Πρωτόγνωρα τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει το νέο VW Caddy.

Με αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες, ο οδηγός γνωρίζει συνεχώς τι συμβαίνει γύρω του, με το νέο Caddy να προσφέρει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

Παιχνιδάκι γίνεται η διαδικασία ελιγμών με ρυμουλκούμενο, χάρη στο νέο σύστημα Trailer Assist.

Το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ «Innovision Cockpit» του νέου VW Caddy.

Ο χειρισμός πολλών λειτουργιών, πραγματοποιείται μέσω της οθόνης αφής του συστήματος infotainment.

Τα πέντε νέα και τα 14 αναβαθμισμένα επικουρικά συστήματα του νέου Caddy, συγκεντρωμένα.

«Φύλακας άγγελος» το νέο VW Caddy

Πρωτόγνωρα για τα μέτρα της κατηγορίας είναι τα 19 επικουρικά συστήματα του νέου VW Caddy, που αναβαθμίζουν δίχως προηγούμενο τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθιστώντας παράλληλα τη δουλειά του οδηγού πιο εύκολη και άνετη από ποτέ.

Πέντε ολοκαίνουργια και 14 βελτιωμένα επικουρικά συστήματα ασφάλειας, διαθέτει στον στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό του το νέας, 5ης, γενιάς Caddy της Volkswagen Commercial Vehicles, τόσο στην επαγγελματική (Van) όσο και στην επιβατική (MPV) έκδοσή του.


Με αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες, ο οδηγός γνωρίζει συνεχώς τι συμβαίνει γύρω του, με το νέο Caddy να προσφέρει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

Με αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες, ο οδηγός γνωρίζει συνεχώς τι συμβαίνει γύρω του, με το νέο Caddy να προσφέρει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

Kοινοποίησε το »

 
Η υιοθέτηση των παραπάνω -και πολλών ακόμα- τεχνολογιών, κατέστη δυνατή χάρη στην πλατφόρμα MQB (Modular Transverse Matrix) στην οποία στηρίζεται το νέο Caddy. Ανάμεσα στα «καλούδια» του οχήματος συναντάμε το Travel Assist, ένα σύστημα που κάνει ντεμπούτο σε επαγγελματικό όχημα της Volkswagen. Ο στόχος εδώ είναι ο αυτοματοποιημένος έλεγχος του οχήματος στο λεγόμενο «Επίπεδο 2» και μάλιστα σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας οδήγησης, από 0 έως 210 χλμ./ώρα.

Παιχνιδάκι γίνεται η διαδικασία ελιγμών με ρυμουλκούμενο, χάρη στο νέο σύστημα Trailer Assist.

Παιχνιδάκι γίνεται η διαδικασία ελιγμών με ρυμουλκούμενο, χάρη στο νέο σύστημα Trailer Assist.

Αυτό σημαίνει παρακολούθηση της κατάστασης οδήγησης και του υποβοηθούμενου διαμήκους και εγκάρσιου ελέγχου του οχήματος, με βελτιστοποιημένη οπτικοποίηση του περιβάλλοντος. Σε συνδυασμό με το Emergency Assist, το σύστημα ξεκινά την αυτόματη πέδηση μέχρι ακινητοποίησης, σε περίπτωση αδράνειας του οδηγού. Για να το καταφέρει, το σύστημα αποκτά πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του ACC (Adaptive Cruise Control) και του συστήματος λωρίδας Lane Assist για πλευρική καθοδήγηση. Το Travel Assist ενεργοποιείται μέσω του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών, ενώ για να ενημερώνεται καλύτερα ο οδηγός, αναπτύχθηκε μια νέα ένδειξη στο Digital Cockpit, η οποία παρέχει προηγμένες πληροφορίες για το περιβάλλον του οχήματος. Δείχνει, για παράδειγμα, τον αριθμό των διαθέσιμων λωρίδων, το όχημα ή τα οχήματα μπροστά ή δίπλα στο όχημα του οδηγού και τις αντίστοιχες αποστάσεις.

Το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ «Innovision Cockpit» του νέου VW Caddy.

Το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ «Innovision Cockpit» του νέου VW Caddy.

 

Ευκολότερη ρυμούλκηση


Ο χειρισμός πολλών λειτουργιών, πραγματοποιείται μέσω της οθόνης αφής του συστήματος infotainment.

Ο χειρισμός πολλών λειτουργιών, πραγματοποιείται μέσω της οθόνης αφής του συστήματος infotainment.

Νέο είναι και το σύστημα Trailer Assist που γνωρίσαμε στα Crafter και Transporter 6.1, μέσω του οποίου απλοποιείται σημαντικά η ρυμούλκηση και η διαδικασία ελιγμών προς τα πίσω. Υπενθυμίζεται, πως απαλλάσσει τον οδηγό του Caddy από το έργο της διανοητικής προσαρμογής στο γεγονός, ότι κατά την όπισθεν με ένα ρυμουλκούμενο το τιμόνι πρέπει να γυρίσει προς τα αριστερά για να κάνει το τρέιλερ να πάει δεξιά - και αντίστροφα. Το σύστημα έχει επίσης σχεδιαστεί για να διευκολύνει την αντιστροφή σε μια ευθεία γραμμή σε σχετικά μεγάλες αποστάσεις (π.χ. μεγάλες διαδρομές).
 

Τα πέντε νέα και τα 14 αναβαθμισμένα επικουρικά συστήματα του νέου Caddy, συγκεντρωμένα.

Τα πέντε νέα και τα 14 αναβαθμισμένα επικουρικά συστήματα του νέου Caddy, συγκεντρωμένα.

Με το Trailer Assist όλα αυτά λειτουργούν σχεδόν αυτόματα, καθώς -για παράδειγμα- για τον ελιγμό του Caddy και του ρυμουλκούμενου, ο οδηγός σταματά σε ένα κατάλληλο σημείο, βάζει όπισθεν και ενεργοποιεί το σύστημα πατώντας το σχετικό κουμπί. Οι τρέχουσες και πιθανές γωνίες διεύθυνσης απεικονίζονται τώρα στο ταμπλό οργάνων. Αυτά υπολογίζονται από αλγόριθμους επεξεργασίας εικόνας που βασίζονται σε δεδομένα από το σύστημα κάμερας οπισθοπορείας, το οποίο παρακολουθεί και αναλύει τη γωνία άρθρωσης μεταξύ του αυτοκινήτου και του ρυμουλκούμενου. Χρησιμοποιώντας τον διακόπτη ρύθμισης καθρέφτη, ο οποίος χρησιμεύει ως ένα χειριστήριο, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την κατεύθυνση που θέλει να κινηθεί το τρέιλερ. Το Caddy εκτελεί τις εντολές διεύθυνσης που εισάγει ο οδηγός, ο οποίος χρειάζεται μόνο να χειριστεί τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου.Επίσης νέο είναι και το «Turn-off Assist» ως μέρος του Front Assist (διατίθεται στάνταρ στο επιβατικό Caddy), το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή ατυχημάτων όταν ένας οδηγός πραγματοποιεί μια παράκαμψη κατά μήκος του απέναντι οδοστρώματος. Το σύστημα μπορεί να ακινητοποιήσει αυτόματα το όχημα (με ταυτόχρονη οπτική και ηχητική προειδοποίηση) εάν υπάρχει ένα όχημα που πλησιάζει στον δρόμο που σκοπεύει να εισέλθει το Caddy. Ανάλογα με την ταχύτητα των δύο οχημάτων, το Turn-off Assist είναι σε θέση εντός των ορίων του συστήματος να αποτρέψει το ατύχημα ή να ελαχιστοποιήσει τις συνέπειές του.
 

Αλλάζοντας λωρίδα με ασφάλεια

Στόχος του Side Assist, είναι να ενημερώσει τον οδηγό Caddy για τυχόν οχήματα που προσπερνούν στην παρακείμενη λωρίδα, με απώτερο σκοπό την αποφυγή οποιαδήποτε πιθανής σύγκρουσης κατά την αλλαγή λωρίδας. Το σύστημα επομένως παρακολουθεί την κατάσταση της κυκλοφορίας στο πίσω μέρος και προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που κάποιο όχημα πλησιάσει στην παρακείμενη λωρίδα, ειδικά στο «τυφλό σημείο». Σε κρίσιμες καταστάσεις αλλαγής λωρίδας, το σύστημα - σε συνδυασμό με το Travel Assist - ενεργοποιεί δονήσεις τιμονιού και διορθωτική παρέμβαση στο τιμόνι.
 
Το Side Assist ενισχύει επίσης την εικόνα που έχει ο οδηγός για το περιβάλλον του οχήματος, σε καταστάσεις οδήγησης σε δρόμους πολλαπλών λωρίδων. Ο πίσω αισθητήρας ραντάρ παρακολουθεί την περιοχή δίπλα και πίσω από το Caddy. Ο οδηγός ενημερώνεται για τυχόν άλλους χρήστες του δρόμου που βρίσκονται δίπλα, πίσω ή - εντός καθορισμένης χρονικής περιόδου – στο ίδιο επίπεδο με το δικό του όχημα, στην αμέσως γειτονική λωρίδα (αριστερά ή δεξιά). Ο οδηγός ειδοποιείται για τυχόν δυνητικά κρίσιμες καταστάσεις μέσω LED στους εξωτερικούς καθρέπτες.Οποιαδήποτε πρόθεση αλλαγής λωρίδων μπορεί επίσης να αναγνωριστεί, εάν το όχημα έχει ενεργοποιημένο το Lane Assist. Σε αυτήν την περίπτωση, το Lane Assist μεταδίδει στο σύστημα διατήρησης λωρίδων τις πληροφορίες ότι το όχημα του οδηγού πλησιάζει τη διαχωριστική γραμμή της  λωρίδας. Εάν ο οδηγός επιμείνει και αρχίσει να εγκαταλείπει τη λωρίδα του, παρόλο που το Side Assist προειδοποιεί για ένα αντικείμενο παράλληλα, θα πρέπει να ξεπεράσει την αντίσταση που εφαρμόζεται και στο τιμόνι, για πρόσθετη ασφάλεια.
 

Παρκάροντας με σιγουριά

Στόχος του Rear Traffic Alert είναι η αποφυγή της σύγκρουσης όταν ο οδηγός εξέρχεται με όπισθεν από κάποιο πάρκινγκ, καθώς το σύστημα παρακολουθεί τι συμβαίνει πίσω από το όχημα. Με συγκεκριμένους όρους, το σύστημα βοηθά τους οδηγούς σε τυφλές καταστάσεις, ενημερώνοντάς τους ή προειδοποιώντας τους για οποιαδήποτε διέλευση κυκλοφορίας προς τα πίσω. Σε κρίσιμες καταστάσεις, η λειτουργία ενεργοποιεί αυτόματα το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το Rear Traffic Alert ενσωματώνεται στο σύστημα ραντάρ του νέου Caddy, χάρη στο οποίο εντοπίζονται όχι μόνο οχήματα που κινούνται ακριβώς πίσω από το Caddy, αλλά και οποιαδήποτε διασταυρούμενη κίνηση που πλησιάζει πλευρικά, σε γωνία 45 έως 90 μοιρών Επιπλέον, το Park Assist 3.0 παρέχει βοήθεια κατά την είσοδο σε θέσεις στάθμευσης παράλληλες ή κάθετες προς την οδό, μέσω της «μεγέθυνσης» της θέσης στάθμευσης, της ημι-αυτοματοποίησης της διαδικασίας με χρήση οθόνης 360 μοιρών και της προειδοποίησης του οδηγού για τυχόν εμπόδια. Σημειώνεται, πως εάν ο οδηγός δεν παρεμβαίνει παρά την προειδοποίηση, το σύστημα φέρνει αυτόματα το όχημα σε ακινησία. Νέα είναι και η κάμερα οπισθοπορείας των 190 μοιρών, η οποία παρέχει μεγαλύτερη ανάλυση και προηγμένη εμφάνιση γραμμών καθοδήγησης. Οι προγραμματιστές έχουν επίσης βελτιώσει τη λειτουργικότητα του συστήματος cruise control -συμπεριλαμβανομένου του περιοριστή ταχύτητας- το οποίο τώρα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα πριν ξεπεραστεί η ταχύτητα που έχει οριστεί από τον οδηγό.
 
Επιγραμματικά, το νέα συστήματα ασφαλείας του 5ης γενιάς Caddy είναι τα εξής:
  1. Emergency Assist
  2. Side Assist
  3. Trailer Assist
  4. Travel Assist
  5. Rear Cross Traffic
Επιπλέον, τα αναβαθμισμένα επικουρικά συστήματα είναι τα παρακάτω:
  1. Front Assist
  2. ACC (Adaptive Cruise Control) με Stop & Go
  3. Hill Start Assist
  4. ESC με ABS, ASR και EDS
  5. Light Assist (με φώτα LED)
  6. Cruise control με speed limiter
  7. Lane Assist
  8. Driver Alert
  9. Automatic Post-Collision Braking System
  10. Park Assist
  11. Park Pilot
  12. Rear View
  13. Tyre Pressure Monitoring System
  14. Dynamic Road Sign Display
 
 

Kοινοποίησε το »

Advertisement