Οι μηχανικοί της Ford εργάζονται πάνω σε νέες τεχνολογίες που στόχο έχουν να βελτιώσουν την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα πως οδηγοί και επιβάτες παραμένουν άνετοι και ζεστοί.
Σε ότι αφορά τη θέρμανση των ηλεκτρικών οχημάτων, ο θερμός αέρα μπορεί να διοχετευτεί στην καμπίνα χρησιμοποιώντας κλιματισμό. Εναλλακτικά, μπορούν να θερμανθούν διάφορες επιφάνειες ή πάνελ, με τα οποία έρχεται σε επαφή ο οδηγός ή οι επιβάτες, εκπέμποντας θερμότητα.
Θερμαινόμενα πάνελ στην καμπίνα
Και οι δύο τρόποι απαιτούν ισχύ από την μπαταρία, αλλά οι μηχανικοί της Ford ανακάλυψαν ότι με τις θερμαντικές επιφάνειες η κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση της καμπίνας θα μπορούσε να μειωθεί κατά 13 τοις εκατό σε σύγκριση με ένα τυπικό κλιματιστικό. Αυτό συνεπάγεται σε επέκταση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 5 τοις εκατό με μια τυπική φόρτιση, μία διαφορά που θα μπορούσε να προσθέσει έως και εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα ετησίως.
Πραγματικές «επαγγελματικές» δοκιμές
Οι δοκιμές της Ford πραγματοποιήθηκαν σε ένα πλήρως ηλεκτρικό Ford E-Transit με θερμαινόμενα υποβραχιόνια, πατάκια, πάνελ θυρών, αλεξήλια και ένα πάνελ κάτω από το τιμόνι. Η δοκιμή περιελάμβανε παραδόσεις δεμάτων, παραδόσεις ειδικών αγαθών και μονοήμερη εργασία επαγγελματία 350 χλμ. μακριά, σε δρόμους μέσα και γύρω από την Κολωνία της Γερμανίας. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν χειμώνα και καλοκαίρι, σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους και με δυνατή βροχή και αέρα, αντανακλώντας την απαράμιλλη εμπειρία της Ford στις ανάγκες των αγοραστών φορτηγών.
Οι συχνές στάσεις «αποβάλλουν» τη ζέστη
Σκοπός της έρευνας ήταν να αποδείξουν ότι η ζέστη του κλιματιστικού αποβάλλεται γρηγορότερα από τις συχνές στάσεις κλπ. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι αλλαγές στον καιρό, την κυκλοφορία και τις συνθήκες του δρόμου μπορούν να επηρεάσουν την εμβέλεια. Πλέον οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αύξηση της εμβέλειας των ηλεκτρικών, αλλά και στην ακριβέστερη πρόβλεψη του εύρους σε πραγματικό χρόνο. Για τα επαγγελματικά οχήματα, αυτά τα συγκεντρωτικά δεδομένα οδήγησης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως «πρόβλεψη εμβέλειας στόλου», για την εκτίμηση της ενεργειακής ζήτησης για μια συγκεκριμένη διαδρομή.