Τσαγκρίδης Ιωάννης: Έλεγχος και επισκευή ψυκτικών μηχανημάτων
FORKLIFTS ΑΕ: Ανυψωτικά & βιομηχανικά μηχανήματα για κάθε ανάγκη!
- Πόσο σημαντικό είναι για την κίνηση κύλιση του οχήματος;
- Ποιοι είναι οι τύποι διαφορικών;
- Τι είναι το «κλειδωμένο» διαφορικό;
- Ποιες οι διαφορές του «μπλοκέ» διαφορικού;
Το διαφορικό αποτελεί μέρος του συστήματος μετάδοσης του οχήματος. Συνήθως βρίσκεται μετά το κιβώτιο ταχυτήτων, ή σε περιπτώσεις, ενσωματώνεται στο κιβώτιο. Το μεν εγκαθίσταται κυρίως στα πισωκίνητα οχήματα, τα δε σε εμπροσθοκίνητα (φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις).
Ο ρόλος που επιτελεί το διαφορικό είναι ιδιαιτέρως σημαντικός. Καθώς το όχημα στρίβει, οι τροχοί που βρίσκονται στην εσωτερική πλευρά του οχήματος καλύπτουν μικρότερη απόσταση σε σχέση με τους τροχούς στην εξωτερική πλευρά. Εάν όλοι οι τροχοί κινούνταν με την ίδια ταχύτητα, το αυτοκίνητο θα «χοροπηδούσε» στην άσφαλτο, επηρεάζοντας το κράτημα και την ομαλή κίνησή του.
Το διαφορικό αποτελείται από σειρά γραναζιών τα οποία ενώνουν τον άξονα μετάδοσης -ο οποίος βρίσκεται στον κινητήρα- σε έναν διπλό άξονα, ο οποίος χωρίζει τόσο την ταχύτητα περιστροφής των τροχών, όσο και την ροπή η οποία περνάει στους τροχούς. Αυτή είναι η πιο απλή μορφή διαφορικού και ονομάζεται «ανοιχτό» διαφορικό.
Το ανοιχτό διαφορικό χρησιμοποιείται σχεδόν κατεξοχήν σε όλα τα συμβατικά αυτοκίνητα δρόμου, καθώς είναι οικονομικό και ενδείκνυται για ήπια σενάρια οδήγησης. Το κύριο μειονέκτημα του είναι η μετάδοση ίσης ροπής μεταξύ των δύο τροχών. Η ποσότητα ροπής που θα μεταδοθεί εξαρτάται από τον τροχό που μπορεί να παραλάβει την καλύτερη. Αυτό σημαίνει πως η δύναμη του κινητήρα ακολουθεί το «μονοπάτι» μικρότερης αντίστασης, προκαλώντας απώλεια ισχύος και κρατήματος.
Φαίνεται περίπλοκο; Ας δώσουμε ένα παράδειγμα. Έστω ότι ένας τροχός βρίσκεται σε βρεγμένο οδόστρωμα και άλλος σε στεγνό. Ο πρώτος θα έχει μικρότερο συντελεστή τριβής από εκείνον που βρίσκεται στο στενό και κατά συνέπεια παραλαμβάνει το μικρότερο ποσό ροπής. Ο «βρεγμένος» τροχός λοιπόν φροντίζει κατά μία έννοια και για την ροπή που θα παραλάβει ο έτερος τροχός. Αν ένας εκ των δύο τροχών βρίσκεται σε συνθήκες μηδενικής δυνατότητας παραλαβής ροπής (για παράδειγμα πάγος ή αν κάποιος τροχός βρίσκεται στον αέρα) τότε το αυτοκίνητο μένει ακίνητο χωρίς την δυνατότητα προώθησης.
Σελίδα 2 | Τι είναι το κλειδωμένο διαφορικό; |
Σελίδα 3 | Και εδώ έρχεται το μπλοκέ διαφορικό… |
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.