-Δυο πρωτότυπα ηλεκτρικά φορτηγά ταξίδεψαν σε 22 χώρες, με μικτό βάρος 40 τόνους
-Διαδρομή 45 ημερών μέχρι το βορειότερο και το νοτιότερο σημείο της Ευρώπης
-Αυτονομία 500 χλμ και πλάνο για φόρτιση με ισχύ 1 megawatt (MCS)
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το «Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024», ένα εγχείρημα της Mercedes-Benz Trucks που ξεκίνησε το περασμένο Ιούνιο και το οποίο έθετε ως στόχο την κάλυψη ηλεκτροκίνητα μιας ευρωπαϊκής διαδρομής άνω των 13.000 χλμ σε περισσότερες από 20 χώρες από δυο πρωτότυπα οχήματα, eActros 600.
Εν κατακλείδι, τα δυο οχήματα, κατέγραψαν 15.269 και 15.939 χλμ αντίστοιχα κατά την πορεία της διαδρομής τους σε 22 συνολικά χώρες, έχοντας μικτή μάζα 40 τόνων, προτού επιστρέψουν σώα και αβλαβή στο Worth am Rhein.
Aξιο αναφοράς, εξάλλου, είναι το γεγονός πως καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής, οι προγραμματιστές φρόντιζαν τα δύο φορτηγά να φορτίζονται αποκλειστικά σε δημόσια σημεία φόρτισης, με στόχο να τεσταριστούν σε ένα ευρύ φάσμα διαδρομών που περιλάμβανε διαφορετικές τοπογραφίες και κλιματικές ζώνες - πάντοτε με γνώμονα την κατανάλωση ενέργειας. Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας, αναμένεται φυσικά να τα μοιραστεί προσεχώς η Mercedes-Benz Trucks με τους ενδιαφερόμενους πελάτες, με την αρχή να γίνεται στην IAA Transportation τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο Ανόβερο.
Από την πλευρά του, πάντως, ο επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιων δοκιμών Mercedes-Benz Trucks, Christof Weber, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του δηλώνοντας πως: «Τα δύο οχήματα δοκιμών κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στη διαδρομή με άριστα. Μπορούμε να ανατρέξουμε σε σχεδόν επτά εβδομάδες συναρπαστικών εμπειριών και συναντήσεων που μας επέτρεψαν να συλλέξουμε πολλές πολύτιμες γνώσεις. Ένα τέτοιο μνημειώδες ταξίδι απαιτεί σχολαστική προετοιμασία και σχεδιασμό, ιδίως όσον αφορά τη φόρτιση σε δημόσιες υποδομές. Ακόμα και αν οι εμπειρίες μας με τις στάσεις φόρτισης διέφεραν πολύ σε ορισμένες περιπτώσεις, ήταν προφανές ότι οι ηλεκτρικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με μπαταρίες είναι εφικτές».
Διαδρομή 45 ημερών μέχρι το βορειότερο και το νοτιότερο σημείο της Ευρώπης
Η
περιοδεία, στην οποία συμμετείχαν περίπου 30 δημοσιογράφοι από 20 ευρωπαϊκές χώρες, ξεκίνησε επίσημα από τη Φρανκφούρτη στις 11 Ιουνίου. Ακολούθως, το ταξίδι συνεχίστηκε βόρεια μέσω της Γερμανίας, της Δανίας και της Σουηδίας, με τα δύο φορτηγά να φτάνουν στο πρώτο σημαντικό σημείο της διαδρομής, ακριβώς την ώρα του μεσοκαλόκαιρου: το Βόρειο Ακρωτήριο στη Νορβηγία, στο βορειότερο σημείο της Ευρώπης που μπορεί να φτάσει κανείς οδικώς.
Από τα τέλη Ιουνίου, η πορεία της αυτοκινητοπομπής στράφηκε νότια μέσω Φινλανδίας, Εσθονίας, Λετονίας, Λιθουανίας, Πολωνίας, Τσεχικής Δημοκρατίας, Αυστρίας, Σλοβακίας, Ουγγαρίας, Κροατίας, Σλοβενίας, Ιταλίας, Γαλλίας και Ισπανίας. Εκεί, η στάση στην Ταρίφα της Ισπανίας, σηματοδότησε την παρουσία των δυο φορτηγών στο νοτιότερο μέρος της ηπειρωτικής Ευρώπης, με το ταξίδι να παίρνει στη συνέχεια και πάλι βόρεια κατεύθυνση, με την επιστροφή στη Γερμανία να πραγματοποιείται μέσω Πορτογαλίας, Γαλλίας, Βελγίου, Ολλανδίας και Λουξεμβούργου.
Αυτονομία 500 χλμ και πλάνο για φόρτιση με ισχύ 1 megawatt (MCS)
Με μέγιστη χωρητικότητα 621kWh χάρη στις 3 μπαταρίες του, το eActros 600 επιτυγχάνει αυτονομία 500 χλμ – απόρροια και του νέου, ιδιαίτερα αποδοτικού ηλεκτρικού κινητήριου άξονα που αναπτύχθηκε στο εσωτερικό της εταιρείας – νούμερο που δεν είναι τυχαίο, μιας κι έχει υπολογιστεί πως περίπου το 60% των υπεραστικών ταξιδιών των πελατών της Mercedes-Benz Trucks στην Ευρώπη είναι κάτω των 500 χλμ. Συνεπώς, το πόρισμα που προκύπτει είναι ότι η υποδομή φόρτισης στο αμαξοστάσιο και στα σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης είναι επαρκής σε αυτές τις περιπτώσεις.
Για όλες τις υπόλοιπες χρήσεις, ωστόσο, η συνεχής επέκταση της δημόσιας υποδομής φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου το ηλεκτρικό φορτηγό να καταστεί βιώσιμο για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων σε όλη την Ευρώπη.
Πάνω σε αυτό, λοιπόν, εκτός από τη φόρτιση CCS με έως και 400kW, το eActros 600 θα επιτρέψει αργότερα και τη
φόρτιση με ισχύ 1 megawatt (MCS). Τον περασμένο Απρίλιο, άλλωστε, οι προγραμματιστές της Mercedes-Benz Trucks φόρτισαν με επιτυχία για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο eActros 600 σε ένα σταθμό φόρτισης με ισχύ 1mW στο εσωτερικό κέντρο ανάπτυξης και δοκιμών στο Wörth am Rhein.
Το επόμενο στάδιο είναι πως οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν μια προεγκατάσταση για το MCS, ενώ μόλις η τεχνολογία αυτή γίνει διαθέσιμη και τυποποιηθεί σε όλους τους κατασκευαστές, προβλέπεται να είναι δυνατή η εκ των υστέρων τοποθέτηση σε αυτά τα πρώτα μοντέλα του eActros 600. Να σημειώσουμε εδώ πως οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν από 20 - 80 % σε περίπου 30 λεπτά σε έναν κατάλληλο σταθμό φόρτισης με ισχύ περίπου 1mW.