Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

«Μακρύς ο δρόμος» για ασφαλέστερες οδικές μεταφορές

6.060 Επισκέψεις στο άρθρο (26/5/2020)

Με βάση πρόσφατες μελέτες, το 25% των θανάτων σε τροχαία, σχετίζεται με δυστυχήματα όπου εμπλέκεται κάποιο ελαφρύ ή βαρύ επαγγελματικό όχημα μεταφοράς αγαθών!

Με βάση τα πορίσματα νέας έρευνας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας στις Μεταφορές (ETSC: European Transport Safety Council), το 25% των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ (27 χώρες – μέλη), έχουν προκύψει σε περιστατικά όπου εμπλέκεται κάποιο επαγγελματικό όχημα!
Με βάση λοιπόν τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, 3.310 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2018 σε δυστυχήματα όπου εμπλέκονταν κάποιο βαρύ επαγγελματικό όχημα (με μεικτό άνω των 3,5t.) ενώ, επιπλέον 2.630 θάνατοι καταγράφηκαν σε τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονταν κάποιο ελαφρύ επαγγελματικό (μεικτό έως 3,5t.).
Με βάση τις μελέτες του ETSC, προκύπτει πως ανά διανυθέν χιλιόμετρο, οι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκεται ένα φορτηγό όχημα είναι περισσότεροι ενώ, κατά τη διάρκεια της 9ετίας που περιλαμβάνεται στο πόρισμα της έρευνας, οι θάνατοι που σχετίζονται με την κυκλοφορία επαγγελματικών οχημάτων μειώνονται σε σημαντικά πιο αργό ρυθμό σε σχέση με τους αντίστοιχους όπου στο τροχαίο δυστύχημα δεν εμπλέκεται κάποιο επαγγελματικό όχημα.
Συγκεκριμένα, οι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ από το 2010 και μετά, στα οποία εμπλέκεται κάποιο βαρύ επαγγελματικό όχημα μειώνονται κατά μέσο όρο της τάξης του 1,8% ετησίως, ενώ οι θάνατοι σε δυστυχήματα όπου δεν εμπλέκεται κάποιο επαγγελματικό όχημα, μειώνονται κατά 2,8% ετησίως.
Μέσα στο 2019, η ΕΕ θέσπισε νέα μέτρα που αναμένεται να αναβαθμίσουν τα ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας στα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που θα παράγονται από το 2026 όπως για παράδειγμα, η βελτίωση του περιφερειακού οπτικού πεδίου του οδηγού μέσω της αύξησης της επιφάνειας και του σχήματος του παρμπρίζ ή της τοποθέτησης γυάλινων επιφανειών στο κάτω μέρος των πλευρικών θυρών του φορτηγού, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε τα ηλεκτρονικά συστήματα ανίχνευσης πεζών ή δικυκλιστών στις πλευρές του φορτηγού.
Με δεδομένο ότι οι νέες υποχρεωτικές προδιαγραφές που επιβάλλεται να πληρούνται από τα –μελλοντικά- ελαφρά και –κυρίως- βαρέα επαγγελματικά οχήματα, ακόμη βρίσκονται στο στάδιο της προεργασίας, το ETSC καλεί τους εμπλεκόμενους φορείς να θεσπίσουν τα αυστηρότερα δυνατά πρότυπα, ενώ παράλληλα καλεί τους φορείς σε τοπικό επίπεδο (πόλεις), να ακολουθήσουν το εν λόγω παράδειγμα π.χ., επιτρέποντας την είσοδο εντός των ορίων τους, σε φορτηγά οχήματα με βάση το πόσο ασφαλή είναι για τους υπολοίπους χρήστες του δρόμου. Παράλληλα, καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα σε επίπεδο υποδομών, δημιουργώντας για παράδειγμα ειδικές λωρίδες για την κίνηση των ποδηλατών κ.ο.κ.