Από τον προσεχή Αύγουστο, η Ford θα λανσάρει στην ΕΕ τη νέα υβριδική έκδοση «EcoBoost Hybrid» του Fiesta Van.

Παρά το γεγονός ότι το κόστος χρήσης των εν λόγω εκδόσεων είναι σημαντικά μειωμένο, δεν επηρεάζονται στο ελάχιστο οι μεταφορικές δυνατότητες του δημοφιλούς Mini-Vanette.

Νέα υβριδική έκδοση για το Ford Fiesta Van

Μέσα στο φθινόπωρο θα λανσαριστεί στην ΕΕ μια νέα –υβριδική- έκδοση του Ford Fiesta Van που συνδυάζεται με τον βενζινοκινητήρα EcoBoost του 1,0λτ. με απόδοση 125 ίππων.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ & Επαγγελματικό: Νέα μοντέλα, Τιμές, Δίκτυο φόρτισης με 1 κλίκ!

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Ford, από τον προσεχή Αύγουστο θα αρχίσουν οι παραδόσεις στις διάφορες αγορές της ΕΕ, μια νέας –υβριδικής- έκδοσης του Fiesta Van που υπόσχεται σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης καθώς και ιδιαίτερα μειωμένες εκπομπές ρύπων για το δημοφιλές Mini-Vanette.
Οι νέες εκδόσεις Fiesta Van EcoBoost Hybrid με απόδοση 125 ίππων έχουν να επιδείξουν βελτιωμένη απόδοση δεδομένου ότι εμφανίζουν επιπλέον 50 Nm ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα των1,0λτ.
Παράλληλα, τόσο ο ωφέλιμός όγκος φόρτωσης (1,0κ.μ.) όσο και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο (531 κιλά) δεν επηρεάζονται.
Το νέο υβριδικό σύστημα του Fiesta Van είναι αντίστοιχο με αυτό των εκδόσεων mHEV του Transit Custom, που δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως εξασφάλισε στον εκπρόσωπο της Ford στα Μεσαία Vans τον τίτλο του «International Van of the Year» για το 2019.
Πιο συγκεκριμένα, ένας ειδικός εναλλάκτης / γεννήτρια με την ονομασία «BISG» (Belt-driven Intergrated Starter/Generator) αναλαμβάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος, φορτίζοντας μια συστοιχία αερόψυκτων μπαταριών ιόντων λιθίου, απόδοσης 48V.
Παράλληλα, το σύστημα «BISG» επιτρέπει την ενεργοποίηση του συστήματος Auto Start-Stop της Ford στις εκδόσεις Fiesta Van EcoBoost Hybrid σε περισσότερες και πιο πολύπλοκες διαδικασίες, διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ανά πάσα στιγμή. Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα ενώ το όχημα επιβραδύνει για να σταματήσει, πριν ακόμη αυτό ακινητοποιηθεί, σε ταχύτητες μικρότερες των 25 χλμ./ώρα ή ακόμη και όταν έχει επιλεγεί κάποια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά ο οδηγός κρατά πατημένο τον συμπλέκτη.
Παράλληλα, το σύστημα «BISG» μπορεί να λειτουργήσει και ως κινητήρας, σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα, προκειμένου να προσφέρει επιπλέον αποθέματα ροπής, π.χ. κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης, εκτός του ότι μπορεί να παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια στα επιμέρους –βοηθητικά- συστήματα του οχήματος.
Αυτό διασφαλίζεται χάρη στη δυνατότητα του συστήματος να αναλύει, σε πραγματικό χρόνο τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός ελέγχει το όχημα, επιλέγοντας έτσι τον τρόπο και την ένταση με την οποία θα φορτιστούν οι μπαταρίες των 48V για τα μέγιστα οφέλη ή αν θα χρησιμοποιήσει την αποθηκευμένη σε αυτές ενέργεια, προκειμένου να υποβοηθήσει το έργο του βενζινοκινητήρα.
Όλα τα παραπάνω επιφέρουν μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου στα 4,1λτ./100χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 93 g/km με βάση το πρότυπο NEDC (από 5,1λτ./100χλμ. και 115 g/km με βάση το πρότυπο WLTP), δηλαδή βελτιώνοντας τις επιδόσεις του Ford Fiesta Van κατά 6% σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.
Επιπρόσθετα, οι νέες εκδόσεις Ford Fiesta Van EcoBoost Hybrid εφοδιάζονται και με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, που επιτρέπουν στην κεντρική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να απενεργοποιεί αυτόματα τη λειτουργία ενός εξ αυτών όταν δεν απαιτείται η μέγιστη απόδοση του μηχανικού συνόλου, π.χ. κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Το σύστημα είναι σε θέση να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο του βενζινοκινητήρα EcoBoost μέσα σε μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση ή η ομαλότητα στη λειτουργία του μηχανικού συνόλου.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως οι εκδόσεις EcoBoost Hybrid θα αντικαταστήσουν τις εκδόσεις των 85 λτ. του 1.500άρη TDCi πετρελαιοκινητήρα στη γκάμα του νέου Ford Fiesta Van ενώ παράλληλα θα προστεθεί και μία νέα έκδοση 125 ίππων (όχι υβριδική) με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, που επιτυγχάνει μέση κατανάλωση από 4,1λτ./100χλμ. και εκπομπές CO2 από 97 g/km με βάση το πρότυπο NEDC (WLTP: από 5,1λτ./100χλμ. και από 117 g/km).
Φυσικά, στον εξοπλισμό των νέων υβριδικών εκδόσεων του Ford Fiesta Van δεν θα μπορούσαν να μην περιλαμβάνονται στοιχεία όπως τα ηλεκτρονικά συστήματα Pre-Collision Assist, Active Braking, Cross Trafic Alert, Lane-Keeping System, Adaptive Cruise Control, Speed Sign Recognition κ.ά.
Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η νέα έκδοση EcoBoost Hybrid του Fiesta Van έρχεται να συμπληρώσει την πληρέστατη γκάμα υβριδικών επιλογών στη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών της Ford που περιλαμβάνει μέχρι στιγμής τις αντίστοιχες εκδόσεις EcoBlue Hybrid και Plug-In Hubrid των Transit, Transit Custom, Tourneo Custom.
 
 

Advertisement