To 2016 η VWCV παρουσίασε την εντελώς νέα γενιά του μοντέλου που διατίθεται έως και σήμερα.

Η πρώτη γενιά του LT (προκατόχου του Crafter) παράχθηκε από το 1975 έως το 1996 σε 470.000 μονάδες.

Η δεύτερη γενιά (LT2) κατασκευάζονταν από το 1996 έως το 2006 και το μεικτό βάρος της κυμαίνονταν από τους 2,6 – 4,6t.

Η 4η γενιά του μοντέλου (και 1η για το Crafter) αποτέλεσε προϊόν συνεργασίας με τη Mercedes-Benz, όπως και η 2η γενιά του LT.

Εκτός των συμβατικών εκδόσεων, η VW έχει εξελίξει και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του μοντέλου, το «eCrafter».

Ιστορία 45 ετών για το VW Crafter!

Από τον Απρίλιο του 1975 και την παρουσίαση του –προκατόχου του Crafter- με την ονομασία «LT» έχουν περάσει 45 έτη και ο Μεγάλο Van της VW ξεπέρασε το 1,5 εκ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

 
Τον Απρίλιο του 1975 η Volkswagen αποφάσισε να λανσάρει τον… μεγάλο αδελφό του Transporter, με την ονομασία «LT» που έμελλε να αποτελέσει τον προκάτοχο του υπάρχοντος Crafter.
Τα αρχικά «LT» προκύπτουν από το «Lasten-Transporter» που ουσιαστικά σημαίνει «Μεταφορέας Φορτίων» και το εν λόγω μοντέλο είναι διαθέσιμο με μεικτό βάρος από 2,8 – 3,5t., με δύο μήκη μεταξονίου, δύο ύψη οροφής καθώς και πολλαπλές εκδόσεις ως προς τον τύπο του αμαξώματος του (Van με μονή ή διπλή καμπίνα, έκδοση C+C και μεταφοράς επιβατών).
Η εν λόγω μεγάλη ποικιλία εκδόσεις ήταν εξάλλου ένας από τους βασικούς λόγους που κατά τη διάρκεια των τελευταίων 45 ετών, το συγκεκριμένο ελαφρύ επαγγελματικό της VW κατάφερε να σημειώσει περισσότερες από 1,5 εκ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

«LT» - 1η γενιά: 1975 – 1996

Η πρώτη γενιά του LT έφερε τον κινητήρα πάνω από τον εμπρόσθιο άξονα και μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού ενώ, ως προς τις διαστάσεις της, ήταν κατά 33 εκ. μακρύτερη και κατά 20 εκ. φαρδύτερη από το Transporter (T2). Ωστόσο, ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης της ήταν κατά 50% αυξημένος στα 7,85 κ.μ.
Ένα από τα βασικά της γνωρίσματα ήταν η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απόρροια και της ύπαρξης ανεξάρτητης ανάρτησης εμπρός, μια παράμετρος που υιοθετήθηκε από τα μοντέλα της κατηγορίας αρκετά ά χρόνια μετά ενώ, την κίνηση του αναλάμβανε ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,0λτ. με απόδοση 75 ίππων ή ένας 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2,7λτ. με απόδοση 65 ίππων. Από το 1979, υιοθετήθηκε και ένας 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2,4λτ. με απόδοση 73 ίππων.
Το 1983 υπήρξε μια σημαντική τροποποίηση της σχεδίασης τόσο του εσωτερικού της καμπίνας ενώ νέοι κινητήρες κατέστησαν το LT ως το ισχυρότερο στην κατηγορία του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Παράλληλα, μια τρίτη θέση επιβάτη προστέθηκε ενώ, το μεταξόνιο των 4,6μ. καθιστούσε δυνατή την υποστήριξη πολλαπλών τύπων υπερκατασκευών.
Μια διετία μετά (1985), στη γκάμα του LT προστέθηκε μια έκδοση με μεικτό βάρος 5,6t. καθώς και το σύστημα της κατ' επιλογήν τετρακίνησης χωρίς να παραβλέπουμε τις τροποποιήσεις σε ότι αφορά στη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων.
Το τελικό facelift του LT έλαβε χώρα το 1993 και περιελάμβανε νέα μάσκα και νέας σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα καθώς και έναν αναβαθμισμένο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα.
Εντωμεταξύ, λόγω της αξιοπιστίας και της ποιότητας κατασκευής του, το LT είχε ήδη εξελιχθεί σε μια από τις πιο δημοφιλείς «βάσεις» για τον κλάδο των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων.
Συνολικά, η παραγωγή του LT1 διήρκεσε από το 1975 – 1996 (21 έτη) και οι πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθαν στα 470.000 οχήματα.

«LT» - 2η γενιά: 1996 – 2006

Η νεοσυσταθείσα Volkswagen Επαγγελματικά οχήματα, ξεκίνησε τη διάθεση της 2ης γενιάς του μοντέλου, «LT2» το 1996 και η παραγωγή του διήρκεσε έως το 2006, μια περίοδος κατά την οποία διατέθηκαν συνολικά 340.000 οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το εν λόγω μοντέλο είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz και μεταξύ άλλων επιδείκνυε νέους πετρελαιοκινητήρες τοποθετημένους κατά τον διαμήκη άξονα του οχήματος κάτω από ένα σαφώς πιο κοντό καπό ενώ, εκτός του μειωμένου ύψους του κατωφλιού φόρτωσης, παρείχε τη δυνατότητα εισόδου στον χώρο φόρτωση και από τον χώρο μεταξύ των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού.
Όπως ήταν φυσικό, διατηρήθηκαν οι πολλαπλές διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος ενώ, το μεικτό βάρος του LT2 κυμαίνονταν από τους 2,6 – 4,6t.
Ένα επιπλέον βασικό γνώρισμα του εν λόγω μοντέλου ήταν οι εξαιρετικά αποδοτικοί και ολιγαρκείς σε καύσιμο πετρελαιοκινητήρες TDI. Από το 2002, το LT2 υιοθέτησε έναν νέο 4κύλινδρο κινητήρα diesel 2,8λτ. με απόδοση 158 ίππων και μέγιστη ροπή 331Nm, που ήταν και ο ισχυρότερος της κατηγορίας.

«Crafter» - 3η γενιά: 2006 – 2016

Ο αντικαταστάτης του LT στη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών της VWCV (Volkswagen Commercial Vehicles) είχε να επιδείξει σημαντικές σχεδιαστικές τροποποιήσεις ωστόσο, διατήρησε τα βασικά γνωρίσματα του προκατόχου του, με βασικό γνώμονα την απόλυτη κάλυψη μιας μεγάλης γκάμας εφαρμογών.
Μια από τις πιο εντυπωσιακές και δυναμικές εκδόσεις της 3ης αυτής γενιάς του Μεγάλου Van της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν η έκδοση «4MOTION» του 2012 που μεταξύ άλλων επιδείκνυε αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ελαστικά για εκτός δρόμου χρήση και εκτεταμένες προστατευτικές ενισχύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Μάλιστα, το εν λόγω Crafter 4MOTION είχε την ευκαιρία να αποδείξει τις εκτός δρόμου ικανότητες κίνησης του ως υποστηρικτικό όχημα στο Ράλλυ Ντακάρ του 2012.
Επί μια 10ετία, το Crafter εξακολούθησε να παράγεται σε μια τεράστια γκάμα εκδόσεων και οι παγκόσμιες πωλήσεις του ανήλθαν στις 480.000 μονάδες.

«Crafter» - 4η γενιά: 2016 έως σήμερα

Η υπάρχουσα γενιά του VW Crafter παρουσιάστηκε το 2016 και πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο του οποίου την εξέλιξη ανέλαβε εξ ολοκλήρου ο Όμιλος Volkswagen.
Η εταιρεία δαπάνησε χιλιάδες ώρες σε συνεργασία με τους πελάτες της και τους οδηγούς τους, προκειμένου να εξακριβώσει τους τομείς όπου το όχημα επιβάλλονταν να αναβαθμιστεί προκειμένου να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες και απαιτήσεις τους.
Το αποτέλεσμα σαφέστατα και τους δικαιώνει καθώς η υπάρχουσα γενιά του Crafter συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο αποδοτικών, πολυποίκιλων και τεχνολογικά προηγμένων εκπροσώπων της κατηγορίας των Μεγάλων Vans σε παγκόσμιο επίπεδο. Διαθέσιμο σε εκδόσεις με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς για πρώτη φορά, το νέο Crafter ενσωματώνει πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού, γεγονός που του εξασφάλισε και τον τίτλο του «International Van of the Year» για το 2017. Παράλληλα, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η εταιρεία έχει ήδη εξελίξει και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του με την ονομασία «eCrafter».
Σε ότι αφορά στην εμπορική της επιτυχία, η πιο πρόσφατη γενιά του VW Crafter μέχρι το τέλος του 2019 είχε να επιδείξει περίπου 260.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Volkswagen - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ