Οι εποχές που ένας επίδοξος αγοραστής μεταχειρισμένου Van έψαχνε για όχημα που να περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα και CD player στα χαρακτηριστικά του προφανώς έχουν περάσει πλέον. Και το ίδιο ισχύει και με εκείνους που έθεταν ως βασικό ζητούμενο τον κλιματισμό.
Ο επικεφαλής διαφήμισης μεταχειρισμένων της Motus Commercials, Richard James, δηλώνει πως: «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Αν δεν έχει κλιματισμό, δεν το κοιτάζω καν. Όλοι έχουμε γίνει ένοχοι που πείσαμε τον εαυτό μας να αγοράσει ένα ωραίο Van που δεν το είχε και μετά νιώσαμε τον πόνο 90 ημέρες αργότερα! Μέχρι πρόσφατα, μπορεί να τη γλιτώνατε με ένα όχημα που προερχόταν από το σασί και δεν είχε air-condition, αλλά ακόμα και αυτά έχουν αρχίσει να κολλάνε πλέον».
Αντίστοιχα, το σύστημα infotainment μπορεί να μη θεωρείται αυτονόητο, αλλά η θέση του έχει αρχίσει να παγιώνεται σιγά – σιγά. Ο Tom Roberts, διευθυντής περιεχομένου για μοτοσικλέτες / οχήματα αναψυχής / επαγγελματικά οχήματα στο Auto Trader, βλέπει ότι το χαρακτηριστικό αυτό γίνεται απαραίτητο, τονίζοντας ότι: «Όσο περισσότερα Vans προσφέρουν τα Apple CarPlay και Android Auto ως στάνταρ, τόσο περισσότερο θα εξελίσσεται σε ένα απλά αναμενόμενο χαρακτηριστικό. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί πελάτες που ελέγχουν ότι τα Vans διαθέτουν αυτή τη συνδεσιμότητα, γεγονός που δείχνει σαφώς ότι δε θεωρείται ακόμα στάνταρ και επομένως είναι επιθυμητή».
Παρωχημένα τα λευκά Vans, κερδίζει πόντους το «χρώμα»
«Σε μια πρόσφατη εβδομαδιαία δημοπρασία LCV στο Leeds, μια εταιρεία ενοικίασης εισήγαγε 28 LCV κατηγορίας 1 από διαφορετικούς κατασκευαστές εξοπλισμένα με κλιματισμό και δορυφορική πλοήγηση, όλα σε ασημί μεταλλικό χρώμα. Και τα 28 οχήματα πωλήθηκαν με την πρώτη ζήτηση σε τιμές άνω του μέσου όρου σε μια αγορά που είναι σήμερα γεμάτη από πανομοιότυπα λευκά LCV χαμηλότερων προδιαγραφών. Οι πρόσθετες προδιαγραφές και η βαφή εξασφάλισαν ότι τα πρώην μισθωμένα οχήματα είχαν καλή απόδοση για τον πωλητή», αποκάλυψε ο επικεφαλής του τμήματος LCV της Aston Barclay, Geoff Flood.
Τι σημαίνει αυτό; Μα προφανώς ότι πέρα από τις ψηφιακές λειτουργίες και τον κλιματισμό, ένας τομέας στο οποίο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά ενός μεταχειρισμένου Van, είναι προφανώς και το χρώμα.
Αυτήν την τάση επιβεβαιώνει και ο Richard James της Motus:
«Πολλοί διαχειριστές στόλων επιλέγουν τώρα τις (υψηλότερες) προδιαγραφές τύπου Limited και Highline, οι οποίες ενσωματώνουν επίσης τις περιζήτητες ζάντες, και συχνά συνδυάζονται με μεταλλικό χρώμα, το οποίο πάντα θα κοστίζει περισσότερο από ένα τυπικό λευκό Van».
Βασικό ζητούμενο τα συστήματα ADAS, ασαφής όμως η εικόνα για την επίδρασή τους στην αγορά
Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης, τώρα, η αξία τους δεδομένα όσο πάει και αυξάνεται, χαρίζοντας πόντους στην αγορά ενός μεταχειρισμένου.
Ο Matthew Davock, διευθυντής επαγγελματικών οχημάτων της Manheim στο Ηνωμένο Βασίλειο, σίγουρα το πιστεύει, ξεκαθαρίζοντας ότι:
«Πιστεύουμε ότι τα χαρακτηριστικά ADAS στα σύγχρονα Vans είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα και τυγχάνουν θετικής ανταπόκρισης από τους αγοραστές. Αυτά τα χαρακτηριστικά θεωρούνται ότι προσθέτουν αξία και τέτοια οχήματα που είναι εξοπλισμένα με αυτόν τον τρόπο προσελκύουν έντονο ενδιαφέρον».
Ένα αναμφισβήτητο πλεονέκτημα των συστημάτων υποβοήθησης, εξάλλου, είναι ότι προστατεύουν το Van από ενδεχόμενες άλλες ζημιές. Ο Alex Wright, διευθύνων σύμβουλος της SVA (εταιρεία δημοπρασιών), επισημαίνει πάνω σε αυτό ότι:
«Ο κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμη και ένα πλήρες διάφραγμα θα επιφέρουν ανατιμήσεις στις υπολειμματικές αξίες.
Οι κάμερες και οι αισθητήρες οπισθοπορείας είναι μια άλλη σοφή επένδυση, καθώς βοηθούν τους οδηγούς να αποφύγουν μικροπαραπτώματα στάθμευσης, τη στιγμή που μια επίσκεψη σε ένα συνεργείο αμαξωμάτων ή επισκευής οχημάτων κοστίζει πολύτιμο χρόνο και χρήμα».
Ωστόσο, με όλα τα νέα Vans να διαθέτουν πλέον ADAS, αυτό θεωρείται προστιθέμενη αξία για τον αγοραστή μεταχειρισμένων; Ή μήπως τα χαρακτηριστικά αυτά - και το πρόσθετο κόστος που έχει προστεθεί στα νέα οχήματα - είναι κάτι για το οποίο ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα;
Ο Andy Picton, επικεφαλής συντάκτης επαγγελματικών οχημάτων στην Glass's, παραμένει αβέβαιος ως προς την επίδραση που θα έχει το ADAS στις αξίες και τονίζει ότι:
«Το ADAS προσθέτει ένα άλλο επίπεδο ασφάλειας για το όχημα, τον οδηγό και τους άλλους χρήστες του δρόμου. Το κατά πόσον αυτό το πρόσθετο επίπεδο ασφάλειας μεταφράζεται σε ζήτηση μεταχειρισμένων οχημάτων και σε συνεχή άνοδο των τροχόσπιτων, μένει να το δούμε».