Η Irizar παρουσίασε τη νέα γενιά του τουριστικού λεωφορείο «i6S» που διακρίνεται για τη σημαντικά βελτιωμένη αποδοτικότητα του δεδομένων των πολλαπλών βελτιώσεων που έχει δεχθεί. Χαρακτηριστικά, ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί κατά 30%!
Μείωση βάρους κατά 950kg και αεροδυναμικού συντελεστή κατά 30%!
Μειωμένο απόβαρο κατά 950 κιλά
Μειωμένος αεροδυναμικός συντελεστής κατά 30%
Μειωμένη κατανάλωση κατά 13%
Βελτιωμένοι χώροι για οδηγό και επιβάτες
Το νέο τουριστικό λεωφορείο «i6S» της Irizar φιλοδοξεί να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις της εταιρείας, δεδομένου ότι είναι σε θέση να προσφέρει βελτίωση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας των ιδιοκτητών του.
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων του έχουν μειωθεί κατά 13%, το συνολικό απόβαρο έχει μειωθεί κατά 950 κιλά και ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι επίσης χαμηλότερος κατά 30%.
Μεταξύ άλλων η μέση κατανάλωση του έχει μειωθεί κατά 13% και το συνολικό απόβαρο κατά 1t. περίπου.
Τόσο το εμπρόσθιο τμήμα όσο και το σχήμα της οροφής του νέου i6S έχουν τροποποιηθεί, μ το παρμπρίζ να έχουν επανασχεδιαστεί προκειμένου να επιφέρουν την όσο το δυνατόν μικρότερη αντίσταση στον αέρα κατά την κίνηση του λεωφορείου.
Την ίδια στιγμή, προσφέρεται και η δυνατότητα αντικατάστασης των πλευρικών καθρεπτών με ψηφιακές κάμερες, που εκτός από την βελτίωση της αεροδυναμικής, διασφαλίζουν και βέλτιστη ορατότητα για τον οδηγό σε όλες τις καιρικές συνθήκες ή κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Μείωση του βάρους κατά 950 κιλά!
Μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της Irizar ήταν και η μείωση του συνολικού απόβαρου του νέου i6S. Για τον λόγο αυτό, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του, όλα ανεξαιρέτως τα τμήματα του ελέγχθηκαν διεξοδικά, προκειμένου να αφαιρεθεί βάρους, από όπου αυτό ήταν δυνατό.
Η χρήση νέων κραμάτων χάλυβα και νέων –ελαφρύτερων- συνθετικών υλικών έδωσε σημαντικές λύσεις σε αυτόν τον τομέα ενώ, την ίδια στιγμή, κατέστη δυνατή η αύξηση του χώρου για τους επιβάτες χάρη σε στοχευμένες κινήσεις σε θέματα εργονομίας και άνεσης. Αντίστοιχα μειώθηκαν οι κραδασμοί, οι δονήσεις και οι παραγόμενοι θόρυβοι κατά την κίνηση του οχήματος χωρίς να παραβλέπουμε τον επανασχεδιασμό του χώρου για τον οδηγό, αυξάνοντας την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και την ορατότητα του.
Τέλος, δεδομένου ότι τα νέα κλιματιστικά συστήματα Hispacold είναι πιο συμπαγή σε μέγεθος και ελαφρύτερα, μεταξύ άλλων βελτιώθηκε και η κατανομή του βάρους μεταξύ των αξόνων του νέου Irizar i6S.
Η αναδιάρθρωση της αρχιτεκτονικής και των ψηφιακών πρωτοκόλλων που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα του νέου Irizar i6S, διασφαλίζουν τη δυνατότητα και αυτό-διάγνωσης σε διάφορα προβλήματα που μπορεί ενδεχομένως να αντιμετωπίσει το όχημα καθοδόν, επιτρέποντας έτσι την επίσπευση των διαδικασιών συντήρησης και επισκευής του, με παράλληλη μείωση του σχετικού κόστους για τον ιδιοκτήτη.
Παράλληλα, το υπερσύγχρονο αυτό τουριστικό λεωφορείο, εφοδιάζεται με τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού, ενώ την ίδια στιγμή, η ενισχυμένη δομή του πλαισίου και του αμαξώματος, έχει βελτιώσει σημαντικά τη στιβαρότητα της κατασκευής, την οδική συμπεριφορά αλλά και την παθητική ασφάλεια των επιβατών σε περιπτώσεις τροχαίου ατυχήματος.
Πολλαπλές εκδόσεις για χρήση σε διάφορες εφαρμογές
Το νέο Irizar i6S θα είναι διαθέσιμο σταδιακά σε διάφορες αγορές της ΕΕ σε εκδόσεις αμαξώματος με δύο ή τρεις άξονες και μήκος από 10,8 – 14,9μ.
Όπως προαναφέραμε, το συνολικό βάρος του έχει μειωθεί κατά 950 κιλά και ο αεροδυναμικός συντελεστής κατά 30%(!), με αποτέλεσμα τη μείωση και της κατανάλωσης καυσίμου (και των ρύπων) κατά 13%.
Οι επιλογές ως προς τη γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνουν τον ΜΧ 11 των 10,8λτ. σε εκδόσεις με ισχύ 408 ή 449 ίππων (2.100 – 2.300Nm) και τον ΜΧ 13 των 12,9λτ. σε εκδόσεις 483 ή 530 ίππων (από 2.500 – 2.600Nm). Τα εν λόγω μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με τα αυτόματα κιβώτια ZF Ecolife (6 σχέσεις για εκδόσεις με ροπή έως 2.350Nm) και Traxon (12 σχέσεις για εκδόσεις με ροπή έως 2.800Nm).
Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε πως οι εν λόγω κινητήρες είναι σε θέση να κάνουν χρήση diesel, biodiesel, φυσικού αερίου ή biogas ενώ, η δομή του οχήματος είναι ήδη προετοιμασμένη για να δεχθεί και μελλοντικά –μηδενικών ρύπων- εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης.
Περισσότερα για το νέο Irizar i6S μπορείτε να δείτε στο video που ακολουθεί…