ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ο νέος προσομοιωτής της Scania προσφέρει πολλαπλά οπτικά και ηχητικά σήματα στον οδηγό σε πραγματικό χρόνο στο παρμπρίζ του οχήματος.

Στόχος της εταιρείας είναι να μεταβάλλει τους μελλοντικούς οδηγούς, από χειριστές του οχήματος σε… επιβλέποντες της λειτουργίας του.

Μια ματιά στο μέλλον…

2.125 Επισκέψεις στο άρθρο (28/4/2015)

… αλλά και στις ανάγκες των οδηγών προσφέρει ο νέος προσομοιωτής της Scania που στόχο έχει να καταγράψει τις απαιτήσεις και τις αντιδράσεις τους σε διάφορους τύπους ερεθισμάτων και ενδείξεων.

Ο νέος πρωτότυπος προσομοιωτής της Scania Trucks είναι σε θέση να παρέχει άμεσα πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στο παρμπρίζ του οχήματος, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του οχήματος, το περιβάλλον στο οποίο κινείται και τους υπόλοιπους –εικονικούς- χρήστες του οδικού δικτύου.

Το εν λόγω σύστημα που έχει εξελίξει και επεξεργάζεται η σουηδική εταιρεία, ευελπιστεί να προσομοιώσει ένα μελλοντικό «περιβάλλον» εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς, μέσα από το οποίο, οι ειδικοί της Scania θα μπορέσουν να συλλέξουν χρήσιμα συμπεράσματα και πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο που οι οδηγοί αντιδρούν σε διάφορους τύπους ενδείξεων, ειδοποιήσεων και ερεθισμάτων που δέχονται.

Φυσικά, το εν λόγω πρόγραμμα αναμένεται να προσφέρει και σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τον ρόλο και τις ανάγκες των οδηγών ενός επαγγελματικού οχήματος, κατά την εφαρμογή μελλοντικών συστημάτων αυτόνομης κίνησης του οχήματος τους, όπως π.χ. τα «κομβόι» φορτηγών που κινούνται σε σχηματισμό, ακολουθώντας το ένα το άλλο σε μια σειρά με ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, βασίζοντας την διατήρηση των –ελάχιστων- απαιτούμενων αποστάσεων ασφαλείας σε προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Ο πρωτότυπος αυτός προσομοιωτής που εξελίσσει η Scania, αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος «MODAS», σε συνεργασία με άλλους φορείς, πανεπιστήμια αλλά και το κράτος.

 

Τα βασικά στοιχεία του προγράμματος

Στο πλαίσιο του προγράμματος MODAS, η Scania έχει εξελίξει έναν ειδικό προσομοιωτή ο οποίος, επιτρέπει στον οδηγό που βρίσκεται στο εσωτερικό της καμπίνας, θα λαμβάνει πληροφορίες στο παρμπρίζ του οχήματος μέσω της τεχνολογίας HUD (Head Up Display). Συγκεκριμένα, ο οδηγός μπορεί να δει πληροφορίες για την ακριβή θέση του οχήματος στον δρόμο, σε σχέση πάντα και με τα υπόλοιπα οχήματα, ενώ του προσφέρονται τα απαιτούμενα δεδομένα και πληροφορίες π.χ. για την δυνατότητα «σύνδεσης» του με διάφορους «συρμούς οχημάτων» που ακολουθούν παρόμοιο δρομολόγιο με το δικό του.

Παράλληλα, στην εξέλιξη του εν λόγω προσομοιωτή έχουν εμπλακεί και ειδικοί επιστήμονες προκειμένου να διαμορφωθούν και τα κατάλληλα ηχητικά σήματα και προειδοποιήσεις τις οποίες θα λαμβάνει ο οδηγός ανάλογα με την περίσταση.

Στόχος των ειδικών είναι να κάνουν χρήση τόσο οπτικών όσο και ηχητικών σημάτων στον οδηγό προκειμένου να του παρέχουν με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες που επιθυμεί, με τον πιο κατανοητό τρόπο.

Αυτό θα έχει ως συνέπεια, ο οδηγός να λαμβάνει άμεσα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που του χρειάζονται για να προβεί στις ενέργειες που επιθυμεί, χωρίς ωστόσο να αποσπάται καθόλου η προσοχή του ή χωρίς να επιβαρύνεται από μεγάλο… όγκο δεδομένων που θα πρέπει να διαχειριστεί.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η κ. Johanna Vannstrom, μέλος της ομάδας ερευνητών της Scania, «… το σύστημα είναι σε θέση να προτρέψει τον οδηγό να πάρει άμεσες αποφάσεις όπως π.χ. να στρίψει ή να φρενάρει, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να του παρέχει επιπρόσθετες πληροφορίες για την διαδρομή όπως λόγου χάρη, το ενδεχόμενο βροχόπτωσης στην διαδρομή που ακολουθεί μέσα στην επόμενη μισή ώρα».

 

Από την οδήγηση στην… επίβλεψη

Μέσω της συμμετοχής της σε προγράμματα όπως το MODAS, η Scania ευελπιστεί να εξελίξει τα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος, κάνοντας χρήση τόσο των υφιστάμενων όσο και των μελλοντικών τεχνολογικών καινοτομιών, προκειμένου να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια, μειώνοντας παράλληλα τις απαιτήσεις ενός οχήματος για καύσιμο.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως τα μελλοντικά –αυτόνομα- οχήματα θα επιφέρουν την αναβάθμιση του ρόλου του χειριστή τους, από αυτόν του «οδηγού» σε αυτόν του «επιβλέποντα».

Σε σχετικές δηλώσεις της, κ. J. Vannstrom αναφέρει πώς «… Δεν είναι στις προθέσεις μας να αντικαταστήσουμε τους οδηγούς, αλλά να τους κάνουμε πιο επιδέξιους. Το εν λόγω πρόγραμμα δεν εστιάζει στην τεχνολογία. Αντίθετα είναι πλήρως στοχευμένο στον οδηγό και τις ανάγκες του. Ενώ το πρόγραμμα είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε πολλές από τις απαιτούμενες δράσεις που αφορούν στον έλεγχο του οχήματος, ο οδηγός μπορεί να επικεντρωθεί στην πραγματοποίηση… στρατηγικών επιλογών που αφορούν τον εκ νέου προγραμματισμό του δρομολογίου και την έγκαιρη και ασφαλή παράδοση του φορτίου του».