Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Κατά 15% έως το 2025 και κατά 30% έως το 2030 επιβάλλεται να μειωθούν οι εκπομπές CO2 των φορτηγών στην ΕΕ σε σχέση με τα σημερινά (2019) δεδομένα.

Μείωση κατά 30% στις εκπομπές CO2 φορτηγών

1.921 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2019)

Σε προκαταρκτική συμφωνία κατέληξαν οι αρμόδιοι φορείς της ΕΕ αναφορικά με τη σταδιακή μείωση των εκπομπών ρύπων έως το 2030 που αναμένεται να επικυρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης κατέληξαν σε τελική συμφωνία για τη νέα οδηγία που θα ορίζει τα πρότυπα ρύπων (διοξείδιο του άνθρακα – CO2) για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά).
Σύμφωνα με την εν λόγω συμφωνία, οι εκπομπές των φορτηγών οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5t. αναμένεται να μειωθούν αρχικά κατά 15% σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα (2019) έως το 2025 και κατά 30% έως το 2030.
Ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ για θέματα ενέργειας και κλίματος, κ. Miguel Arias Canete δήλωσε σχετικά πως με τα πρώτα αυτά Κοινοτικά πρότυπα εκπομπών για τα φορτηγά οχήματα, συμπληρώνεται το νομικό πλαίσιο για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με τα δεδομένα του 1990.
 
Οι πρώτες αντιδράσεις από τις εταιρείες κατασκευής φορτηγών (ACEA)
Όπως αναμένονταν, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τοποθετήθηκε με σχετική ανακοίνωση του στην χτεσινοβραδινή συμφωνία των αρμόδιων φορέων της ΕΕ.
Με βάση τα όσα αναφέρονται σε αυτήν, τα μέλη του ACEA θεωρούν ως εξαιρετικά απαιτητικά τα νέα όρια που τίθενται ως προς τις εκπομπές ρύπων των φορτηγών οχημάτων, ειδικά από τη στιγμή που η εφαρμογή τους δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την βιομηχανία παραγωγής επαγγελματικών οχημάτων.
Ο Γενικός Γραμματέας του ACEA, κ. Erik Jonnaert αναφέρει χαρακτηριστικά πως: «… Αυτήν τη στιγμή μπορούμε μόνο να προτρέψουμε τα κράτη – μέλη της ΕΕ στην επιτάχυνση των προσπαθειών τους για την υλοποίηση των υποδομών που απαιτούνται για την φόρτιση και τον ανεφοδιασμό των οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου, καθώς αυτά θα επιβάλλεται να πωλούνται μαζικά προκειμένου να υλοποιηθούν οι νέοι αυτοί στόχοι».
Σε κάθε περίπτωση, περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τους νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων των φορτηγών οχημάτων θα μπορέσουμε να σας προσφέρουμε όταν ληφθούν οι τελικές συμφωνίες και συνταχθεί το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο.