Aπό τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο είχαν πωληθεί στην Ε.Ε., 161.581 νέα βαρέα φορτηγά ή αλλιώς 33,1% περισσότερα από ό,τι πέρσι.

Aπό τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο είχαν πωληθεί στην Ε.Ε., 161.581 νέα βαρέα φορτηγά ή αλλιώς 33,1% περισσότερα από ό,τι πέρσι.

Το πρώτο 8μηνο του έτους έκλεισε στο +23,6%, με τις συνολικές πωλήσεις LCV να ανέρχονται στις 1.078.235 μονάδες.

Το πρώτο 8μηνο του έτους έκλεισε στο +23,6%, με τις συνολικές πωλήσεις LCV να ανέρχονται στις 1.078.235 μονάδες.

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Μέχρι στιγμής στο 2021, η ζήτηση για τα μεσαία φορτηγά έχει ανέβει κατά 27,9%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 195.247 μονάδες.

Μέχρι στιγμής στο 2021, η ζήτηση για τα μεσαία φορτηγά έχει ανέβει κατά 27,9%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 195.247 μονάδες.

Στο σύνολο του χρόνου, η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του +6,7%.

Στο σύνολο του χρόνου, η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του +6,7%.

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας 7.710 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 4.961.

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας 7.710 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 4.961.

  • Aπό τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο είχαν πωληθεί στην Ε.Ε., 161.581 νέα βαρέα φορτηγά ή αλλιώς 33,1% περισσότερα από ό,τι πέρσι.
  • Το πρώτο 8μηνο του έτους έκλεισε στο +23,6%, με τις συνολικές πωλήσεις LCV να ανέρχονται στις 1.078.235 μονάδες.
  • Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.
  • Μέχρι στιγμής στο 2021, η ζήτηση για τα μεσαία φορτηγά έχει ανέβει κατά 27,9%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 195.247 μονάδες.
  • Στο σύνολο του χρόνου, η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του +6,7%.
  • Στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας 7.710 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 4.961.

ΕΕ: Στο +24% το 2021 οι πωλήσεις επαγγελματικών

Παρά το αρνητικό πρόσημο των τελευταίων δύο μηνών του καλοκαιριού, η ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων σημειώνει φέτος σημαντική πρόοδο, δείχνοντας πως έχει συνέλθει από την πανδημία COVID-19. Δείτε αναλυτικά τι έχει συμβεί ανά κατηγορία οχημάτων, αλλά και ποια είναι η κατάσταση στη χώρα μας.

Κατά 24,0% έχουν ανέβει στο πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους οι ταξινομήσεις εντός ΕΕ των νέων επαγγελματικών οχημάτων, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).


Το πρώτο 8μηνο του έτους έκλεισε στο +23,6%, με τις συνολικές πωλήσεις LCV να ανέρχονται στις 1.078.235 μονάδες.

Το πρώτο 8μηνο του έτους έκλεισε στο +23,6%, με τις συνολικές πωλήσεις LCV να ανέρχονται στις 1.078.235 μονάδες.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

 Ωστόσο, η πτώση των πωλήσεων κατά 11,9% τον περασμένο Ιούλιο και κατά 5,4% τον Αύγουστο μετρίασαν κάπως τη θετική εικόνα, καθώς μέχρι τα μισά του χρόνου, η αύξηση ήταν της τάξης του 36,9%, μιας και ο Ιούνιος που μας πέρασε είχε κλείσει με θετικό πρόσημο 12,4%.

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

Διαγραμματική επεικόνιση της ευρωπαϊκής αγοράς όλων των κατηγοριών επαγγελματικών οχημάτων.

 
Εργοστάσια & ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Μέχρι στιγμής στο 2021, η ζήτηση για τα μεσαία φορτηγά έχει ανέβει κατά 27,9%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 195.247 μονάδες.

Μέχρι στιγμής στο 2021, η ζήτηση για τα μεσαία φορτηγά έχει ανέβει κατά 27,9%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 195.247 μονάδες.

 
Η κακή επίδοση των δύο τελευταίων μηνών του καλοκαιριού, σχετίζεται με την πτώση των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων LCV, μιας και αυτά είναι υπεύθυνα για το 83% του συνόλου των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων όλων των ειδών. Στον αντίποδα, τόσο η αγορά των φορτηγών, όσο και αυτή των λεωφορείων τα πήγε καλύτερα από πέρσι. Για μία ακόμα φορά, τις πωλήσεις της ΕΕ καθορίζουν αυτές που λαμβάνουν χώρα στην Κεντρική Ευρώπη (+23,2%), ενώ «σφιγμένες» ήταν οι αγορές της Δυτικής Ευρώπης, τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο.

Στο σύνολο του χρόνου, η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του +6,7%.

Στο σύνολο του χρόνου, η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του +6,7%.

 
Ευρώπη δύο ταχυτήτων (και) στην ηλεκτροκίνηση!

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας 7.710 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 4.961.

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας 7.710 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 4.961.

 
Αναλυτικότερα, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2021, συνολικά πωλήθηκαν 1.292.628 επαγγελματικά οχήματα, με τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε., να σημειώνουν διψήφια νούμερα ανόδου. Συγκεκριμένα, τα πράγματα είχαν ως εξής: Ιταλία (+35,4%), Γαλλία (+22,4%), Ισπανία (+16,0%) και Γερμανία (+12,5%). Ας δούμε όμως τα πράγματα ανά κατηγορία οχημάτων…
 

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως και 3,5t

 
Μετά από πέντε μήνες συνεχούς προόδου -κυρίως λόγω της κακής περσινής επίδοσης που οφειλόταν στην πανδημία του κορονοϊού- οι ταξινομήσεις των LCV περιορίστηκαν κατά ‐15,7% τον Ιούλιο και κατά ‐8,2% τον Αύγουστο, ένα διάστημα κατά το οποίο υπήρξε αξιοσημείωτη πτώσης σε όλες τις κύριες αγορές της Ε.Ε.
 
Οι πωλήσεις LCV ανά τύπο καυσίμου στην ΕΕ
 
Παρόλα αυτά, το πρώτο 8μηνο του έτους έκλεισε στο +23,6%, με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται στις 1.078.235 μονάδες. Σε ό,τι αφορά στις 4 κύριες αγορές, είχαμε τα εξής: Ιταλία +35,9%, Γαλλία +23,3%, Ισπανία +15,8% και Γερμανία +12,0%.
 

Νέα βαρέα φορτηγά (HCV) άνω των 16t

 
Αντίθετη είναι η εικόνα στα βαρέα φορτηγά, καθώς στον Αύγουστο υπήρξε αύξηση των πωλήσεων κατά +14,6%, με τη σχετική αγορά να βρίσκεται σε άνοδο για επτά συνεχείς μήνες. Καλύτερη από όλες τις μεγάλες αγορές ήταν αυτή της Γερμανίας (+14,6%), ενώ οριακά θετικά (+0,5%) ήταν τα πράγματα στη Γαλλία. Ωστόσο, τόσο στην Ισπανία όσο και στην Ιταλία, τον Αύγουστο υπήρξε πτώση των ταξινομήσεων νέων φορτηγών κατά -6,1% και -4,4%, αντίστοιχα.
 
Συνολικά, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο είχαν πωληθεί στην Ε.Ε., 161.581 νέα βαρέα φορτηγά ή αλλιώς 33,1% περισσότερα από ό,τι πέρσι. Στις μεγάλες αγορές, είχαμε τα παρακάτω: Ιταλία (+39,5%), Ισπανία (+30,6%), Γερμανία (+19,8%) και Γαλλία (+14,5%).
 

Νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά (MHCV) άνω των 3,5t

 
Μετά από μία άνοδο της τάξης του 10,6% τον Ιούλιο, η ζήτηση για μεσαία φορτηγά στην Ε.Ε συνέχισε με θετικό πρόσημο (+9,1%) και τον Αύγουστο. Κυρίαρχο ρόλο σε αυτό έπαιξαν οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (+42,7%), ενώ από τις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, μόνο αυτή της Γερμανίας κατάφερε να ανέβει (+4,6%).
 
Μέχρι στιγμής στο 2021, η ζήτηση για τα εν λόγω οχήματα έχει ανέβει κατά 27,9%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 195.247. Μάλιστα, με εξαίρεση (δυστυχώς) την Ελλάδα και την Κύπρο, όλες οι αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν διψήφια ποσοστά ανόδου, ενώ σε κάποιες χώρες στο πρώτο 8μηνο υπήρξε και τριψήφια ποσοστιαία πρόοδος.
 

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

 
Ο περασμένος Αύγουστος ήταν θετικός για την αγορά των λεωφορείων, καθώς με 3.110 ταξινομήσεις υπήρξε άνοδος κατά 17,5%. Ωστόσο, οι επιδόσεις ανά χώρα στις μεγάλες αγορές ήταν ιδιαίτερα αντιφατικές, καθώς στη Γαλλία και στην Ιταλία σημειώθηκε μεγάλη αύξηση (+55,1% και +40,8%, αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία έπεσε κατά -4,3% και η Ισπανία καταποντίστηκε (-63,2%).
 
Στο σύνολο του χρόνου, η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν έχει σημειώσει άνοδο της τάξης του +6,7%. Από τις μεγάλες αγορές, στο πρώτο 8μηνο την καλύτερη επίδοση είχε η Γαλλία (+21,5%) ακολουθούμενη από την Ιταλία (+14,3%), ενώ πτώση υπήρξε στη Γερμανία και στην Ισπανία κατά -1,7% και -19,0%, αντίστοιχα.
 

Η περίπτωση της Ελλάδας

 
Σχεδόν διπλάσια επαγγελματικά οχήματα πωλήθηκαν στη χώρα μας τον περασμένο Αύγουστο, σε σχέση με τον περσινό, καθώς οι ταξινομήσεις ανήλθαν -σύμφωνα με τον ACEA- σε 1.041 μονάδες, έναντι 525 το 2020. Από αυτές, οι 979 αφορούσαν σε LCV (478 το 2020), οι 24 σε HCV (22 το 2020), οι 29 σε MHCV (32 το 2020) και οι 33 σε MHBC (15 το 2020).
 
Έκρηξη πωλήσεων LCV στην Ελλάδα
 
Σημειώνεται, πως μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, όλοι οι μήνες του τρέχοντος έτους έχουν ιδιαίτερα θετικό πρόσημο. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο είχαν πουληθεί 765 επαγγελματικά οχήματα όλων των ειδών (740 τον Ιανουάριο του 2020), τον Φεβρουάριο 728 (689 το 2020), τον Μάρτιο 1.138 (432 τον Μάρτιο), τον Απρίλιο 1.040 (451 το 2020), τον Μάιο 980 (527 το 2020), τον Ιούνιο 984 (805 το 2020) και τον Ιούλιο 1.034 (792 το 2020).
 
Συνολικά, στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας 7.710 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 4.961, κάτι που σημαίνει πως μέχρι στιγμής φέτος έχουν πουληθεί 2.749 περισσότερα οχήματα για επαγγελματίες.
 
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »