Στο -12,3% τον περασμένο Σεπτέμβριο οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από την αρχή του έτους, με 1,4 εκ. μονάδες, το πρόσημο παραμένει θετικό (+19.1%).

Στο -12,3% τον περασμένο Σεπτέμβριο οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από την αρχή του έτους, με 1,4 εκ. μονάδες, το πρόσημο παραμένει θετικό (+19.1%).

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Η έλλειψη τσιπ επηρεάζει την παραγωγή και συνεπακόλουθα τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ μειώθηκε τον κατά 1,8% και αυτή των μεσαίων φορτηγών

Η έλλειψη τσιπ επηρεάζει την παραγωγή και συνεπακόλουθα τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ μειώθηκε τον κατά 1,8% και αυτή των μεσαίων φορτηγών κατά 5,8%.

Με 118.903 νέες ταξινομήσεις, οι πωλήσεις LCV μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 13,6%, ενώ στο πρώτο 9μηνο του έτους οι πωλήσεις βρίσκονται στο +18,7%, χάρη στις σχεδόν 1,2 εκ. ταξινομήσεις.

Με 118.903 νέες ταξινομήσεις, οι πωλήσεις LCV μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 13,6%, ενώ στο πρώτο 9μηνο του έτους οι πωλήσεις βρίσκονται στο +18,7%, χάρη στις σχεδόν 1,2 εκ. ταξινομήσεις.

  • Στο -12,3% τον περασμένο Σεπτέμβριο οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από την αρχή του έτους, με 1,4 εκ. μονάδες, το πρόσημο παραμένει θετικό (+19.1%).
  • Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.
  • Η έλλειψη τσιπ επηρεάζει την παραγωγή και συνεπακόλουθα τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ μειώθηκε τον κατά 1,8% και αυτή των μεσαίων φορτηγών
  • Με 118.903 νέες ταξινομήσεις, οι πωλήσεις LCV μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 13,6%, ενώ στο πρώτο 9μηνο του έτους οι πωλήσεις βρίσκονται στο +18,7%, χάρη στις σχεδόν 1,2 εκ. ταξινομήσεις.

Στο -12,3% οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο στην ΕΕ

Λόγω της περίφημης έλλειψης τσιπ που μαστίζει την αυτοκινητοβιομηχανία, η ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων συνέχισε και τον Σεπτέμβριο την πτωτική της πορεία, με το πρόσημο για φέτος να παραμένει ωστόσο θετικό. Δείτε τι έκαναν ανά κατηγορία οι βασικές αγορές της ΕΕ και πώς κινήθηκε η Ελλάδα.

Μείωση της τάξης του 12,3% εμφάνισαν οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη τον περασμένο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η  Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).


Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

 Σημειώνεται, πως οι νέες ταξινομήσεις μειώνονται για τρίτο συνεχή μήνα στην Ευρώπη, γεγονός που οφείλεται ως επί το πλείστον στην αναταραχή που προκαλεί η έλλειψη τσιπ. Πτώση υπήρξε σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων, κάτι που αφορά σε όλες τις βασικές αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται στην Ισπανία (‐26,7%), τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%).

Η έλλειψη τσιπ επηρεάζει την παραγωγή και συνεπακόλουθα τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ μειώθηκε τον κατά 1,8% και αυτή των μεσαίων φορτηγών κατά 5,8%.

Η έλλειψη τσιπ επηρεάζει την παραγωγή και συνεπακόλουθα τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ μειώθηκε τον κατά 1,8% και αυτή των μεσαίων φορτηγών κατά 5,8%.

 
ΕΕ: Στο +24% το 2021 οι πωλήσεις επαγγελματικών στο 8μηνο

Με 118.903 νέες ταξινομήσεις, οι πωλήσεις LCV μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 13,6%, ενώ στο πρώτο 9μηνο του έτους οι πωλήσεις βρίσκονται στο +18,7%, χάρη στις σχεδόν 1,2 εκ. ταξινομήσεις.

Με 118.903 νέες ταξινομήσεις, οι πωλήσεις LCV μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 13,6%, ενώ στο πρώτο 9μηνο του έτους οι πωλήσεις βρίσκονται στο +18,7%, χάρη στις σχεδόν 1,2 εκ. ταξινομήσεις.

 
Παρόλα αυτά, με 1,4 εκ. μονάδες, το πρόσημο παραμένει θετικό στους πρώτους 9 μήνες του τρέχοντος έτους, αν και από το +24,0% του 8μηνού, πέσαμε στο +19.1%. Σε ό,τι αφορά στις μεγάλες αγορές, τα πράγματα έχουν για φέτος ως εξής: Ιταλία (+29,7%), Γαλλία (+16,8%), Ισπανία (+10,4%) και Γερμανία (+8,5%).
 

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως και 3,5t

Αναλυτικότερα, με 118.903 νέες ταξινομήσεις, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 13,6%, με την Ισπανία να πέφτει κατά 29,8%, τη Γερμανία κατά 17,8%), τη Γαλλία κατά 16,6% και την Ιταλία κατά 13,8%. Συνολικά, στο πρώτο 9μηνο του έτους οι πωλήσεις βρίσκονται στο +18,7% χάρη στις σχεδόν 1,2 εκ. ταξινομήσεις.
 

Νέα βαρέα φορτηγά (HCV) άνω των 16t

Μετά από 7 μήνες συνεχούς ανόδου, η ζήτηση για νέα φορτηγά μειώθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 1,8%. Από τους «μεγάλους», μόνο η Ιταλία διασώθηκε (+19,4%) ενώ σε Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία υπήρξε μια «βουτιά» της τάξης του 12,2%, 10,8% και 9,8%, αντίστοιχα. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, ταξινομήθηκαν σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά στην Ε.Ε., 28,4% περισσότερα συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Σε όλες τις αγορές υπήρξε άνοδος, με μόνη εξαίρεση δυστυχώς τη χώρα μας (-9,2%).
 

Νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά (MHCV) άνω των 3,5t

Για πρώτη φορά στο 2021, μειώθηκε (5,8%) τον Σεπτέμβριο η ζήτηση για μεσαία φορτηγά, με εξαίρεση να αποτελούν η Πολωνία (+34,7%) και η Ιταλία (+13,7%). Συνολικά, οι πωλήσεις στην κατηγορία βρίσκονται φέτος στο +23,4% με 217.000 νέες μονάδες, με όλες τις μεγάλες αγορές να εμφανίζουν διψήφια άνοδο. Συγκεκριμένα, στο πρώτο 9μηνο του έτους, η Ιταλία είναι στο +32,6%, η Ισπανία στο +16,7%, η Γερμανία στο +11,1% και η Γαλλία στο +11,0%.
 

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Ο κλάδος των λεωφορείων βρέθηκε στο -3,8% τον περασμένο Σεπτέμβριο, καθώς πωλήθηκαν μόνο 2.377 μονάδες. Μεγάλη μείωση (-26,3%) υπήρξε στη Γερμανία, ενώ αντίθετα στην Ιταλία και στην Ισπανία σημειώθηκε «έκρηξη» πωλήσεων (+63,0% και +53,3%, αντίστοιχα). Από την αρχή του έτους, η κατηγορία βρίσκεται στο +5,3%, με τη Γαλλία να αποτελεί την κυρίαρχη αγορά της Ηπείρου με 5.103 νέες ταξινομήσεις (+18,4%). Από κοντά και η Ιταλία με άνοδο της τάξης του 18,2%.
 

Η περίπτωση της Ελλάδας

Σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, τον περασμένο Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 1.050 επαγγελματικά οχήματα όλων των ειδών, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020 είχαν πουληθεί μόλις 656 (+60,1%). Από την αρχή του έτους μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021, είχαν ταξινομηθεί συνολικά 8.760 νέα επαγγελματικά οχήματα, 56,0% περισσότερα από ότι το 2020 που είχαν πραγματοποιηθεί 5.617 πωλήσεις.
 
Αναλυτικότερα, τον Σεπτέμβριο πουλήθηκαν 967 LCV, 61,2% περισσότερα από ότι το 2020 που είχαν ταξινομηθεί 600. Στο πρώτο 9μηνο, το σχετικό νούμερο ανέρχεται σε 8.013, μια επίδοση που συνιστά μια αύξηση της τάξης του 63,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (4.899).
 
Στα βαρέα φορτηγά η αύξηση είναι εντυπωσιακή (+200%), καθώς από τις 11 πωλήσεις του Σεπτεμβρίου του 2020 ανεβήκαμε το 2021 στις 33. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε από την αρχή του έτους σημειώνεται πτώση 9,2% της κατηγορίας (275 έναντι 303 μονάδων). Ομοίως πτώση στο 9μηνο (-11,5%) υπάρχει και στις ταξινομήσεις των μεσαίων φορτηγών (430 αντί για 486), παρόλο που τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε άνοδος 80% (45 το 2021, 25 το 2020).
 
Καλύτερη είναι η εικόνα στα λεωφορεία και πούλμαν, τόσο τον περασμένο Σεπτέμβριο που έκλεισε στο +22,6% (38 αντί για 31) όσο και στο σύνολο του έτους, όπου με 317 νέες ταξινομήσεις σημειώθηκε άνοδος της τάξης του 36,6%, καθώς φέτος έχουν πουληθεί 317 μονάδες, ενώ το 2020 είχαν ταξινομηθεί μόλις 232 νέα λεωφορεία.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

Advertisement