Νέα ADAS για φορτηγά, προστατεύουν πεζούς & ποδηλάτες!
Daimler & Volvo προετοιμάζουν τα πιο «έξυπνα» φορτηγά του μέλλοντος
Έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές με χρήση ανανεώσιμων εναλλακτικών τύπων καυσίμων όπως τα «HVO» - Hydrotreated Vegetable Oils (Υδρογονό-κατεργασμένα Φυτικά Έλαια), η Volvo Trucks ανακοίνωσε πως οι κινητήρες των οχημάτων της που καλύπτουν τις προδιαγραφές των Euro5 και Euro6, είναι σε θέση να κάνουν χρήση των εν λόγω καυσίμων, μειώνοντας μάλιστα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από 30% - 90%!
Το 2013, η Volvo Trucks σε συνεργασία με εταιρείες όπως
οι Renova, DHL, Freight και OKQ3, ξεκίνησε τις πιλοτικές δοκιμές χρήσης οχημάτων της
με καυίσμο 100% «HVO», προκειμένου να δει πως
επηρεάζεται η λειτουργία και η απόδοση των κινητήρων τους. Τα έξι οχήματα που
χρησιμοποιήθηκαν στο στάδιο των εν λόγω δοκιμών, εφοδιάζονταν με κινητήρες
τεχνολογίας Euro5 και διένυσαν συνολικά 1 εκ.
χλμ. μέσα σε μια 2ετία.
Σύμφωνα λοιπόν με τον
υπεύθυνο για τον κλάδο των εναλλακτικών τύπων καυσίμου και των υβριδικών
συστημάτων κινητήρων της Volvo
Trucks, κ. Tobias
Bergman: «Οι δοκιμές έδειξαν πως το καύσιμο HVO είναι
σε θέση να λειτουργήσει αποτελεσματικότατα για τους κινητήρας μας και μπορεί να
χρησιμοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιείται και το συμβατικό πετρέλαιο
κίνησης. Παράλληλα, είναι επίσης δυνατό να αναμειχθούν ελεύθερα οι δύο αυτοί
τύποι καυσίμου».
Αντίστοιχα, θετικά ήταν και
τα αποτελέσματα αναφορικά με την αξιοπιστία του εν λόγω καυσίμου καθώς, για
τους κινητήρες τεχνολογίας Euro5, τα
διαστήματα των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης δεν μεταβλήθηκαν.
Μέσα στον Σεπτέμβριο του
2015, η Volvo Trucks αναμένεται να λάβει διεθνή
–παγκόσμια- πιστοποίηση για χρήση του καυσίμου HVO από τους πετρελαιοκινητήρες D5 και D8 στη γκάμα της
που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6 ενώ,
ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι διαδικασίες αντίστοιχης πιστοποίησης
και των κινητήρων D11, D13 και D16.
Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε
πως, ο εναλλακτικός τύπος καυσίμου «HVO» προέρχεται
από ανανεώσιμες πρώτες ύλες όπως τα φυτικά και τα ζωικά λίπη και πιο
συγκεκριμένα από πηγές όπως η ελαιοκράμβη ή τα απόβλητα από σφαγεία ζώων. Για
την αποθήκευση, διακίνηση και διανομή του εν λόγω εναλλακτικού τύπου καυσίμου
για πετρελαιοκινητήρες, δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στις δεξαμενές και τις
αντλίες των πρατηρίων υγρών καυσίμων ενώ, με βάση τα αποτελέσματα δοκιμών έχει
αποδειχθεί πως η χρήση του HVO είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές ρύπων CO2 ενός κινητήρα από 30% - 90%, ανάλογα με την πρώτη
ύλη από την οποία προέρχεται το καύσιμο.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr