Συμπιεστές Krios AC από την εταιρεία Ancom
Ευάγγελλος Προίσκος: Επίσημος επισκευαστής – Service DAF
ΚΑΡΑΜΠΙΝΗΣ ΣΟΥΓΛΕΣ (KARSSOU): Εξουσιοδοτημένο συνεργείο φρένων βαρέων οχημάτων
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή των ελαστικών;
Γιατί διαφέρουν τα ελαστικά για το «τιμόνι» από αυτά για το «διαφορικό»
Ποια τα χαρακτηριστικά των ελαστικών για τον «φερόμενο άξονα»
Ποιοι άλλοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη;
Οι τρεις βασικές κατηγορίες των ελαστικών που προορίζονται για χρήση σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα, βασίζονται κατά κύριο λόγο στον άξονα όπου αυτά πρόκειται για τοποθετηθούν.
Με αυτό το δεδομένο, η κατηγοριοποίηση τους γίνεται σε ελαστικά που προορίζονται για το «τιμόνι» (κατευθυντήριος άξονας), το «διαφορικό» (κινητήριος άξονας) και τη «ρυμούλκα» (φερόμενος άξονας).
Τόσο η δομή όσο και κυρίως η χάραξη του πέλματος των εν λόγω ελαστικών έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο που να διασφαλίζει την μέγιστη απόδοση του κατά τις κινήσεις του συστήματος διεύθυνσης ενώ φυσικά, η βέλτιστη πρόσφυση είναι πάντοτε η παράμετρος όπου δίνεται η μεγαλύτερη βαρύτητα. Την ίδια στιγμή, τα εν λόγω ελαστικά έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που να μειώνουν τους κραδασμούς κατά την κύλιση τους, προκειμένου να μειώνεται αντίστοιχα και η επιβάρυνση για τον οδηγό, δεδομένου ότι αυτοί μεταφέρονται από τον δρόμο έως και την καμπίνα (μέσω του τιμονιού). Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως ορισμένοι τύποι ελαστικών για τον κατευθυντήριο άξονα ενός φορτηγού οχήματος, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στον «φερόμενο» άξονα, δηλαδή στο trailer του φορτηγού.
Τα ελαστικά φορτηγών χωρίζονται σε αυτά για τον «κατευθυντήριο», τον «κινητήριο» και τον «φερόμενο» άξονα.
Τα ελαστικά που προορίζονται για χρήση για τον κινητήριο άξονα του οχήματος (ελαστικά για το «διαφορικό»), έχουν εντελώς άλλη δομή από τα αντίστοιχα για το «τιμόνι». Βασικό μέλημα των κατασκευαστών είναι η στιβαρότητα του σκελετού τους, προκειμένου να είναι σε θέση να αντέξουν τα υψηλά φορτία δυνάμεων που ασκούνται σε αυτά κατά την επιτάχυνση του οχήματος. Την ίδια στιγμή επιβάλλεται να διασφαλίζουν μέγιστα επίπεδα πρόσφυσης για… ευνόητους λόγους. Φυσικά και εδώ, η δομή και κυρίως ο τύπος των διαγραμμίσεων στο πέλμα τους, μεταβάλλεται σημαντικά αναλόγως με τις διαδρομές που θα κληθεί να κινηθεί το όχημα (αστικό περιβάλλον, αυτοκινητόδρομος, εκτός δρόμου, μεικτές διαδρομές κ.ά.).
Τα συγκεκριμένου τύπου ελαστικά έχουν διαφορετική δομή από τα αντίστοιχα για τον κινητήριο άξονα δεδομένου ότι, επιβάλλεται να είναι σε θέση να αντέχουν έντονες πλευρικές καταπονήσεις αλλά και τις δυνάμεις που ασκούνται σε αυτά κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Τα εν λόγω ελαστικά έχουν εξελιχθεί για να προσφέρουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ανεξαρτήτως του φορτίου που φέρουν δεδομένου ότι το όχημα μπορεί να μην μεταφέρει πάντοτε το πλήρες ωφέλιμο ή να υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στο βάρος που θα υποστηρίξουν ανά πάσα στιγμή τα ελαστικά στους διάφορους άξονες της ρυμούλκας. Σε κάθε περίπτωση, το ενισχυμένο πλευρικό τμήμα τους τα καθιστά ανθεκτικά στις καταπονήσεις.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr