Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η ΟΦΑΕ ανακοίνωσε την έναρξη της πρώτης δοκιμαστικής εφαρμογής της διαδικασίας ψηφιακής φορτωτικής «e-CMR» στην Ελλάδα…

… με τη συνεργασία μιας εκ των πρωτοπόρων εταιρειών στον κλάδο των logistics στην Ελλάδα, της Sarmed A.E.

Γεγονός η 1η Ψηφιακή Διεθνής Φορτωτική

2.706 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2019)

Την περασμένη εβδομάδα (13/3) πραγματοποιήθηκε η 1η δοκιμαστική εφαρμογή της Ψηφιακής Διεθνούς Φορτωτικής (e-CMR) από την εταιρεία Sarmed A.E. με την υποστήριξη φυσικά της ΟΦΑΕ.

Η επίσημη έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής του «e-CMR» που διενεργείται στην Ελλάδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «AEOLIX», αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ψηφιοποίηση των εγγράφων της μεταφοράς, ως εργαλείο για τη διευκόλυνση του εμπορίου και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της αύξησης της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του διοικητικού κόστους.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), κ. Απόστολος Κενανίδης, ανέφερε πως: «… Απώτερος σκοπός για την ψηφιοποίηση της διεθνούς φορτωτικής είναι η βελτίωση της ποιότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια. Σήμερα, ολοένα και περισσότερες χώρες υιοθετούν το e-CMR ενώ στο άμεσο μέλλον, η εφαρμογή του θα είναι η μόνη λύση. Στόχος μας είναι αυτήν τη φορά και η Ελλάδα να βρίσκεται μπροστά από τις εξελίξεις, πριν από την υποχρεωτική διεθνή εφαρμογή της ψηφιακής φορτωτικής».
Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε πως το πιλοτικό πρόγραμμα της εφαρμογής του e-CMR στην Ελλάδα συντονίζεται από την ΟΦΑΕ, ένα από τα πέντε μέλη της IRU (International Road Transport Union) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα AEOLIX, μαζί με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή έχει η συμμετοχή της εταιρείας SARMED A.E., από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας καθώς, πέραν από την πολυετή εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών logistics, είναι γνωστό πως επενδύει στην καινοτομία και στη χρήση νέων τεχνολογιών, ως μέσο για την βελτιστοποίηση των διαδικασιών της, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που παρέχει στους συνεργάτες της.
Ως γνωστόν, το έντυπο της διεθνούς φορτωτικής «CMR», αποτελεί επίσημο συνοδευτικό έγγραφο μιας εμπορευματικής μεταφοράς, στο οποίο συμβάλλονται ο αποστολέας, ο μεταφορέας και ο παραλήπτης. Λειτουργεί ως αποδεικτικό για την ολοκληρωμένη διαδικασία παραλαβής / παράδοσης των εμπορευμάτων και τηρείται από τον οδηγό εντός του οχήματος που μεταφέρει τα εν λόγω εμπορεύματα.
Με τη χρήση του «e-CMR», τόσο οι αποστολείς όσο και οι μεταφορείς θα μπορούν να εισάγουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα μιας εμπορευματικής μεταφοράς, να τα αποθηκεύουν σε ηλεκτρονικά αρχεία και να ανταλλάσουν δεδομένα και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.
Η έγκαιρη καταγραφή των δεδομένων σημαίνει πως όλοι οι συμβαλλόμενοι λαμβάνουν άμεσα τις πληροφορίες για τα μεταφερόμενα εμπορεύματα, έτσι ώστε οι απαιτούμενες ενέργειες (τιμολόγηση, λήψη μέτρων έκτακτης ανάγκης κ.ο.κ.), καθίστανται πλέον ταχύτερες και με χαμηλότερο κόστος.
Φυσικά, υπάρχουν και οι περιβαλλοντικές διαστάσεις του θέματος καθώς, με την ψηφιοποίηση των εγγράφων μειώνεται ο αντίκτυπος του διεθνούς εμπορίου στο περιβάλλον, χάρη στη μειωμένη χρήση χαρτιού και την ελαχιστοποίηση των αναγκών αρχειοθέτησης.
Παράλληλα περιορίζεται το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους ενώ το «e-CMR» μπορεί να εφαρμοστεί ταυτόχρονα σε πλατφόρμες διαθέσιμες σε πολλές διαφορετικές γλώσσες, για την απρόσκοπτη διεθνή λειτουργία τους.
Το εν λόγω πρόγραμμα της δοκιμαστικής εφαρμογής της ψηφιακής διεθνούς φορτωτικής «e-CMR» θα διαρκέσει ως το τέλος Ιουλίου 2019, με νέες δοκιμές να αναμένονται εντός των επόμενων εβδομάδων, αποτελώντας ορόσημο για τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών αλλά και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας γενικότερα.