Η τεχνολογική πρόοδος αυξάνει τον κίνδυνο των κυβερνοεπιθέσεων.
Πάνω από 10.000 τα «συνδεδεμένα» λεωφορεία της εταιρείας.
Πρόληψη, ανίχνευση & αντιμετώπιση των απειλών, σε πρώτο πλάνο.
Λαμβάνοντας υπόψη πως, με το πέρασμα των χρόνων, τα αστικά, περιαστικά & υπεραστικά λεωφορεία επιστρατεύουν όλο και πιο προηγμένες τεχνολογίες, προκειμένου να διευκολύνουν τη λειτουργία & συντήρησή τους, αντιλαμβάνεται κανείς πως οι κυβερνοεπιθέσεις αντίστοιχα ακολουθούν το ίδιο μοτίβο, με αποτέλεσμα να γίνονται όλο και πιο επικίνδυνες.
Στο δια ταύτα; Από τη στιγμή που η συνδεσιμότητα των οχημάτων αναπόφευκτα πάει βήμα-βήμα με την τεχνολογική πρόοδο, δε μένει άλλη επιλογή στον κλάδο των επιβατικών μεταφορών, πέρα από το να ενισχύσει την κυβερνοασφάλειά του. Και μάλιστα όχι υστερόχρονα, αλλά από τη φάση του σχεδιασμού κιόλας του οχήματος.
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, οι τεχνικοί, οι μηχανικοί και οι εμπειρογνώμονες της Iveco Bus διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στους τομείς της πρόληψης και της προστασίας, με τον Διαχειριστή Ψηφιακών Προϊόντων Λεωφορείου της εταιρείας, Philippe Grand, να δηλώνει πως: «Σε έναν διαρκώς αναπτυσσόμενο τομέα, οι κίνδυνοι γίνονται όλο και πιο σημαντικοί. Η αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας μπορούν να χρησιμοποιούν τα οχήματά μας με ασφάλεια. Για αυτό, στην Iveco Bus, έχουμε αναπτύξει τεχνικές λύσεις για την προστασία από αυτούς τους κινδύνους, ενώ παράλληλα συμμορφωνόμαστε με τις τρέχουσες κανονιστικές απαιτήσεις. Ως αποτέλεσμα, τα οχήματά μας είναι συνδεδεμένα, αλλά με ασφαλή τρόπο».
Πάνω από 10.000 τα «συνδεδεμένα» λεωφορεία της εταιρείας
Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα εδώ είναι να συνδυαστούν η καινοτομία με την ψηφιακή προστασία & τη λειτουργική ασφάλεια, κάτι αναμενόμενο εφόσον αναλογιστούμε πως η εταιρεία διαθέτει
περισσότερα από 10.000 συνδεδεμένα λεωφορεία (αστικά, περιαστικά & υπεραστικά).
Επιπλέον, πέρα από το κόστος που μπορεί να προκύψει από μια κυβερνοεπίθεση, πρωταρχική απαίτηση παραμένει πάντοτε η μέγιστη δυνατή προστασία από την κλοπή δεδομένων και τις παραβιάσεις του ελέγχου των οχημάτων - για την προστασία τόσο των επιχειρήσεων εμπορευματικών μεταφορών, όσο και των ίδιων των επιβατών.
Πρόληψη, ανίχνευση & αντιμετώπιση των απειλών, σε πρώτο πλάνο
Συνεπώς, από τη στιγμή που ένα συνδεδεμένο όχημα ανταλλάσσει διαρκώς δεδομένα με τον έξω κόσμο, μέσω διαφόρων διαύλων επικοινωνίας, οι ειδικοί της Iveco Bus σε θέματα cyber ασφάλειας έχουν επικεντρωθεί κυρίως στη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού UN R155, που ισχύει για τα λεωφορεία από τον Ιούλιο του 2024.
Το περιεχόμενό του; Μέσες – άκρες αφορά στην προστασία των οχημάτων από κυβερνοεπιθέσεις, μέσω της πρόληψης, της ανίχνευσης και της αντιμετώπισης συστηματικών απειλών.
Πιο αναλυτικά, οι πρωτοβουλίες αυτές σχετίζονται με:
- Μέτρα κυβερνοασφάλειας από τη φάση του σχεδιασμού: Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές μονάδες προστατεύονται με μηχανική ασφάλιση καθώς και με μια ασφαλή πύλη για την προστασία των υπολογιστικών συστημάτων του λεωφορείου από περιστατικά, τυχαία ή κακόβουλα.
- Συστήματα διαχείρισης της κυβερνοασφάλειας (GSRII): Τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με συστήματα διαχείρισης κυβερνοασφάλειας για τον εντοπισμό, την πρόληψη και την αντιμετώπιση απειλών στον κυβερνοχώρο. Τα συστήματα αυτά είναι ικανά να παρακολουθούν συνεχώς πιθανές επιθέσεις, να ειδοποιούν τους χειριστές σε περίπτωση απειλής και να αναπτύσσουν αντίμετρα για την εξουδετέρωση των επιθέσεων.
- Συμμόρφωση και αποδεικτικά στοιχεία: Κοινώς, εδώ έχουμε να κάνουμε με τα πειστήρια συμμόρφωσης γύρω από τις απαιτήσεις ασφαλείας που οφείλει να πληροί το
λεωφορείο. Αυτά περιλαμβάνουν δοκιμές εισβολής, ελέγχους ασφαλείας και πιστοποιήσεις από τρίτους για να επαληθευτεί ότι τα οχήματα είναι πέρα για πέρα προστατευμένα.
- Ενημερώσεις λογισμικού: Στον Κανονισμό περιλαμβάνονται επιπλέον απαιτήσεις για τη διαχείριση ενημερώσεων λογισμικού, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα λεωφορεία παραμένουν προστατευμένα από τυχόν νέες απειλές.