Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης εμπορικής του πορείας, το Mercedes-Benz Sprinter έχει συνδεθεί με τις πρωτοποριακές τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας και όχι μόνο…
Από την πρώτη στιγμή, το… μακρινό 1995, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Mercedes-Benz Sprinter έχει καταφέρει να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των Μεγάλων Vans στους τομείς της αποδοτικότητας, της αξιοπιστίας, της τεχνολογικής υπεροχής και –κυρίως- της ασφάλειας. Ας θυμηθούμε μαζί ορισμένες από τις σημαντικότερες στιγμές στην ιστορία του…
1995: Ηαπαρχήόλων
Η πρώτη γενιά του Sprinter κατάφερε από την πρώτη στιγμή να θέσει νέα πρότυπα ασφάλειας στην κατηγορία του καθώς μεταξύ άλλων εφοδιάζονταν με συστήματα όπως τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, το σύστημα ABS, τον προαιρετικό αερόσακο για τον οδηγό καθώς και τις ζώνες τριών σημείων σε όλες τις θέσεις επιβατών.
Την ίδια στιγμή, η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης διασφάλιζε μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αυξημένο κράτημα.
Από το 2000, το Sprinter δέχεται ένα εκτεταμένο facelift που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει νέα, ισχυρότερα, φωτιστικά σώματα ενώ αναβαθμίζεται τόσο η ενεργητική όσο και η παθητική του ασφάλεια. Ο αερόσακος οδηγού περιλαμβάνεται πλέον στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ενώ προαιρετικά διατίθεται και μετωπικός αερόσακος για τον συνοδηγό. Παράλληλα, από το 2001 στον εξοπλισμό του μοντέλου συναντάμε προαιρετικά και τους πλευρικούς αερόσακους.
2002: Το ESPπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό
Το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP (Electronic Stability Program) είναι πλέον διαθέσιμο ως στάνταρτ στον εξοπλισμό των εκδόσεων με μεικτό έως 3,5t. ενώ, μόλις δύο χρόνια αργότερα, θα αποτελέσει βασικό στοιχείο του εξοπλισμού και των εκδόσεων με ανοικτή καρότσα.
2006: Η 2η γενιά του Sprinterυιοθετεί το AdaptiveESP
Η νέα γενιά του γερμανικού ελαφρού επαγγελματικών έχει πλέον να επιδείξει σημαντικές τροποποιήσεις στην ανάρτηση τόσο του εμπρός όσο και του πίσω άξονα (που λίγο αργότερα θα διατίθεται και με αερανάρτηση), γεγονός που συμβάλλει στην βελτίωση της άνεσης και ασφάλειας του κάτω από όλες τις συνθήκες.
Η μετεξέλιξη του ESP, το Adaptive ESP είναι πλέον σε θέση να μεταβάλλει τη λειτουργία της αναλόγως του φορτίου που μεταφέρεται ενώ στον εξοπλισμό του Sprinter προστίθενται επίσης στοιχεία όπως οι αισθητήρες βροχής και φωτός, οι ευρυγώνιοι πλευρικοί καθρέπτες καθώς και οι πλευρικοί αερόσακοι σε συνδυασμό με τους μετωπικούς για όλους τους επιβάτες.
Παράλληλα, από το 2009, το Adaptive ESP ενσωματώνει και τη λειτουργία «trailer stabilization» που μεταβάλλει τη λειτουργία του συστήματος κατά την έλξη φορτίων.
2013: Εντυπωσιακή αναβάθμιση της ασφάλειας χάρη στην τεχνολογική καινοτομία
Μέσα στο καλοκαίρι του 2013, το νέο Sprinter θα παρουσιαστεί με μια εντυπωσιακή νέα γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που θέτουν εκ νέου νέα πρότυπα στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Συστήματα όπως το Crosswind Assist που υποβοηθά το έργο του οδηγού κατά την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες, μειώνοντας την επίδραση των έντονων –πλευρικών- ριπών αέρα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους με το νέο Sprinter χωρίς να παραβλέπουμε συστήματα όπως το Collision Prevention Assist, το Brake Assist Pro, to Blind Spot Assist, ή το Lane Keeping Assist, που πλέον συγκαταλέγονται σχεδόν σε όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Παράλληλα, η εταιρεία αποφασίζει να μειώσει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 30 χλστ., γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση της ενεργητικής του ασφάλειας δεδομένης της βελτίωσης της οδικής του συμπεριφοράς.
2018: Η 3η γενιά του Sprinterείναι ασφαλέστερη από ποτέ
Πέραν όλων όσων έχουμε αναφέρει, η έλευση της 3ης γενιάς του μοντέλου το 2018 συνοδεύεται από αρκετά ακόμη νέα συστήματα ασφάλειας όπως το Active Drive Assist (Distronic) που είναι πλέον σε θέση να υποβοηθά το έργο του οδηγού διατηρώντας αυτόματα την επιθυμητή απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα σε ταχύτητες άνω των 20 χλμ./ώρα ενώ η νέα κάμερα οπισθοπορείας με δυνατότητα προβολής των δεδομένων της στον εσωτερικό καθρέπτη, βελτιώνει σημαντικά το έργο του οδηγού, χωρίς να παραβλέπουμε και την ύπαρξη του συστήματος ορατότητας που βασίζεται σε διάφορες κάμερες και αισθητήρες σε όλες τις πλευρές του οχήματος, προκειμένου να διασφαλίσει μια κάτοψη 360 μοιρών σχετικά με τα όσα συμβαίνουν γύρω από το όχημα.