) και ένα «κοφτερό» τιμόνι (κύκλος στροφής 9,8 μ.), το επαγγελματικό Fiesta είναι ιδιαίτερα ευέλικτο για τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Την ίδια στιγμή, το μικρό LCV της Ford διαθέτει έναν χώρο φόρτωσης μήκους 1.283 χλστ., ο οποίος εμφανίζει όγκο 0,96 κ.μ., με το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο να έχει εύρος από τα 434 έως τα 516 κιλά. Αναλυτικότερα, ο χώρος φόρτωσης έχει πλάτος ανάμεσα στους θόλους των τροχών 984 χλστ., με το μέγιστο πλάτος του δαπέδου φόρτωσης να ορίζεται στα 1.281 χλστ. Στα 613 χλστ. είναι το ύψος του ανοίγματος φόρτωσης, ενώ το μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης (στη μέση) είναι στα 1.104 χλστ. Το μέγιστο ύψος φόρτωσης μέχρι την οροφή εμπρός από το χώρισμα, είναι στα 923 χλστ.
Ευρύχωρος παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, ο χώρος φόρτωσης του Fiesta Van.
Εργονομικό, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο το εσωτερικό του Fiesta Van.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως το Fiesta Van έχει αφήσει πίσω του τα diesel σύνολα. Στη βάση της γκάμας συναντάμε το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,1 λίτρων, το οποίο αποδίδει ισχύ 75 ίππων και συνεργάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Σύμφωνα με τον συνδυασμένο κύκλο WLTP, η κατανάλωση καυσίμου είναι στα 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 122 γρ./χλμ. Πιο πάνω τοποθετείται ο γνωστός υπετροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.0L Ford EcoBoost, ο οποίος αποδίδει 125 ίππους και συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η κατανάλωση καυσίμου είναι ομοίως στα 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 123 γρ./χλμ.
Παρελθόν αποτελούν οι πετρελαιοκινητήρες. Πλέον υπάρχουν δύο επιλογές βενζίνης, μια ατμοσφαιρική και μία turbo, με την τελευταία να προσφέρεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Το κορυφαίο Ford Fiesta Van EcoBoost Hybrid
Στην κορυφή της γκάμας του Ford Fiesta Van, βρίσκεται δικαιωματικά η έκδοση «EcoBoost Hybrid», που διαθέτει εξελιγμένη τεχνολογία ήπιας υβριδικής ηλεκτροκίνησης (mHEV). Το εν λόγω σύστημα ενισχύει τον κινητήρα βενζίνης Ford EcoBoost 1,0 λίτρου με ένα ολοκληρωμένο σύστημα εκκινητή που λειτουργεί και ως γεννήτρια (Belt-driven Integrated Starter/Generator ή BISG), το οποίο ανακτά την ενέργεια που συνήθως χάνεται όταν το όχημα φρενάρει ή κινείται χωρίς γκάζι και τη χρησιμοποιεί για να φορτίζει τη μπαταρία του. Το BISG λειτουργεί, επίσης, και ως μοτέρ, σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης, αξιοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας για την παροχή πρόσθετης ροπής κατά την οδήγηση και την επιτάχυνση, ιδιαίτερα όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά συστήματα του οχήματος, ενισχύοντας έτσι την απόδοση και την οικονομία.
Αναλυτικότερα, το Ford Fiesta Van EcoBoost Hybrid διαθέτει:
Κινητήρα βενζίνης 1.0L Ford EcoBoost 125 PS (92 kW) με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων και ήπια υβριδική τεχνολογία (mHEV).
Ολοκληρωμένη μονάδα εκκινητή και γεννήτριας Belt-driven Integrated Starter/Generator (BISG) που κινείται με ιμάντα και παρέχει πρόσθετη ροπή κατά την επιτάχυνση.
Αερόψυκτη μπαταρία λιθίου 48 V τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Επαναφορτίζεται αυτόματα από τον κινητήρα κατά την οδήγηση, καθώς και μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά ενέργεια από τα φρένα κατά την επιβράδυνση.
Αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματης διακοπής και επανεκκίνησης του κινητήρα Auto-Start-Stop που λειτουργεί σε πολλά διαφορετικά σενάρια για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, όπως όταν το όχημα ακινητοποιείται μόνο του, χωρίς φρένο και γκάζι, σε ταχύτητες κάτω από 24 χλμ./ώρα.
Αξίζει να αναφερθεί, πως το ήπια υβριδικό Fiesta Van εμφανίζει το υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο της γκάμας (516 κιλά). Σημειώνεται ακόμα, πως βάσει συνδυασμένου κύκλου WLTP, η κατανάλωση καυσίμου είναι στα 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 112 γρ./χλμ.
Υψηλή συνδεσιμότητα
Σημειώνεται, πως το Fiesta Van διαθέτει ενσωματωμένο το μόντεμ FordPass Connect. Παράλληλα, με την εφαρμογή FordPass Pro3, επιτρέπει στον χρήστη να έχει πρόσβαση σε μια σειρά χρήσιμων λειτουργιών για την επιχείρησή του. Η εν λόγω εφαρμογή smartphone έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη διαχείριση έως και πέντε οχημάτων και δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης των χιλιομέτρων και της κατανάλωσης καυσίμου κάθε οχήματος. Παράλληλα, αποστέλλονται ειδοποιήσεις σχετικά με την κατάσταση υγείας ή ασφάλειας, ενώ οι διαχειριστές στόλου ή οι ιδιοκτήτες, μπορούν -μεταξύ άλλων- να βλέπουν την τοποθεσία των οχημάτων.