Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Συν, πλην και μέλλον των e-Vans στην Ευρώπη!

3.700 Επισκέψεις στο άρθρο (11/6/2024)
Συν, πλην και μέλλον των e-Vans στην Ευρώπη!

-Στα 860 δις ευρώ είναι ο τζίρος εταιρειών της Ε.Ε. που χρησιμοποιούν LCV
-Tα e-Vans πλεονεκτούν καθώς οδηγούν σε χαμηλότερο κόστος χρήσης
-Το ότι ακόμη είναι ακριβά (και αργούν να φορτίσουν) στα μειονεκτήματα των e-Vans
-Στο Ηνωμένο Βασίλειο βλέπουμε την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις

Στα 860 δις ευρώ είναι ο τζίρος εταιρειών της Ε.Ε. που χρησιμοποιούν LCV

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Cebr (Κέντρο Οικονομικών & Επιχειρηματικών Ερευνών) και αφορά στο έτος 2023, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα Vans μελλοντικά.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα οικονομικά δεδομένα της συγκεκριμένης έκθεσης, βάσει της οποίας οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Vans για τις εργασίες τους – μεταξύ αυτών οι ανθοπώλες, οι υδραυλικοί και οι αρτοποιοί - συνεισέφεραν 860 δισεκατομμύρια ευρώ στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης - μια αύξηση της τάξεως του 6,5% από το 2021 και του 27,4% από το 2017 . Μάλιστα αν στην εξίσωση προσθέσουμε και το Ηνωμένο Βασίλειο, τότε το νούμερο αυτό αυτόματα εκτινάσσεται στο 1 τρισεκατομμύριο ευρώ.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό της υπόθεσης; Αν κάναμε την αναγωγή και υπολογίζαμε αυτά τα έσοδα με όρους κράτους της Ε.Ε., τότε θα μιλούσαμε για το έκτο μεγαλύτερο ΑΕΠ!
Τέλος, όσον αφορά στα ηλεκτρικά Vans, εκτιμάται πως στην ΕΕ τα 14,1 δισεκατομμύρια ευρώ (1,6 %) αυτής της δραστηριότητας υποστηρίζονταν ακριβώς από αυτά.
 

Tα e-Vans πλεονεκτούν καθώς οδηγούν σε χαμηλότερο κόστος χρήσης

Αρχικά, η υιοθέτηση των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων θεωρήθηκε ότι θα καθοδηγούνταν από διαχειριστές στόλου και από μεγάλες επιχειρήσεις γενικά. Ωστόσο, είναι οι μικρομεσαίες εταιρείες εκείνες που δίνουν ώθηση στην οικονομία των e-Vans, αναγνωρίζοντας τα οφέλη από την εξοικονόμηση του ενεργειακού κόστους, καθώς και τη βελτίωση της παραγωγικότητας και των λειτουργιών με υποστηρικτική τεχνολογία σε τομείς όπως τα μέτρα ασφάλειας & προστασίας οχημάτων, οι λύσεις διαχείρισης στόλου και το λογισμικό επικοινωνίας.
Μάλιστα, ακόμα και όσοι δεν είναι υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης στα Vans, εξετάζουν το ενδεχόμενο να κάνουν την αλλαγή από τη βενζινοκίνηση ή την πετρελαιοκίνηση εντός 5 ετών, αποδεικνύοντας έτσι πως στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη έκθεση πριν από μια πενταετία (2019) και παρά τις διαδοχικές αρνητικές συγκυρίες – πανδημία, οικονομική κρίση, πόλεμος στην Ουκρανία – ο αντίκτυπος στα Vans μόνο αρνητικός δεν ήταν.
Από εκεί και πέρα, οι ερωτηθέντες στην έρευνα δήλωσαν ότι το μειωμένο λειτουργικό κόστος ήταν ο κυριότερος λόγος για να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα (46,3%), σε συνάρτηση φυσικά με το ετήσιο κόστος φόρτισης των e-Vans που ανέρχεται σε 3.700 ευρώ έναντι 12.400 ευρώ για οχήματα βενζίνης ή diesel.
Εκτός αυτού, από την ανάλυση του συνολικού κόστους λειτουργίας των e-Vans σε σύγκριση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα οχήματα διαπιστώθηκε ότι τα πρώτα μπορούν να αντισταθμίσουν το υψηλότερο αρχικό κόστος αγοράς τους εντός ενός τυπικού τριετούς χρονικού πλαισίου ιδιοκτησίας.
Κάποιοι επιπλέον λόγοι δε, που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις κάνουν στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι και: η πρόσβαση σε ζώνες με χαμηλές εκπομπές ρύπων (46,3%), η ανησυχία για το περιβάλλον (45%) και η φήμη της μάρκας (45%).
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Το ότι ακόμη είναι ακριβά (και αργούν να φορτίσουν) στα μειονεκτήματα των e-Vans

Υπάρχουν λόγοι που να αποθαρρύνουν κάποιες επιχειρήσεις από το να κάνουν την αλλαγή σε e-Vans; Υπάρχουν και συνοψίζονται στο εξής δίπτυχο: η διάρκεια που απαιτεί μια φόρτιση και το αρχικό κόστος αγοράς.
Συγκεκριμένα, ο χρόνος φόρτισης ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία για όσους δεν έχουν ακόμη στραφεί στα ηλεκτρικά οχήματα (38,1%), ενώ το αρχικό κόστος αγοράς αποτέλεσε επίσης ζήτημα (37,7%). Μολαταύτα, μεταξύ εκείνων που δεν έχουν ακόμα κάνει την αλλαγή, η πλειοψηφία (58,6 %) δήλωσε ότι είναι τουλάχιστον πιθανό να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό Van μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο βλέπουμε την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις

Κάποια από τα πλέον ενδιαφέροντα δεδομένα της έκθεσης αφορούν και στις σχέσεις αποσπασματικά των χωρών με την ηλεκτροκίνηση στα Vans. Έτσι, με βάση τη μελέτη του Cebr, σε σχέση με το 2018 η Γερμανία είχε το υψηλότερο ποσοστό EV στις νέες ταξινομήσεις Vans το 2023 (9,5 %), το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις (από 0,3 % σε 6 %), η Ισπανία είχε τη μεγαλύτερη βελτίωση στη βαθμολογία του δείκτη ηλεκτροκίνησης, ενώ η Γαλλία προσδιορίζεται ως η αγορά με το μεγαλύτερο δυναμικό ηλεκτροκίνησης, απόρροια της ήδη ισχυρής υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και της υψηλής ποιότητας στις υποδομές φόρτισης που τη χαρακτηρίζουν.