ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η Μάλαγα έγινε η πρώτη πόλη της Ευρώπης, στους δρόμους της οποίας κυκλοφορούσε ένα αυτόνομο λεωφορείο 12 μέτρων, το πλήρως ηλεκτρικό Irizar ie.

Παλιές μπαταρίες ηλεκτρικών Irizar αποκτούν 2η ζωή, τροφοδοτώντας με ενέργεια τον σταθμό φόρτισης που τοποθετήθηκε σε ένα πρατήριο βενζίνης Repsol της Ισπανίας.

Πολλαπλές καινοτομίες από την Irizar

4.730 Επισκέψεις στο άρθρο (10/3/2021)

Στη Μάλαγα δοκιμάστηκε το 1ο αυτόνομο Irizar των 12μέτρων ενώ οι μπαταρίες των λεωφορείων της διάγουν μια 2η … ζωή σε σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η αυτόνομη έκδοση του ηλεκτρικού, 12μετρου Irizar ie δοκιμάστηκε πρόσφατα σε πραγματικές συνθήκες στη Μάλαγα της Ισπανίας, που έγινε έτσι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη που έχει ένα αυτόνομο λεωφορείο στους δρόμους της.
Το εγχείρημα έλαβε χώρα στο πλαίσιο του έργου AutoMOST, που χρηματοδοτείται από το CDTI μέσω του προγράμματος CIEN. Το AutoMOST θα είναι η εφαρμογή κοινών συστημάτων ελέγχου (Διπλής Λειτουργίας) για μελλοντικά αυτοματοποιημένα οχήματα, που επιτρέπουν τις λειτουργικές υπηρεσίες πιο αποτελεσματικά και με μεγαλύτερη ευελιξία, σε ένα πλαίσιο ευφυούς και συνδεδεμένης υποδομής. Το AutoMOST έχει πρόσφατα απονεμηθεί το Βραβείο Βιομηχανικού Σχεδιασμού στο ITS από το ισπανικό κεφάλαιο της Ευφυούς Εταιρείας Συστημάτων Μεταφορών (ITSS).
Η εταιρεία, Avanza, συμμετείχε ως χειριστής μαζί με 11 συνεργάτες, που περιέλαμβαναν τον Όμιλο Irizar, μέσω της Irizar e-mobility και της Datik. Συμμετείχαν επίσης το Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης, η Ινδία, το CEIT-IK4 και το Πανεπιστήμιο του Βίγκο. Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα R&D που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και ολοκληρώθηκε φέτος, πληρώντας την προβλεπόμενη προθεσμία.
Το έργο έχει δύο χαρακτηριστικά που του δίνουν ιδιαίτερα βαρύτητα, που είναι η ικανότητά του να μεταφέρει επιβάτες και η αλληλεπίδρασή του με οχήματα, πεζούς και υποδομές υπό πραγματικές συνθήκες στην πόλη της Μάλαγα. Το λεωφορείο θα χρησιμοποιήσει ένα σύστημα εντοπισμού θέσης και καθοδήγησης υψηλής ακρίβειας και θα συνδεθεί με ένα κέντρο ελέγχου από το οποίο μπορούν να αποστέλλονται συγκεκριμένες οδηγίες σε κάθε μονάδα και τα λεωφορεία μπορούν να παρακολουθούνται και τα δρομολόγια τους να έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο.

Φορτιστές από μπαταρίες λεωφορείων
Σε συνέχεια των καινοτομιών της Irizar, τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία από την Irizar e-mobility και την εταιρεία Ibil, ο πρώτος σταθμός φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν μπαταρίες δεύτερης διάρκειας ζωής. Το σημείο φόρτισης έχει εγκατασταθεί σε ένα πρατήριο βενζίνης Repsol στον δρόμο N-I, όπου περνά από την πόλη Τολόσα στο Γκιπούθκοα.
Oι μπαταρίες που παράγει και εγκαθιστά η Irizar στα λεωφορεία της, καθώς και τα ηλεκτρoνικά ισχύος τους, θα επαναχρησιμοποιηθούν ως στοιχεία αποθήκευσης ενέργειας στις εγκαταστάσεις φόρτισης, που η Ibil αναπτύσσει και προάγει για πρατήρια καυσίμων Repsol και άλλα. Στον συγκεκριμένο σταθμό των 50 kW συνεργάστηκαν επίσης οι εταιρείες Ingeteam, Cidetec και Gureak. Το έργο είχε επίσης υποστήριξη από την κυβέρνηση των Βάσκων και την επαρχιακή κυβέρνηση της Γκιπούθκοα, μέσω των προγραμμάτων R&D της Hazitek και της SmartMobility Industry, αντίστοιχα.
Αυτή η τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη απλοποιεί και διευκολύνει την εγκατάσταση σημείων φόρτισης 50 kW σε τοποθεσίες που δεν έχουν αρκετή ηλεκτρική ισχύ ή όπου το κόστος επένδυσης στο δίκτυο καθιστά ανέφικτες άλλες εναλλακτικές λύσεις. Τα κύρια πλεονεκτήματα που παρέχει αυτό το έργο, είναι τα εξής:
  • Καθιστά δυνατή την εγκατάσταση σημείων γρήγορης φόρτισης (50 kW) σε μέρη όπου διαφορετικά δεν θα ήταν εφικτό λόγω έλλειψης επαρκούς ηλεκτρικής ισχύος ή όπου, ακόμη και αν είναι βιώσιμο, οι τεχνικές δυσκολίες σύνδεσης στο δίκτυο θα απαιτούσαν υπερβολική αύξηση των επενδύσεων.
  • Η ισχύς του δικτύου που απαιτείται για την παροχή υπηρεσιών μειώνεται κατά 70%. Ένα σημείο γρήγορης φόρτισης 50 kW μπορεί έτσι να τεθεί σε λειτουργία χρησιμοποιώντας μόνο σύνδεση δικτύου 15 kW.
  • Μπορεί να εγκατασταθεί σχεδόν οπουδήποτε λόγω του μικρού αποτυπώματος της μονάδας αποθήκευσης, η οποία είναι μικρότερη από ένα τετραγωνικό μέτρο.
  • Το λειτουργικό κόστος της υποδομής μπορεί να μειωθεί σημαντικά, έως και 50% κυρίως λόγω της ανάγκης χαμηλότερης ισχύος υπηρεσίας.
  • Παρέχει μια δεύτερη ζωή σε ηλεκτρικές μπαταρίες λεωφορείων και προωθεί τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία.
Στην ανακοίνωσή της η Irizar e-mobility, τονίζει πως «οι τεχνικές δυσκολίες των εγκαταστάσεων σε μέρη όπου η εγκατάσταση ηλεκτρικών σημείων φόρτισης είναι ιδανική όσον αφορά την κινητικότητα, όπως τα πρατήρια καυσίμων, μπορούν να ξεπεραστούν με μια καινοτόμο λύση που παρέχει αυτονομία και αποτελεσματικότητα στο σύστημα φόρτισης και ενσωματώνεται επίσης με την τοπική κατανεμημένη παραγωγή και αυτο- κατανάλωση».