Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Στο πλαίσιο ενός νέου ερευνητικού προγράμματος, η Scania εξελίσσει μια νέα γενιά ψηφιακών καθρεπτών για όλους τους τύπους των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.

Ψηφιακοί καθρέπτες φορτηγών

2.452 Επισκέψεις στο άρθρο (5/12/2017)

Η Scania δημιούργησε μια νέα γενιά –ψηφιακών- πλευρικών καθρεπτών για φορτηγά οχήματα που είναι σε θέση να αντικαταστήσουν πλήρως τους συμβατικούς στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Οι πλευρικοί καθρέπτες που διασφαλίζουν την ορατότητα του οδηγού αναφορικά με τα όσα συμβαίνουν στις πλευρές και στο πίσω μέρος ενός μεγάλου επαγγελματικού οχήματος, δεν έχουν εξελιχθεί σημαντικά από τη δεκαετία του 1960, όταν και η χρήση τους έγινε υποχρεωτική.
Ωστόσο, η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι σε θέση να προσφέρει σημαντικές νέες λύσεις και σε αυτόν τον τομέα, δεδομένου ότι, οι συμβατικοί καθρέπτες που όλοι γνωρίζουμε, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν πλήρως από –νέου τύπου- ψηφιακούς καθρέπτες.
Αυτό είναι και το πλάνο της Scania που σε συνεργασία με την εταιρεία Stoneridge Electronics AB και το σουηδικό ερευνητικό ινστιτούτο RISE, δημιούργησαν μια νέα μορφή ψηφιακών καθρεπτών για βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Με τη χρήση των εν λόγω καθρεπτών, οι οποίοι εδράζονται στο εσωτερικό των εμπρός κολώνων της καμπίνας, ο οδηγός απολαμβάνει ένα διευρυμένο οπτικό πεδίο μέσα από πολλαπλές απεικονίσεις των όσων συμβαίνουν γύρω από το όχημα του, σε πραγματικό χρόνο.
Χάρη στις προβολές των λήψεων από πολλαπλές κάμερες στο εξωτερικό του οχήματος, ουσιαστικά εκμηδενίζονται τα «νεκρά» σημεία στο περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού και καθίσταται πιο εύκολη η άμεση ενημέρωση του για την ύπαρξη π.χ. πεζών ή ποδηλατών κοντά στο φορτηγό, ενός δηλαδή από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας οδηγός φορτηγού κατά την κίνηση του εντός της πόλης.
Παράλληλα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να «βλέπει» απεικονίσεις από κάμερα στο πίσω μέρος της ρυμούλκας του trailer κατά τη διάρκεια π.χ. της οπισθοπορείας. Αντίστοιχα, οι πρωτότυποι αυτοί καθρέπτες δεν επηρεάζονται από παραμέτρους όπως π.χ. τα βρώμικα παράθυρα της καμπίνας ή οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες (π.χ. έντονη βροχόπτωση κ.ο.κ.).
Τέλος, οι ειδικοί της Scania αναφέρονται και στα πλεονεκτήματα της νέας αυτής –πειραματικής- γενιάς ψηφιακών καθρεπτών σε ότι αφορά στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος δεδομένου ότι, κάμερες που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς καθρέπτες στο εξωτερικό του οχήματος, έχουν μηδαμινό μέγεθος σε σχέση με αυτούς. Τέλος, σημαντικά είναι και τα οφέλη κατά την κίνηση του οχήματος κατά τη διάρκεια της νύχτας δεδομένου ότι, το σύστημα φέρει και ειδική λειτουργία με υπέρυθρες ακτίνες.