Με ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον και πρωτόγνωρες δυνατότητες συνδεσιμότητας για την κατηγορία του, το νέας γενιάς VW Caddy δίνει την αίσθηση στον οδηγό του -επαγγελματία ή μη- ότι χειρίζεται ένα τεράστιο smartphone.
Ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό του νέου Caddy της Volkswagen Commercial Vehicles είναι το διαμορφώσιμο «Digital Cockpit» με την οθόνη των 10,25 ιντσών. Μαζί με το σύστημα πλοήγησης των 10 ιντσών και τον φωνητικό έλεγχο, μπορεί προαιρετικά να διαμορφωθεί έτσι ώστε να σχηματίζει το λεγόμενο «Innovision Cockpit». Οι δύο οθόνες, διαγώνιας διαμέτρου άνω των 25 εκατοστών η κάθε μία, σχηματίζουν με αυτόν τον τρόπο ένα πολύ μοντέρνο, ψηφιακό περιβάλλον, ενώ με το «We Connect» διατίθενται μια σειρά από διαδικτυακές υπηρεσίες.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές προβολές του ψηφιακού πίνακα οργάνων (Digital Cockpit), ο οποίος είναι στάνταρ στην έκδοση εξοπλισμού Style. Για παράδειγμα, την κλασική προβολή, με στρογγυλά όργανα για ταχύμετρο και στροφόμετρο, καθώς και μια ελεύθερα ρυθμιζόμενη μεσαία προβολή -την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών του ενσωματωμένου υπολογιστή- που μοιάζει με τον κατάλογο ενός smartphone. Εναλλακτικά, μπορεί να επιλέξει τις καθαρά ψηφιακές προβολές και διάφορα πεδία πληροφοριών, εστιασμένα, για παράδειγμα, στα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτή την περίπτωση, ενσωματωμένη στο κέντρο είναι μια οθόνη που καθορίζεται από το χρήστη.
Ένα προσαρμοζόμενο ψηφιακό περιβάλλον
Στην περίπτωση του «Innovision Cockpit» με την 10ίντση οθόνη του συστήματος GPS «Discover Pro», είναι δυνατό ο χάρτης πλοήγησης να εμφανίζεται σε όλο το πλάτος της οθόνης, ενώ οι εναλλαγές πραγματοποιούνται απλά με το πάτημα του κουμπιού «View» του πολυλειτουργικού τιμονιού. Σημειώνεται, πως το Caddy μπορεί να αποκτηθεί με μια σειρά συστημάτων infotainment, ραδιοφώνου και πλοήγησης, των οποίων οι οθόνες αφής έχουν διάσταση 6,5 ίντσες (16,51 cm), 8,25 ίντσες (20,96 cm) ή 10,0 ίντσες (25,4 cm). Όλα τα παραπάνω ανήκουν στη 2η και 3η γενιά του λεγόμενου «Modular Infotainment Matrix» (MIB2 και MIB3). Συνδέονται με τη μονάδα Online Connectivity Unit (OCU με ενσωματωμένη κάρτα eSIM), προσφέροντας μεταξύ άλλων την υπηρεσία κλήσης έκτακτης ανάγκης «eCall».
Αξίζει να αναφερθεί, πως προαιρετικά ο χειρισμός του συστήματος Discover Pro μπορεί να γίνει μέσω χειρονομιών, επιφανειών αφής, κουμπιών άμεσης πρόσβασης ή επίσης με φωνητικές εντολές και μέσω διακοπτών στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Μέσω κινητών διαδικτυακών υπηρεσιών του We Connect, αυτές οι ελεγχόμενες δυνατότητες μπορούν να επεκταθούν περαιτέρω με διάφορους τρόπους.
Προεξάρχον χαρακτηριστικό της καμπίνας του νέου VW Caddy είναι οι ψηφιακοί διακόπτες αφής, με τον περιστροφικό διακόπτη για τα φώτα να αποτελεί παρελθόν και να δίνει τη θέση του στο εξελιγμένο χειριστήριο αφής «Light & Sight», μέσω του οποίου μπορεί να γίνει και το ξεθάμπωμα του πίσω παρμπρίζ. Ψηφιακά είναι και τα μπουτόν κάτω από το σύστημα infotainment, όπως και αυτά του τιμονιού.
Με τα κουμπιά άμεσης πρόσβασης της κεντρικής κονσόλας του νέου VW Caddy, γίνεται ο χειρισμός των υπο-μενού του συστήματος infotainment, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, κλιματισμού, Park Assist, βοήθειας για είσοδο και έξοδο από χώρους στάθμευσης και για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αυτό το κεντρικό «νησί» όπως το αποκαλεί η Volkswagen είναι ουσιαστικά η γρήγορη «συντόμευση», μέσω του οποίου αποκτάται άμεση πρόσβαση στο σύστημα μενού του MIB, το τελευταίο «Modular Infotainment Matrix» του Group. Σημειώνεται, πως η κεντρική οθόνη του Innovision Cockpit είναι πλήρως προσαρμόσιμη, σύμφωνα με τις συνήθειες και τα γούστα του οδηγού.
Ένα online συνδεδεμένο όχημα
Επιπλέον, χάρη στην κάρτα SIM το νέο Caddy είναι συνεχώς online και μπορεί να κάνει χρήση τω ψηφιακών υπηρεσιών της Volkswagen Commercial Vehicles. Για τους ιδιώτες, το «We Connect» και η σχετική εφαρμογή προσφέρει υψηλή συνδεσιμότητα και μέσω του smartphone υπάρχει πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και λειτουργιών, οι περισσότερες από τις οποίες προσφέρονται δωρεάν και δίχως χρονικό περιορισμό. Έτσι, ο χρήστης μπορεί να δει από το τηλέφωνό του πού έχει παρκάρει το αυτοκίνητό του και σε τι κατάσταση αυτό βρίσκεται. Επιπλέον, με το πακέτο «We Connect Plus» προσφέρονται χωρίς χρέωση (για περιορισμένο χρόνο) μια σειρά από ακόμα πιο εξελιγμένες real-time υπηρεσίες.
Οι πελάτες του We Connect μπορούν να αγοράσουν και να κατεβάσουν λειτουργίες και υπηρεσίες απευθείας από το «εσωτερικό κατάστημα» του συστήματος infotainment, όπως ακριβώς και με ένα smartphone. Μάλιστα, το νέο Caddy είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen Commercial Vehicles, στο οποίο είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Amazon Alexa, μέσω της οποίας είναι εφικτές οι φωνητικές εντολές. Περιττό είναι, ίσως, να αναφέρουμε πως μέσω του «We Upgrade», προσφέρεται η δυνατότητα συνεχούς αναβάθμισης του συστήματος με νέες ενημερώσεις.
Όσον αφορά στους επαγγελματίες, η Volkswagen Commercial Vehicles προσφέρει το λεγόμενο «We Connect Fleet». Αποτελεί ένα ψηφιακό σύστημα διαχείρισης στόλου, το οποίο διευκολύνει εργασίες όπως η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων συντήρησης και η καταγραφή του κόστους που σχετίζεται με το όχημα. Ενσωματώνει λειτουργίες όπως «Αυτοματοποιημένη διαχείριση συντήρησης», «GPS Tracking & Route Information», «Digital Logbook» και «Digital Cost Log». Σημαντικό είναι πως το We Connect Fleet είναι συμβατό με πολλά μοντέλα άλλων κατασκευαστών, γεγονός ιδιαίτερα χρήσιμο για εταιρείες που διαθέτουν μεικτό στόλο οχημάτων.