Διατίθεται με απόδοση ισχύος 350, 390 και 430 ίππων, που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4, 5 και 6.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης, δομημένο πάνω στις βάσεις του Super 13.
Χαμηλότερη κατά 7% η κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τον Super 9.
Ευέλικτος & για ποικίλες εργασίες.
«Ίδιος και συνάμα διαφορετικός»… «Με μεγαλύτερη ισχύ, αλλά και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου παράλληλα»… «Κατασκευασμένος για μια νέα εποχή στις μεταφορές»… Αυτοί, είναι ορισμένοι μόνο από τους χαρακτηρισμούς που έχει επιστρατεύσει η Scania, προκειμένου να αποδώσει όσο το δυνατόν πιο γλαφυρά τις προδιαγραφές του νέου 11λιτρου κινητήρα της πλατφόρμας Super.
Λογικό, άλλωστε ο Super 11 είναι ένας κινητήρας που προσφέρει 350, 390 και 430 ίππους – με ροπή 1.800, 2.000 & 2.200Nm αντίστοιχα -, ενώ ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές Euro 4, 5 και 6, όντας την ίδια ώρα συμβατός με εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογονωμένο φυτικό έλαιο (HVO) και το βιοκαύσιμο FAME (σ.σ. η συμβατότητα με το FAME ισχύει για όλα τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro εκτός από το Euro 6, όπου διατίθεται για τις εκδόσεις των 390 και των 430 ίππων) για μεγαλύτερη ευελιξία.
Τοιουτοτρόπως, η προηγμένη τεχνολογία καύσης του νέου κινητήρα της Scania παρέχει κέρδος σε διπλό ταμπλό: από τη μια περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου και από την άλλη δε γίνονται εκπτώσεις στην απόδοση – σενάριο ιδανικό όσον αφορά στη μεγιστοποίηση του χρόνου λειτουργίας και στην μακροπρόθεσμη κερδοφορία του κατόχου.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης, δομημένο πάνω στις βάσεις του Super 13
Από εκεί και πέρα, αξίζει να αναφερθεί εδώ πως ο Super 11 βασίζεται στην πιο προηγμένη πλατφόρμα κινητήρων της Scania, εισάγοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για ανώτερες επιδόσεις και ακρίβεια.
Πώς; Για αρχή, η τεχνολογία Cam Phaser τελειοποιεί τη θερμική διαχείριση για βέλτιστη αποτελεσματικότητα, την ίδια ώρα που η πατενταρισμένη από τη Scania δοσομέτρηση turbo βελτιώνει
τη χρήση του AdBlue, επιτρέποντας στον κινητήρα να λειτουργεί πιο αποδοτικά.
Ομοίως, το σύστημα Variable Valve Brake (VVB) συνεισφέρει τόσο στην ισχυρή πέδηση του κινητήρα, όσο και στην ομαλή αλλαγή των ταχυτήτων, με την πέδηση απελευθέρωσης συμπίεσης να παρέχει ενισχυμένη ισχύ ακινητοποίησης σε δύο διαβαθμίσεις: 230kW (στάνταρ) και 344kW (υψηλή).
Όλα αυτά βέβαια, υιοθετώντας μια αρχιτεκτονική που σε ποσοστό 85% είναι κοινή με τον φημισμένο αντίστοιχο κινητήρα των 13 λίτρων, εξασφαλίζοντας έτσι στιβαρότητα και προηγμένη αρθρωτότητα.
Χαμηλότερη κατά 7% η κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τον Super 9
Συνακόλουθα, η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (όπως προαναφέρθηκε) είναι ένα από τα μεγάλα προτερήματα του 5κύλινδρου Super 11 - με την εξοικονόμηση να φτάνει στα επίπεδα του 7% εν συγκρίσει με τον προγενέστερο Super 9 και το βελτιστοποιημένο βάρος του κινητήρα να ενισχύει τη χωρητικότητα του ωφέλιμου φορτίου δίχως τυχόν συμβιβασμούς.
Όσον αφορά σε αυτό το τελευταίο, εξάλλου, αξιομνημόνευτο είναι το γεγονός πως ο νέος κινητήρας
των Σουηδών είναι κατά 85 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με τον Super 13, πράγμα που συνεπάγεται πως οι μεταφορικές εταιρείες μπορούν να αυξήσουν το ωφέλιμο βάρος τους δίχως συμβιβασμούς στην ισχύ, στην αποδοτικότητα καυσίμου & στην αξιοπιστία.
Ευέλικτος & για ποικίλες εργασίες
Συμπαγής, ελαφρύς και σχεδιασμένος για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης σε κάθε εφαρμογή, λοιπόν, ο Super 11 βελτιώνει τον έλεγχο, την απόκριση και τη μακροζωία του κινητήρα, χάρη στην υψηλότερη ροπή που παράγει στις χαμηλότερες στροφές, καλύπτοντας παράλληλα ένα ευρύτατο φάσμα εφαρμογών - από περιφερειακές μεταφορές έως εξειδικευμένες αρμοδιότητες.
Έτσι, ο κινητήρας της Scania διεκπεραιώνει με ευελιξία και ακρίβεια εργασίες σε τομείς όπως: οι αερολιμενικές μεταφορές, οι δασικές μεταφορές, η διαχείριση αποβλήτων, τα αγροτικά φορτηγά, το λιανικό εμπόριο, οι ταχυμεταφορές, οι ταχυδρομικές μεταφορές, οι μεταφορές πετρελαίου & χημικών προϊόντων,
οι μεταφορές του κατασκευαστικού κλάδου, οι μεταφορές πυρόσβεσης & διάσωσης, καθώς και οι μεταφορές λατομείων.