Προσκεκλημένοι της Ford Pro είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Ranger Raptor –και- επί ελληνικού εδάφους, θέτοντας ομολογουμένως τις οδηγικές μας ικανότητες στα όρια τους, δεδομένου ότι ο μέσος οδηγός είναι μάλλον πολύ δύσκολο να φτάσει το νέο «θηρίο» στα δικά του, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου!
Στο 80% οι ταξινομήσεις με τον κινητήρα βενζίνης των 292 ίππων!
Διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης (292hp) ή diesel (240hp)
Με εντυπωσιακό εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και πρακτικότητας
Μέση κατανάλωση από 13,8lt/100km
Με ωφέλιμο μόλις 575kg (αλλά ποιος νοιάζεται;)
Η εμπορική επιτυχία του νέου Ranger επί ευρωπαϊκού εδάφους είναι μια παράμετρος που ενδεχομένως να μην είχαν φανταστεί ούτε στις πιο αισιόδοξες προβλέψεις τους τα στελέχη της Ford Pro δεδομένου ότι το άκρως δυναμικό και επιβλητικό σχεδιαστικά μοντέλο, κατάφερε να ωθήσει το μερίδιο του στην κατηγορία (πανευρωπαϊκά) πάνω από το 42% για το 2022 ενώ, μέσα στο 1ο 4μηνο του 2023 έχει υπερβεί το 43%!
Ωστόσο, η απουσία σημαντικών ανταγωνιστών του από την… εξίσωση (βλέπε Nissan Navara, Mitsubishi L200 και VW Amarok… προς το παρόν), ήταν δεδομένο πως θα ενίσχυε την εμπορική πορεία του νέου Ranger. Αυτό που ενδεχομένως κανείς δεν φαντάζονταν ήταν η εντυπωσιακή εμπορική επιτυχία και της κορυφαίας, σημαντικά ακριβότερης και συνάμα ιδιαίτερης, έκδοσης «Raptor», η οποία έχει κυριολεκτικά βαλθεί να «τρελαίνει κόσμο» και επί ελληνικού εδάφους, με τις παραγγελίες να πέφτουν… βροχή.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη της Ford Pro στην Ελλάδα, το 80%(!) των παραγγελιών που αφορούν στο νέο Ranger Raptor στη χώρα μας, αφορούν στην βενζινοκίνητη έκδοση με τον EcoBoost V6 κινητήρα των 3,0lt. (twin-turbo) που αποδίδει ισχύ 292hp και 491Nm ροπής, με μέση κατανάλωση από 13,8lt/100km!
Οι εντυπωσιακές εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Pick-Up της Ford Pro δεν έχουν κυριολεκτικά προηγούμενο…
Απολαυστικό… soundtrack από την εξάτμιση και ανάρτηση από άλλο πλανήτη
Το νέο Ford Ranger Raptor δεν είναι ένα απλό μοντέλο της Μεσαίας κατηγορίας των Pick-Up καθώς οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του (XL, XLT, Limited, Platinum, Wildtrak & Wildtrack X) είναι πολλές και σημαντικές.
Με μήκος 5,38m, πλάτος 2,03m και ύψος 1,92m, το νέο Ranger Raptor είναι κάτι περισσότερο από απλά επιβλητικό ωστόσο, από τη στιγμή που ο οδηγός θα καθίσει τα αναπαυτικά –σπορτίφ- καθίσματα του δερμάτινου σαλονιού, αντιλαμβάνεται άμεσα πως ο όγκος και το βάρος (απόβαρο 2.555kg) είναι απλά… υποσημειώσεις στο πίσω μέρος του μυαλού του, είτε κινείται στην άσφαλτο με ταχύτητες ακόμη και άνω των 160km/h, είτε εκτός δρόμου διασχίζοντας ακραίες εδαφικές ανωμαλίες και ιδιαίτερα δύσβατές διαδρομές.
Θα μπορούσαμε να σταθούμε σε στοιχεία όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,4 ιντσών, οθόνη αφής των 12 ιντσών που εδράζεται στην κεντρική κονσόλα, το ηχοσύστημα B&O με 8 ηχεία, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός ή το σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 4 με φωνητικές εντολές ωστόσο, τα «ωραία» εδράζονται στα ενδότερα του μοντέλου και πιο συγκεκριμένα στον χώρο του κινητήρα και κάτω από το αμάξωμα του νέου Raptor.
Εκεί η Ford Pro έχει φροντίσει να εξοπλίσει τον νέο «Ράπτορα» με τις επιλογές δύο V6 υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων με χωρητικότητα 3,0λτ. (βενζίνης με ισχύ 292hp ή πετρελαίου 210hp) που αποδίδουν αντίστοιχα μέγιστη ροπή 491Nm ή 500Nm αντίστοιχα! Αμφότεροι συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων με αγωνιστικού τύπου paddles από μαγνήσιο στο τιμόνι και για τη σειριακή εναλλαγή των σχέσεων.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ επτά (7) διαμορφωμένων λειτουργιών οδήγησης (Normal, Sport, Slipper, Mud/Ruts, Roch/Crawl, Sand ή Baja) που αναλαμβάνουν να μεταβάλλουν την απόδοση και λειτουργία του κινητήρα, του τιμονιού, της ανάρτησης αλλά και του ήχου της εξάτμισης(!), ωστόσο μπορεί να παραμετροποιήσει όλα τα παραπάνω σύμφωνα με τις δικές του προτιμήσεις!
Την ίδια στιγμή, η πλήρως διαφοροποιημένη σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Ranger ανάρτηση, φέρει την υπογραφή της Ford Performance ενώ σημαντικές είναι και οι ενισχύσεις τόσο του αμαξώματος όσο και του νέου –ηλεκτρονικά ελεγχόμενου- συστήματος τετρακίνησης.