Για τον κατασκευαστικό & εξορυκτικό κλάδο συστήνεται μια ολοκληρωμένη γραμμή μετάδοσης της κίνησης.
Ευελιξία, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου & περιβαλλοντική συνέπεια, τα προτερήματα της νέας πατέντας.
Σε συνεργασία με την Cometto αναπτύχθηκε ένα πλήρως ηλεκτρικό ρουμουλκούμενο για βαριά εμπορεύματα.
Σταθερές οι πρωτοβουλίες της Scania προς την ενεργειακή μετάβαση.
Με τη νούμερο ένα εμπορική έκθεση για τον κατασκευαστικό κλάδο στον κόσμο, Bauma 2025, να λαμβάνει χώρα αυτές τις ημέρες (βλ. 7-13 Απριλίου 2025) στο Μόναχο, λογικό κι επόμενο είναι όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι φορείς να κάνουν… πασαρέλα ό,τι καλύτερο διαθέτουν.
Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, η Scania αποφάσισε να λανσάρει μια ολοκληρωμένη λύση συστήματος driveline για υβριδική λειτουργία, η οποία περιλαμβάνει μια κύρια μονάδα ισχύος που τα ελέγχει όλα - συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής μηχανής, του μετατροπέα, των μπαταριών και του κινητήρα εσωτερικής καύσης - ενώ στον εξοπλισμό της συμπεριλαμβάνονται ένα σύστημα ψύξης, διεπαφές φόρτισης, διεπαφές μηχανικής σύνδεσης, καλώδια VCB και άλλος βοηθητικός εξοπλισμός.
Τουτέστιν, πρόκειται για μια νέα ηλεκτροκίνητη, υβριδική και με μηδενικές εκπομπές ρύπων προσφορά της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που προβάλλει ως μια ιδιαίτερα θελκτική πρόταση τόσο για τον κατασκευαστικό κλάδο, όσο και για τη βιομηχανία των εξορύξεων.
Ευελιξία, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου & περιβαλλοντική συνέπεια, τα προτερήματα της νέας πατέντας
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί πως η ηλεκτρική μηχανή διαθέτει ενσωματωμένο συμπλέκτη, που επιτρέπει τη χρήση της όχι μόνο ως υβριδική αλλά και ως πλήρως ηλεκτρική λύση.
Εξάλλου, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου όσον αφορά στην ηλεκτρική λειτουργία καθιστούν το σύστημα ιδανικό για χρήση σε πόλεις, καλλιεργώντας παράλληλα ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας για τους χειριστές, την ίδια ώρα που η υβριδική λειτουργία παρέχει επίσης δυνατότητες για πρόσθετη ισχύ και αυτονομία, όποτε αυτό χρειάζεται.
Όσο για τους ίδιους τους πελάτες, εκείνοι προφανώς επωφελούνται από το γεγονός πως διαθέτουν μια αρθρωτή λύση από ένα μόνο προμηθευτή (τη Scania), επιτρέποντας έτσι την εύκολη ενσωμάτωση και την ευέλικτη προσαρμογή σε συγκεκριμένες λειτουργίες για ένα ευρύ φάσμα από εφαρμογές του βιομηχανικού τομέα.
Το λανσάρισμα αυτού του νέου project, άλλωστε, αποτελεί
το τελευταίο εντυπωσιακό δείγμα της Scania, που προάγει αφενός την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αφετέρου τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, με όραμα τις ανάγκες των πελατών που θέλουν να πραγματοποιήσουν με αξιοπιστία την ενεργειακή μετάβαση.
Σε συνεργασία με την Cometto αναπτύχθηκε ένα πλήρως ηλεκτρικό ρουμουλκούμενο για βαριά εμπορεύματα
Ωστόσο η Scania συμμετέχει και σε ένα ακόμα εγχείρημα στην Bauma 2025… Ο λόγος για την συνεργασία των Σουηδών με την ιταλική εταιρεία Cometto (σ.σ. καταπιάνεται με τον σχεδιασμό & την κατασκευή οχημάτων για βαριές μεταφορές), που είχε ως αποτέλεσμα την παρουσίαση ενός νέου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινούμενου αρθρωτού trailer (SPMT) για τη μεταφορά μεγάλων εμπορευμάτων, με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης από την Scania.
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με μια - βασισμένη σε σπονδυλωτή δομή - λύση που παράγει υψηλή ροπή και η οποία έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιείται σε διάφορους απαιτητικούς τομείς όπως η αιολική ενέργεια, η αεροπορία & το διάστημα, η μετεγκατάσταση βιομηχανικού εξοπλισμού, η μηχανολογία κ.ο.κ.
Διαθέτει δε μια σειρά από εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως ο ενσωματωμένος φορτιστής, ο συμπαγής σχεδιασμός, η μπαταρία με μεγάλη διάρκεια ζωής, η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης, η αθόρυβη λειτουργία και – κυρίως - οι μηδενικές εκπομπές ρύπων για την υποστήριξη ενός καθαρότερου περιβάλλοντος.
Σταθερές οι πρωτοβουλίες της Scania προς την ενεργειακή μετάβαση
Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι το πρώτο αυτοκινούμενο αρθρωτό ρυμουλκούμενο με ηλεκτρική μονάδα powerpack της Cometto, κατά τη διάρκεια της συνεργασίας της με την Scania.
Κι αυτό, γιατί η συγκεκριμένη πρόταση έρχεται να πλαισιώσει μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες των Σουηδών όπως
η αξιοποίηση της χρησιμοποιημένης άμμου από το χυτήριο της εταιρείας για την παραγωγή δομικών υλικών,
η σύσταση μιας διαδρομής στη Σουηδία για ηλεκτρικά φορτηγά,
το ηλεκτρικό φορτηγό EREV κλπ.